مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی در سال جدید به حدود 103 کشور میرسد که این رقم ارزش پاسپورت این کشور را مشخص می نماید و از مهمترین این کشورها میتوان به مالزی، آرژانتین، شیلی، برزیل و روسیه اشاره نمود. بر همین اساس است که رنکینگ بین المللی هنلی Henley & Partners passport index این کشور را در رتبه 53 جهانی قرار می دهد. از اهم امتیازات دریافت پاسپورت آفریقای جنوبی نیز می توان به مسافرت آزادانه، استفاده از خدمات آموزشی، بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی، امکان افتتاح حساب و اخذ وام، خرید ملک، حق رای دادن و غیره اشاره نمود. اگر شما نیز مشتاق شنیدن اطلاعات جامعی درباب این پاسپورت بین المللی هستید پس با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

پاسپورت آفریقای جنوبی و رتبه آن

پاسپورت آفریقای جنوبی South Africa passport یک نوع مدرک سفر صادره برای اتباع آفریقای جنوبی می باشد. هدف از صدور پاسپورت ذکور صرفا تسهیل مسافرتهای بین المللی برای اتباع آفریقای جنوبی می باشد. علاوه بر این دارندگان این پاسپورت می توانند ضمن شناسایی خود در اقصی نقاط قاره آفریقا و جهان همچنین از خدمات کنسولگری آفریقای جنوبی نیز بهره مند شوند. مضاف بر اینکه این پاسپورت با رتبه 53 جهانی یکی از پاسپورت های نسبتا خوب جهان محسوب می شود که امکان سفر معاف از ویزا به حدود 103 کشور جهان را فراهم می کند. این پاسپورت در 6 نوع زیر برای متقاضیان صادر می شود:

  • پاسپورت معمولی
  • پاسپورت ماکسی
  • پاسپورت کودک
  • پاسپورت رسمی
  • پاسپورت دیپلماتیک

این پاسپورت با جلد سبز تیره بوده و آرم برجسته ملیت آفریقای جنوبی نیز در وسط آن حک شده است. پاسپورت مذکور طبق قانون پاسپورت و مدارک مسافرتی آفریقای جنوبی (قانون شماره 4 سال 1994) و توسط وزارت کشور آفریقای جنوبی صادر می شود. از اهم مشخصات این پاسپورت معتبر می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

اهم مشخصات پاسپورت آفریقای جنوبی

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی

در کل تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی (به رنگ قرمز) در سال جاری به حدود 103 کشور می رسد این کشورها در تصویر پایین که عمدتا در آفریقا و آمریکای لاتین قرار دارند به رنگ سبز تیره قابل مشاهده می باشد. بدین طریق اتباع آفریقای جنوبی می توانند بدون دریافت روادید به این کشورها سفر کرده و تا مدت مشخصی معمولا بین 30 تا 90 روز نیز در این کشورها بمانند:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی

اما کشورهای به رنگ زیتونی در تصویر فوق جزء کشورهایی به شمار می روند که دارندگان پاسپورت آفریقای جنوبی برای مسافرت به آنها نیازمند اخذ ویزا به هنگام ورود یا Visa on arrival هستند. در این بین کشورهای به رنگ سبز آبی در دسته کشورهایی قرار دارند که برای اتباع آفریقای جنوبی به هنگام ورود به کشورشان مجوز سفر آنلاین صادر می کنند. در نهایت کشورهای به رنگ خاکستری نیز هیچ گونه قرارداد ویزایی با کشور آفریقای جنوبی نداشته و اتباع آفریقای جنوبی قبل از آهنگ سفر به این کشورها نیازمند اخذ ویزای توریستی یا ویزای شنگن هستند.

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی

در سراسر دنیا حدود 103 کشور جهان وجود دارد که دارندگان پاسپورت آفریقای جنوبی می توانند بدون محدودیت روادید به این کشورها سفر بکنند. همانگونه که پیشتر هم گفته شد، اغلب این کشورها در دو قاره آفریقا و آمریکای لاتین به اضافه روسیه می باشند. در واقع از نکات منفی پاسپورت مذکور این است که کشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و یا استرالیا نمی باشد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی
اقیانوسیهجزایر کوک، میکرونزیا ، فیجی، نیئو و وانوتو
خاورمیانهارمنستان، گرجستان، اسرائیل، فلسطین، قطر، عمان
اروپافدراسیون روسیه، کوزوو و ایرلند
کارائیبآنگیلا، باربادوس، سنت مارتن، کراکو، جمهوری دومینیکن، گرانادا، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینستن، جزیره تورکز و کایکوس، آروبا، آنتیگوآ و باربودا، مونتسرات، باهاماس، بونیر، جزایر سایمان، دومنیکا، هند غربی فرانسه، هائیتی، سنت کیتس، بریتیش ویرجین آیلند، ترینیداد و توباکو
آسیااندونزی، قزاقستان، مالزی، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند، سنگاپور، هنگ کنگ
آمریکابرزیل، ونزوئلا، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، گینه، گویان، مکزیک، پاناما، جزیر فالکلند، گواتمالا، نیکاراگوئه، هوندوراس، پرو، اروگوئه، اکوادور، پاراگوئه، کلمبیا، بولیوی و بلیز
آفریقابوتسوانا، جزیره کومور، بنین، گامبیا، مایوت، پنوئین، سائو توم، تونس، کنیا، نامیبیا، مراکش، سنگال، موریتس، تانزانیا لسوتو، گابون، اسواتنی، مالاوی، جزایر کاماروس، زیمباوه و بورکینو فاسو و زامبیا

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت آفریقای جنوبی

شرایط اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی

همان طوریکه در بالا هم گفته شد، پاسپورت آفریقای جنوبی در دسته پاسپورت های متوسط جهان قرار داشته و متقاضیان خاص خود را دارد. شرط اصلی برای اخذ این پاسپورت نیز اولا این است که متقاضی سنی بالای 16 سال داشته باشد و ثانیا متقاضی مجوز اقامت دائمی آفریقای جنوبی را داشته و نیز به مدت حداقل 5 سال اقامت پیوسته در این کشور داشته باشد. اما از مدارک لازمه برای دریافت این پاسپورت از وزارت کشور آفریقای جنوبی از قرار ذیل می باشد:

  • فرم درخواست پاسپورت تکمیلی DHA-73
  • مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه معتبر)
  • رضایت نامه والدین برای افراد زیر 16 سال
  • رم درخواست تکمیلی سیتی زنی آفریقای جنوبی DHA-529 (به هنگام درخواست از خارج)
  • هر گونه پاسپورت معتبر بین المللی
  • دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه پاسپورت

امتیازات دریافت پاسپورت آفریقای جنوبی چیست؟

آفریقای جنوبی جزء اقتصادهای نوظهور دنیا و از جمله کشورهای مدعی و قدرتمند قاره آفریقا به شمار می رود. بنابراین اخذ اقامت و تابعیت آفریقای جنوبی مزایای مختلفی برای متقاضیان این مدارک درپی خواهد داشت. اولا آنها با اخذ پاسپورت این کشور به عنوان سیتی زن آفریقای جنوبی محسوب شده و از مزایای مختلفی مثل حق استفاده از خدمات اجتماعی (آموزشی و بهداشتی)، مالی (بانکی) و سیاسی (حق رای) برخوردار می شوند. از دیگر امتیازات مهم دریافت تابعیت آفریقای جنوبی می توان به حق کار و یا حق بیزینس آزادانه در این کشور اشاره نمود. هموطنان گرامی با دریافت مشاوره ها و راهنمائی های کاملا آپدیت از تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند برای اخذ کارت اقامت و تابعیت آفریقای جنوبی آماده شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *