مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا

رتبه 4 قدرتمندترین پاسپورت جهانی متعلق به اسپانیاست و به همین دلیل، کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا به حدود 190 کشور جهان می رسد. بنابراین دارندگان پاسپورت اسپانیایی می توانند با خیال راحت و بدون نیاز به دریافت روادید خارجی به بیش از صد کشور جهان مثل تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی و همچنین ژاپن و کره جنوبی سفر کنند. گذشته از این اتباع اسپانیایی دارنده این پاسپورت می توانند از مزایا و خدمات اجتماعی و اقتصادی فراوانی درست همانند یک شهروند اروپایی برخوردار شوند. از همه مهمتر متقاضیان پاسپورت اسپانیایی همچنین از این طریق می توانند به تابعیت دو گانه و شهروندی اتحادیه اروپا (EU) هم برسند. پس برای دریافت مشاوره اختصاصی درباب اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا 2024 سوالاتتان را با گروه وکلا و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

درباره مشخصات پاسپورت اسپانیا

پاسپورت های اسپانیا Spain Passports یا به زبان اسپانیایی Pasaporte español با هدف سفر به خارج از کشور برای سیتی زن های اسپانیایی صادر می شود. این پاسپورت با جلد زرشکی و آرم ملی کشور اسپانیا متمایز از پاسپورت های دیگر بوده و در 4 نوع زیر برای متقاضیان صادر می شود:

  • پاسپورت معمولی
  • پاسپورت جمعی
  • پاسپورت دیپلماتیک
  • پاسپورت خدمت

همان طوری که می دانید پاسپورت های فعلی از جمله پاسپورت ملی اسپانیا از نوع بیومتریک بوده و اولین بار نییز این نوع پاسپورت در 2 ژانویه سال 2015 برای اتباع اسپانیا صادر شده است. طبق قوانین اسپانیا فقط شهروندان و اتباع اسپانیایی حق درخواست و دریافت این پاسپورت را دارند. مدت اعتبار این پاسپورت برای افراد بزرگسال نهایتا 5 سال بوده و هزینه درخواست آن در کشور اسپانیا نیز در حدود 30€ (یورو) می باشد.

ارزش و امتیاز پاسپورت اسپانیا در سال 2024

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده میشود، ارزش پاسپورت اسپانیا را می توان از رتبه آن در بین پاسپورت های بین المللی متوجه شد. با توجه به رتبه بندی شاخص پاسپورت جهانی هنلی 2024، این پاسپورت در رتبه 4 جهانی قرار دارد:

رتبه 4 پاسپورت اسپانیا در بین برترین پاسپورت های جهان

از مهمترین امتیازات دریافت پاسپورت اسپانیا این است که شما با اخذ این پاسپورت عملا به شهروند اروپایی تبدیل می شوید چراکه اسپانیا نیز جزء اعضای اتحادیه اروپا (EU) است. از این گذشته شما نیز به تمامی حق و حقوق یک شهروند اروپایی مثل امکان سفر و اقامت بدون محدودیت در ناحیه شنگن، امکان اخذ اقامت برای تمام اعضای خانواده، حق داشتن تابعیت دوگانه در اسپانیا، حق استفاده از حقوق مدنی و اجتماعی مثل تحصیل رایگان، بهداشت عمومی و یا انواع مشارکت مدنی مثل حق رای و غیره دست می یابید.

نحوه دریافت پاسپورت اسپانیایی

برای دریافت پاسپورت اسپانیایی اطلاع از قوانین این کشور از جمله قانون تابعیت اسپانیایی امری ضروری است. بر طبق این قانون نیز راه های متعددی برای دریافت پاسپورت اسپانیایی وجود دارد. یکی از این روش ها روش اخذ سیتی زن و پاسپورت اسپانیایی ازطریق تولد در اسپانیاست. اما از آنجایی که قانون تابعیت اسپانیا مبتنی بر اصل خون است، بنابراین دریافت پاسپورت برای متولدین اسپانیا مشروط بر این است که یکی از والدین تبعه اسپانیا باشد.

روش دیگر از طریق اقامت قانونی 10 ساله در این کشور می باشد و این روش مختص کارگران و کارکنان خارجی بوده و روش زمانبری است. روش دیگر از طریق پناهندگی است و در این صورت مدت اقامت اجباری افراد به 5 سال می رسد. اما اخذ پاسپورت اسپانیا از طریق تولد (از والدین خارجی در خاک اسپانیا) و ازدواج سریعترین راه ممکن می باشد. چراکه فقط با گذشت یک سال از اقامت و زندگی در این کشور می توان به شهروندی این کشور دست یافت. خلاصه ای از روش های اخذ پاسپورت و تابعیت اسپانیایی بدین قرار است:

خلاصه ای از روش های اخذ پاسپورت و تابعیت اسپانیایی

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا

بهترین معیار برای ارزیابی قدرت پاسپورت اسپانیا دانستن تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا می باشد. طبق آخرین اطلاعات، دارندگان پاسپورت اسپانیایی حق دارند تا بدون اخذ روادید یا ویزای ورود به 190 کشور جهان از جمله آمریکا، کانادا و تمام کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین وارد شوند. کشورهایی که در شکل زیر به رنگ سبز تیره نمایش داده شده است:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا

توضیح جزئیات نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا:

جزئیات نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا

اما کشورهایی مثل استرالیا و نیوزلند هم وجود دارند که برای دارندگان این پاسپورت یا ویزا هنگام ورود و یا ویزای آنلاین e-visa صادر می کنند. همچنین کشورهایی مثل مصر نیز وجود دارند که برای اتباع اسپانیایی هر دو نوع گزینه را درنظر گرفته اند. در این میان ورود اسپانیایی به کشورهایی مثل چین، یمن، پاکستان و غیره مستلزم دریافت ویزای ورود قبلی است که از سفارت آن کشورها دریافت می کنند.

فهرست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا

فهرست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا

با توجه به رتبه پاسپورت اسپانیا در سطح بین الملل طبیعی است که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا بسیار بالا باشد. مطابق آنچه که ثبلا هم گفته شد، کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا به حدود 190 کشور جهان می رسد که عبارتند از:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا
اقیانوسیهفیجی، جزایر کوک، پلنزیای فرانسوی، تووالو، کیریباتی، میکرونزیا، جزیره ماریانا جنوبی، جزایر سلمون، جزیار مارشال، کالدونیای نو، نیو، ساموا، جزایر پالائو، تونگا و وانوتو
خاورمیانهارمنستان، اسرائیل، عراق، گرجستان، فلسطین، امارات متحده عربی، ترکیه، قطر و عمان
اروپااتریش، دانمارک، بلژیک، سوئیس، بلغارستان، قبرس، جزیر فارو، فرانسه، یونان آلبانی، ، مجارستان، گرینلند، ایرلند، کوزوو، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، ایتالیا، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، صربستان، اسلوونی، سوئد، اوکراین، اسلواکی، واتیکان، انگلستان، سان مارینو، پرتغال، نروژ، هلند، موناکو، مالتا، جمهوری چک، لیتوانی، لتونی، ایسلند، گیبرالتار، فنلاند، استونی، کرواسی، بوسنی، بلاروس و آندورا
کارائیبسنت کیتس، آنگیلا، باربادوس، بریتیش ویرجین آیلند، کراکو، جمهوری دومینیکن، گرانادا، آروبا، سنت مارتن، جامائیکا، سنت لوسیا، جزیره تورکز و کایکوس، آنتیگوآ و باربودا، باهاماس، سنت وینستن، بونیر، جزیره سایمان، دومنیکا، هند غربی فرانسه، هائیتی، مونتسرات، ترینیداد و توباکو
آسیاویتنام، ژاپن، اندونزی، قزاقستان، مالزی، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ازبکستان، هنگ کنگ، فیلیپین، سنگاپور، ماکائو، قرقیزستان و برونئی
آمریکاگواتمالا، پرو، آرژانتین، برمودا، برزیل جزیر فالکلند، ، شیلی، کاستاریکا، ونزوئلا، السالوادور، گینه، گویان، هوندوراس، مکزیک، پاناما، اروگوئه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، اکوادور، کلمبیا، بولیوی و بلیز
آفریقابوتسوانا، ریونیون، جزایر کیپ ورده، نامیبیا، مایوت، سنگال، تونس، آفریقای جنوبی، مراکش، موریتس، لسوتو و اسواتنی

تحصیل در اسپانیا یکی از انگیزه های اصلی دانشجویان ایرانی مخصوصا دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که به دنبال اخذ بورس تحصیلی از اروپا هستند. به همین دلیل برای آشنایی بهتر با خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با اعزام دانشجو به اسپانیا تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *