مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند (بریتانیا) در سال 2021 به حدود 187 کشور میرسد که این امر نشان دهنده قدرت بین المللی این پاسپورت میباشد. در واقع دارندگان پاسپورت اسکاتلند براحتی و معاف از دریافت روادید می توانند به اغلب کشورهای معروف و معتبر جهان از جمله کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی مسافرت کنند و حتی برای مدت زمان مشخصی در این کشورها اقامت داشته باشند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر به تشریح مشخصات پاسپورت اسکاتلند پرداخته و به سوالات شما پاسخ خواهند داد:

  • آیا پاسپورت اسکاتلند همان پاسپورت بریتانیاست؟
  • اسپورت اسکاتلند در جهان دارای چه رتبه ای است؟
  • دارندگان پاسپورت اسکاتلند به چند کشور جهان می توانند بدون روادید سفر کنند؟
  • شرایط و شیوه های درخواست پاسپورت اسکاتلند چیست؟
  • آیا از طریق ازدواج نیز می توان به پاسپورت اسکاتلند رسید؟

پاسپورت اسکاتلند یا پاسپورت بریتانیا؟

در همین ابتدای مبحث باید بدانید که اسکاتلند بخشی از بریتانیای کبیر United Kingdom بوده و از سیاست پاسپورتی بریتانیا تبعیت می کند. اما خود پاسپورت بریتانیا Biritish passport مدرک مسافرتی صادره توسط دولت بریتانیاست که به منظور احراز هویت شهروندان بریتانیایی صادر می شود. این پاسپورت با 3 کارکرد زیر مشخص می گردد:

3 کارکرد پاسپورت اسکاتلند

لازم است بدانید که پاسپورت اسکاتلند یا همان پاسپورت بریتانیا از نوع پاسپورت بیومتریک بوده جلد آن به رنگ آبی تیره و آرم ملی بریتانیا نیز بر روی آن حک شده است. معمولا نیز صفحه داده این پاسپورت از جنس پلی کربنات می باشد. متولیان صدور این پاسپورت شامل اداره پاسپورت ملی، CSRO (گیبرالتار)، وابسته های بریتانیا و قلمروهای خارجی می باشد. این ویزا در اغلب کشورهای جهان به جزء چین، هنگ کنگ و ماکائو پاسپورت معتبری است. ضمنا اعتبار پاسپورت حدود 10 سال بوده و هزینه صدور آن برای افراد بالای 16 سال در حدود 75.50 £ (پوند) می باشد. اما از جمله روش های دریافت پاسپورت اسکاتلند (بریتانیا) از قرار ذیل می باشد:

  • اخذ پاسپورت اسکاتلند از طریق تولد (صرفا برای فرزندان متولد در خاک بریتانیا از حداقل یکی از والدین بریتانیایی)
  • اخذ پاسپورت اسکاتلند از طریق ازدواج (به شرط اقامت و زندگی 3 ساله در اسکاتلند)
  • اخذ پاسپورت اسکاتلند از طریق اقامت (به شرط اقامت و زندگی 5 ساله در اسکاتلند)

امتیاز اخذ پاسپورت سکاتلندی چیست؟

اولین امتیاز دریافت پاسپورت اسکاتلند (بریتانیا) این است که شما با دریافت این مدرک معتبر در حقیقت به هفتمین پاسپورت جهان دست می یابید و به راحتی می توانید به اقصی نقاط جهان از جمله به 187 کشور جهان سفر کنید. در نمودار زیر به راحتی می توان با جایگاه ممتاز پاسپورت اسکاتلند (بریتانیا) در سال 2021 آشنا شد:

رتبه 7 پاسپورت اسکاتلند (انگلستان) در بین برترین پاسپورت های جهان

علاوه بر این شما با دریافت پاسپورت اسکاتلند (بریتانیا) می توانید به تمامی نقاط کشور بریتانیا شامل ولز، انگلستان و ایرلند شمالی دسترسی داشته و در این مناطق سرمایه گذاری، کار و یا زندگی بکنید. به اضافه اینکه پاسپورت اسکاتلند یا همان پاسپورت بریتانیا به شما حق شهروندی مستقیم این کشور ثروتمند را اعطاء می کند و شما از این به بعد می توانید به مزایای زیر دست یابید:

  • امتیازات اقتصادی و مالی (ثبت شرکت، بیزینس، دریافت وام، اخذ تخفیف مالیاتی و غیره)
  • امتیازات اجتماعی و سیاسی (تحصیل رایگان، بهداشت عمومی، بیمه تامین اجتماعی، حق مشارکت مدنی و غیره)

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند

طبق رتبه بندی پاسپورت های جهانی در سال جاری، جایگاه پاسپورت اسکاتلند در بین انواع پاسپورت های بین المللی در رتبه 7 جهانی تثبیت شده است. با توجه به همین رتبه بندی نیز کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند به حدود 187 کشور می رسد که اغلب نیز در رده کشورهای توسعه یافته و مدرن جهان به شمار می روند. برای اطلاع از لیست این کشورها یعنی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند می توان تصویر زیر را مدنظر قرار داد. همانگونه که ملاحظه می شود، این کشورها غالبا به رنگ سبز تیره مشاهده می شود:

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند

اما برخی از کشورها در سطح بین الملی وجود دارند که با عنوان کشورهای عدم لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند نیز شناخته می شوند. از جمله این کشورها می توان به ایران، روسیه و چین اشاره کرد که از دارندگان پاسپورت بریتانیا خواستارند تا پیش از سفر به این کشورها حتما روادید خود را تهیه کنند. با این حال برخی از کشورها مثل کانادا و یا آمریکا و یا حتی کشور استرالیا برای دارندگان پاسپورت بریتانیایی دو گزینه روادیدی پیشنهاد می کنند:

  • گزینه اول: ویزا به هنگام ورود یا Visa on Arrival
  • گزینه دوم: مجوز سفر الکترونیکی یا eTA

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند

در ادامه همین مبحث ما اکنون در قالب لیست زیر به معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند (بریتانیا) در سال 2021 می پردازیم:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند
اقیانوسیهمیکرونزیا، جزایر کوک، فیجی، پلنزیای فرانسوی،کیریباتی، جزایر مارشال، جزیره ماریانا شمالی، جزایر سلمون، تووالو، کالدونیای نو، نیئو و وانوتو
خاورمیانهقطر، ارمنستان، اسرائیل، عراق، گرجستان، فلسطین، امارات متحده عربی، ترکیه و عمان
اروپامجارستان، آلبانی، اتریش، بلژیک، ایرلند، بلغارستان، قبرس، دانمارک، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مونته نگرو ، مقدونیه شمالی کوزوو، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، لهستان، رومانی، صربستان، هلند، اسلوونی، سوئد، اوکراین، واتیکان، سوئیس، اسپانیا، نروژ، اسلواکی، سان مارینو، گرینلند، پرتغال، موناکو، مالتا، استونی، جمهوری چک، بلاروس، لیتوانی، فنلاند، ایسلند، لتونی، ایتالیا، گیبرالتار، کرواسی، بوسنی و آندورا
کارائیبهائیتی، آنگیلا، آروبا، باربادوس، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، کراکو، جمهوری دومینیکن، مونتسرات، گرانادا، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینستن، دومنیکا، جزیره تورکز و کایکوس، آنتیگوآ و باربودا، بونیر، سنت کیتس، جزیره سایمان، هند غربی فرانسه، سنت مارتن، ترینیداد و توباکو
آسیاویتنام، اندونزی، قزاقستان، ژاپن، مالزی، مغولستان، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند، ازبکستان، سنگاپور، تایوان، ماکائو، قرقیزستان، هنگ کنگ و برونئی
آمریکاهوندوراس، آرژانتین، جزیر فالکلند، برمودا، اکوادور، برزیل، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، پاراگوئه، گینه، اروگوئه، گویان، مکزیک، پاناما، پرو، نیکاراگوئه، گواتمالا، کلمبیا، بولیوی و بلیز
آفریقاگامبیا، بوتسوانا، مایوت، آفریقای جنوبی، جزایر کیپ ورده، رینوین، زامبیا، سائو توم، تونس، نامیبیا، مراکش، موریتس، سنگال، لسوتو و اسواتنی

یکی از راه های آسان مهاجرت به انگلستان و اخذ اقامت از این کشور از طریق تحصیل در دانشگاه های برتر انگلستان می باشد. بنابراین مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی ارائه مشاوره به علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در انگلستان را دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *