مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان

مطابق اندیکس رتبه بندی پاسپورت های بین المللی، پاسپورت ارمنستان در سال 2021 در رتبه 78 جهانی قرار داشته و کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان در حدود 64 کشور می باشد که همین امر بر شمار متقاضیان مهاجرت به ارمنستان افزوده میکند. با اینکه به لحاظ قدرت پاسپورت ارمنستان در رده پاسپورت های متوسط دنیا محسوب می شود اما به خاطر امتیازات اخذ این پاسپورت، طرفداران آن هم کم نیستند. از امتیازات دریافت شهروندی و پاسپورت ارمنستان می توان به اخذ شهروندی دوم، مدرک مسافرتی معتبر در دنیا، اخذ حق شهروندی سریع، مالکیت زمین، دریافت وام دولتی، مزایای مالیاتی و غیره اشاره نمود.

اما با وجود این امتیازات بایستی به نکات ضعف پاسپورت ارمنستانی هم اشاره ای داشته باشیم. از اهم این نکات ضعف می توان به تعداد کم کشورهای لغو روادید با ارمنستان اشاره نمود. چراکه شما با داشتن این پاسپورت آزادنه نمی توانید به اروپا، استرالیا و یا آمریکا مسافرت کنید. در ادامه همین مبحث کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن ارزیابی این پاسپورت و نقاط ضعف و قوت آن همچنین شما را با روش ها و شرایط اخذ آن نیز آشنا می کنند.

پاسپورت ارمنستان و مشخصات آن

پاسپورت های ارمنستان یا Armenia Passports به عنوان مدارک مسافرتی معتبر از جانب دولت ارمنستان برای شهروندان این کشور صادر می شود. این پاسپورت به علاوه ID کارت ارمنستانی برای احراز هویت اتباع ارمنی، تسهیل مسافرتهای برون مرزی آنها و نیز ارائه کمک های کنسولی مورد استفاده قرار می گیرد. ظاهر و جلد این پاسپورت به رنگ آبی تیره بوده و روی آن آرم ملیت ارمنستان و نیز کلمه جمهوری ارمنستان به دو زبان ارمنی و انگلیسی چاپ شده است. پاسپورت مذکور به مدت 10 سال معتبر بوده و برای مدت 5 سال دیگر هم قابل تمدید مجدد است. صفحه اطلاعات هویتی پاسپورت ارمنستان شامل موارد زیر است:

  • عکس دارنده پاسپورت
  • نوع P
  • کد کشور
  • شماره پاسپورت
  • نام خانوادگی
  • نام های مفروض
  • ملیت
  • تاریخ تولد
  • جنسیت
  • کشور محل تولد
  • تاریخ صدور
  • تاریخ انقضاء
  • کد تاییدیه صادرکننده

ناگفته نماند که پاسپورت ارمنستان نیز از نوع پاسپورت بیومتریک بوده و همان طوری که در بالا هم گفته شد، هدف از صدور آن صرفا احراز هویت و آسان سازی پروسه مسافرت بین المللی می باشد.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان

شرایط اخذ و امتیازات پاسپورت ارمنستان

اصلی ترین معیار ارزیابی قدرت پاسپورت یک کشور از طریق تعداد کشورهای لغو روادید با آن کشور می باشد. به همین دلیل و با توجه به تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان می توان نتیجه گرفت که پاسپورت ارمنی پاسپورت آنچنان قدرتمندی در عرصه جهانی نیست. اما به دلایل متعددی اخذ این پاسپورت مورد توجه اغلب مهاجران به این کشور قرار دارد. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان اخذ آسان و سریع اقامت و تابعیت ارمنی
  • قانونی بودن داشتن تابعیت دوگانه
  • مشمول شدن اعضای خانواده
  • بهره مندی از خدمات عمومی رایگان
  • مالکیت زمین
  • امکان دریافت وام دولتی و غیره

اما اکنون سوال اینجاست که متقاضیان از چه طرقی می توانند به پاسپورت ارمنستان دسترسی یابند. برای کسب پاسپورت ارمنستان کلا 3 راه زیر وجود دارد:

راه های کسب پاسپورت ارمنستان

روش اول یعنی اخذ سیتی زن ارمنستان مهاجرت به ارمنستان از طریق تولد روش چندان آسانی برای اتباع خارجی نیست. چراکه طبق قانون ملیت ارمنستان، شرط اعطای تابعیت به فرزند خارجی در این کشور این است که حداقل یکی از والدین شهروند ارمنی باشد. در روش دوم، متقاضیان می بایست 3 سال در ارمنستان مانده باشند. اما در روش سوم متقاضیان تنها با اقامت یکساله می توانند به پاسپورت ارمنی خود دست یابند. از سوی دیگر مزیت اخذ پاسپورت ارمنی از طریق ازدواج نسبت به اخذ این پاسپورت از طریق اقامت قانونی این است که در روس ازدواج نیازی به اثبات دانش زبان ارمنی هم در کار نیست. شرایط ازدواج در ارمنستان را در محتوا لینک شده مطالعه کنید.

عزیزان برای اطلاع از هزینه درخواست پاسپورت ارمنستان می توانند به جدول زیر مراجعه نمایند:

سرویسهزینه دولتی به دلار
درخواست شهروندی (سیتی زن)2$
پاسپورت معمولی2$
پاسپورت بیومتریک50$
کارت شناسایی ارمنی6$
ثبت آدرس2$

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان

کلا رتبه پاسپورت ارمنستان 78 جهانی است و به همین دلیل نیز تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان بسیار کمتر است. با اینکه در مطالب فوق یکسری مزایا برای اخذ پاسپورت ارمنستانی ذکر شد اما از جمله معایب این پاسپورت نیز تعداد کم کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان می باشد. چراکه دارندگان این پاسپورت حق مسافرت بدون ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، استرالیا و کانادا را ندارند. همان طوری که در تصویر پایین هم به خوبی مشاهده می شود، دارندگان پاسپورت ارمنستان فقط حق ورود آزادانه به کشورهایی مثل ایران، برزیل، روسیه، چین،آرژانتین و غیره را دارند که با رنگ سبز تیره مشخص است:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان

جزئیات نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان:

جزئیات نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان

همانگونه که در تصویر فوق معلوم است، دارندگان پاسپورت ارمنستانی برای مسافرت به اغلب کشورهای جهان نیازمند اخذ روادید قبلی هستند. نکته جالب دیگر اینکه طبق قوانین آذربایجان، اتباع ارمنی حتی حق اخذ ویزا و ورود به خاک این کشور را ندارند.

فهرست کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان

حالا که با نقاط قوت و ضعف پاسپورت ارمنی و شرایط دریافت آن آشنا شدید بهتر است اکنون با لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان 2021 آشنا شوید. کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان تعدادشان در قاره های مختلف جهان محدود بوده و از قرار جدول زیر می باشد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان
اقیانوسیهجزایر کوک، میکرونزیا و نیئو
خاورمیانهگرجستان و ایران
اروپافدراسیون روسیه، آلبانی، صربستان، بلاروسی، اوکراین، مولداوی و مونته نگرو
کارائیبآنتیگوآ و باربودا، باربادوس، هائیتی، سنت وینسنت، جامائیکا، دومینیکا و باهاماس
آسیاچین، اندونزی، قزاقستان، مالزی، تاجیکستان، ازبکستان، ماکائو، قرقیزستان و هنگ کنگ
آمریکاآرژانتین، پاناما، برزیل، اروگوئه و اکوادور
آفریقاگامبیا و نامیبیا

یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیان جهت مهاجرت به ارمنستان و در ادامه اخذ اقامت و تابعیت این کشور اورآسیایی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان است. چراکه شما با حداقل سرمایه و در سریعترین زمان ممکن می توانید کسب و کارتان را در ارمنستان راه اندازی بکنید. پس برای ثبت مطمئن و 100% شرکت تجاری خود در ارمنستان می توانید از راهنمائی های وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *