مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا

پاسپورت استرالیا مشترکا با پاسپورت کانادا در رتبه 9 جهانی قرار داشته و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا به حدود 172 کشور میرسد. از جمله این کشورها نیز میتوان به ایالات متحده آمریکا٫ نیوزلند، ژاپن، کره جنوبی و کلیه کشورهای اتحادیه اروپا (EU) اشاره نمود. در حال حاضر برای درخواست پاسپورت استرالیا، متقاضیان علاوه بر داشتن اقامت 5 سال در این کشور همچنین بایستی حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز کل سیستم احراز هویت شخصی را کسب کنند. برای اطلاع دقیق از این شرایط و نحوه امتیازبندی پاسپورت استرالیا حتما ادامه همین مقاله را که توسط تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده را مطالعه نمائید.

جایگاه پاسپورت استرالیا در جهان

پاسپورت های استرالیا یا Australia Passports مدارک مسافرتی صادره برای شهروندان کشور استرالیا است. این مدارک معمولا تحت قانون پاسپورت های استرالیا مصوب سال 2005 میلادی توسط اداره پاسپورت استرالیا زیر نظر وزارت امور خارجه این کشور (DFAT) صادر می شود. نکته جالب توجه اینکه پاسپورت استرالیا از ژوئن سال 2014 به صورت ePassport یا پاسپورت الکترونیک صادر می شود. مدت اعتبار این پاسپورت برای افراد بالای 16 سال حدود 10 سال بوده و هزینه اخذ آن برای این دسته از متقاضیان نیز در حدود A$ 152 (دلار استرالیا) است.

درباره رتبه پاسپورت استرالیا نیز بایستی بدانید که این پاسپورت در سال 2023 جزء 10 پاسپورت برتر بین المللی بوده است. همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، پاسپورت ملی استرالیا مشترکا با کانادا در رتبه نهم دنیا قرار دارد:

کشوررتبهتعداد کشورهای لغو روادید
ژاپن3172
سنگاپور4171
کره جنوبی1174
ایتالیا، فنلاند، اسپانیا و لوکزامبورگ1174
دانمارک و اتریش1174
سوئد، فرانسه، پرتغال و ایرلند1174
سوئیس، آمریکا، بلژیک، نیوزلند و انگلستان2173
نروژ، یونان، مالتا و جمهوری چک2173
کانادا و استرالیا2172
اسلواکی، لیتوانی، لهستان و مجارستان2173

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا

بر اساس آخرین رتبه بندی شاخص پاسپورتهای جهانی HENELY در سال 2023 پاسپورت استرالیا در جایگاه پتجم بین المللی قرار دارد. طبق همین گزارش تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا به حدود 185 کشور می رسد که در تصویر زیر به رنگ سبز تیره نمایش داده شده است. طبق این تقسیم بندی، ورود اتباع استرالیایی به این کشورها بدون روادید کاملا آزاد است:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا

اما در این میان کشورهایی هستند که برای دارندگان پاسپورت ملی استرالیا ویزا هنگام ورود صادر می کنند و عده ای از این کشورها نیز برای اتباع استرالیایی بهنگام ورودشان ویزای آنلاین یا e-Visa اعطاء می کنند. این کشورها در تصویر فوق با رنگهای متمایز زیتونی و رنگ سبز دریایی مشخص است. برخی از ملل دنیا نیز برای دارندگان پاسپورت استرالیا از هر دو گزینه روادیدی استفاده می کنند. در آخر نیز برخی از کشورها مثل چین یا روسیه هم از اتباع استرالیایی می خواهند تا قبل از ورودشان به این کشور روادید قانونی اخذ کنند.

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا

همان طوری که در مطالب بالا هم بدان تاکید شد، پاسپورت استرالیا از قوی ترین پاسپورت های جهان محسوب می شود و ارزش آن را می توان در تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا فهمید. پس برای اطلاع از این موضوع مهم در جدول زیر می توان با فهرست این کشورها آشنا شد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا
اقیانوسیهگوام، جزایر کوک، فیجی، پلنزیای فرانسوی، نیوزلند، کیریباتی، میکرونزیا، جزیره ماریانا شمالی، کالدونیای نو، جزایر سلمون، جزایر مارشال، نیئو، جزایر پالائو و و وانوتو
خاورمیانهعراق، ارمنستان، گرجستان، اسرائیل، فلسطین، امارات متحده عربی، عمان، قطر،
اروپاآلبانی، اتریش، لتونی، جمهوری چک، بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مجارستان، ایرلند، کوزوو، لیختن اشتاین، کرواسی، ، لوکزامبورگ، مولداوی، مونته نگرو، ایسلند، مقدونیه شمالی، واتیکان، ، لهستان، رومانی، صربستان، اسلوونی، انگلستان، سوئد، اوکراین، سوئیس، اسپانیا، نروژ، اسلواکی، سان مارینو، پرتغال، هلند، موناکو، مالتا، لیتوانی، ایتالیا، گرینلند، گیبرالتار، فنلاند، استونی، بلاروس، بوسنی و آندورا
کارائیبآنگیلا، سنت لوسیا، آروبا، باربادوس، بریتیش ویرجین آیلند، کراکو، جمهوری دومینیکن، گرانادا، جامائیکا، سنت وینستن، جزیره تورکز و کایکوس، هائیتی، مونتسرات، آنتیگوآ و باربودا، باهاماس، بونیر، جزیره سایمان، دومنیکا، هند غربی فرانسه، سنت کیتس و سنت مارتن
آسیاقرقیزستان، سنگاپور، اندونزی، قزاقستان، تایوان، تایلند، مالزی، فیلیپین، کره جنوبی، هنگ کنگ، ژاپن و ازبکستان
آمریکااکوادور، آرژانتین، برمودا، برزیل، شیلی، ونزوئلا، کاستاریکا، السالوادور، گینه، گواتمالا، گویان، مکزیک، کلمبیا، پاناما، پرو، اروگوئه، نیکاراگوئه، هوندوراس، جزیر فالکلند، بولیوی و بلیز
آفریقامراکش، بوتسوانا، گامبیا، مایوت، سنگال، تونس، رنویین، آفریقای جنوبی، نامیبیا، موریتس، لسوتو، گابون و اسواتنی

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا

شرایط اخذ پاسپورت استرالیا

برای اخذ پاسپورت استرالیا چندین روش آسان و سریع وجود دارد. روش اول روش اخذ تابعیت استرالیا ازطریق تولد فرزند می باشد که این امر مستلزم آنست که یکی از والدین حتما سیتی زن استرالیا باشد. روش دوم از طریق ازدواج با شهروند استرالیایی و زندگی به مدت یکسال تمام در این کشور می باشد. روش سوم اخذ تابعیت استرالیا و پاسپورت آن از طریق اقامت یا residency می باشد که در این راه نیز متقاضیان بایستی حداقل 5 سال در استرالیا اقامت دائم داشته باشند.

این روش مهاجرت به استرالیا نیز برای سرمایه گذاران یا کارگران خارجی مستقر در این کشور مناسب است. اما شرط اصلی برای دریافت شهروندی و پاسپورت استرالیا از این طریق کسب حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز کل سیستم احراز هویت شخصی می باشد. بنابراین انواع روش های درخواست پاسپورت استرالیا 2023 عبارتند از:

انواع روش های درخواست پاسپورت استرالیا

امسال نیز دولت استرالیا از متقاضیان کار در استرالیا با اعطای انواع ویزاهای سابکلاس 482 (ویزای کمبود نیروی ماهر موقتی) و سابکلاس 190 (ویزای کار داوطلب ماهر) استقبال می کند. پس برای اطلاع از شرایط، نحوه ثبت نام و امتیازبندی این ویزاهای کاری استرالیا حتما با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

برخی از سوالات متداول در خصوص پاسپورت استرالیا:

  • آیا یک استرالیایی می تواند 3 تابعیت داشته باشد؟ استرالیا اکنون تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسد، هنوز بسیاری از کشورها وجود دارند که به شهروندان خود اجازه نمی دهند که تابعیت خارجی اضافی داشته باشند.
  • ازدواج با یک شهروند استرالیایی منجر به اخذ پاسپورت خواهد شد ؟  ازدواج با یک شهروند استرالیایی ورود به استرالیا یا اخذ شهروندی استرالیا را تضمین نمی کند. شهروندان خارجی برای ورود و زندگی در استرالیا باید قوانین مهاجرت استرالیا را رعایت کنند و علاوه بر اثبات واقعی بودن ازدواج الزامات این کشور همچون گذشت حداقل 1 سال را در کنار سایر قوانین برآورده نمایند.

 

4.2/5 - (5 امتیاز)

6 دیدگاه برای “کشورهای لغو روادید با پاسپورت استرالیا

  1. علی رام گفت:

    سلام خسته نباشید اسم من علیرام رحمانی هست ۵۴ سال دارم و در ایران زندگی می کنم و اتباع خارجی هستم از سال ۱۳۶۶ تا الان داخل ایران زندگی مکنم من در آن زمان ها همسر نداشتم و رفتن به وطنم وزن گرفتم بعد از ۵ سال از زندگی مشترکمون همسرم دچار مریضی نخاعی شده است یعنی تو ‏نخاع اش تومور بود وعمل کرد حدود ۱۲ سال هست که فلج شده من در کافی نت ها رفته‌ام و درخواست پناهندگی جوی دادم ولی بهم گفت از ایران نمی تواند برید به خارج کشور دوتا بچه هم دارم دو تایی شون میرن مدرسه یکیشون کلاس نهم هست کلاس سوم اینها هر روز از من پول می خواهد و من درآمد خیلی خوبی ندارم ماهانه حقوقم شیش میلیون هست و مستاجر هم هستیم ترجمه من خیلی گرون هستش پس انداز زیادی نداریم از شما درخواست پناهندگی جوی میخام

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دلیل این که نمی تونید از ایران اقدام کنید چی هست و این رو آیا سفارت به شما گفته؟!

  2. مریم راستگو گفت:

    ایا‌آیا با پاسپورت استرالیایی می‌توان به ارمنستان بدون ویزا سفر کرد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله برای 180 روز

  3. عصمت گفت:

    از. افغانستان ولایت مزار شریف

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      چطور می تونیم به شما کمک کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *