مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان به حدود 187 کشور می رسد که غالبا از جمله کشورهای مدرن و پیشرفته جهان محسوب می شود. اما در این میان کشورهایی نیز هستند که به اتباع انگلیسی جواز سفر الکترونیکی یا روادید پس از ورود اعطاء می کنند. جالب است بدانید که در حال حاضر در سراسر دنیا نیز فقط کشور چین است که پاسپورت انگلستان را فاقد اعتبار می داند. اما علاوه بر امتیاز مسافرت آزادانه از دیگر مزایای اخذ پاسپورت انگلستان می توان به زندگی و کار آزادانه، بهره گیری از آموزش رایگان، استفاده از خدمات بهداشت عمومی، حق مالکیت بر دارایی، ثبت شرکت و افتتاح حساب و غیره اشاره نمود. پس کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای کسب اطلاعات به روز درباب این پاسپورت شما را دعوت می کنند تا ادامه مقاله حاضر را دنبال کنید.

مشخصات پاسپورت انگلستان

پاسپورت انگلستان از جمله پرطرفدارترین و ارزشمندترین پاسپورت های جهان می باشد و بی دلیل نیست که سالانه برای اخذ این پاسپورت هزاران درخواست ثبت می شود. پس بهتر است با مشخصات هفتمین پاسپورت قدرتمند جهان بیشتر آشنا شویم. پاسپورت انگلستان یا BRITISH PASSPORT مجوز سفر صادره توسط دولت این کشور به اتباع و شهروندان انگلیسی است و اهداف صدور آن از قرار ذیل می باشد:

هدف از صدور پاسپورت انگلستان

پاسپورت انگلستان با کاور آبی رنگ و نشان ملی معروف انگلیسی خود مشهور است. بهتر است بدانید که پاسپورت فعلی صادره توسط دولت انگلستان از نوع C پاسپورت بیومتریک بریتانیاست. این پاسپورت نه تنها برای شهروندان انگلستان بلکه برای شهروندان قلمرو پادشاهی بریتانیا یعنی اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز نیز صادر می شود. پاسپورت مذکور برای بزرگسالان انگلیسی حدود 10 سال و برای اطفال حدود 5 سال اعتبار دارد و هزینه درخواست صدور آن از این قرار است:

متقاضیهزینه صدور پاسپورت به پوند
بزرگسالان 16 سال به بالا (پاسپورت استاندارد 32 صفحه ای)75.50£
مسافر بزرگسال (پاسپورت 50 صفحه ای)85.50£
کودکان زیر 16 سال (پاسپورت استاندارد 32 صفحه ای)49£
مسافر کودک (پاسپورت 50 صفحه ای)59£

امتیازات اخذ پاسپورت انگلستان چیست؟

اولین امتیاز دارندگان پاسپورت انگلستان این است که آنها می توانند با خیالی راحت و بی نیاز از روادید به 187 کشور دنیا سفر کنند. ضمنا اینکه پس از سفر نیز می توانند تا حداکثر 90 روز نیز در این کشورها مقیم شوند. در تصویر زیر می توانید با رتبه و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان 2021 آشنا شوید:

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان

اما علاوه بر امتیاز مسافرت معاف از روادید، دارندگان پاسپورت انگلستان می توانند در این کشور به طور آزادانه ای کار و زندگی بکنند و حتی خانواده خود را نیز مقیم انگلستان کنند. علاوه بر این آنها و اعضای خانواده آنها می توانند از خدمات آموزشی ارائه شده در بهترین کالج ها و دانشگاه های انگلستان نیز بهره مند شوند. ضمنا آنها می توانند از حق خرید و فروش ملک و ثبت شرکت تجاری در کشور انگلستان هم بهره مند شده و حتی همانند یک سیتی زن انگلیسی حق رای نیز داشته باشند. شما عزیزان در نمودار زیر می توانید با جایگاه پاسپورت انگلستان در بین پاسپورت های برتر جهان آشنا شوید:

رتبه 7 پاسپورت اسکاتلند (انگلستان) در بین برترین پاسپورت های جهان

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان

کلا تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان به حدود 187 کشور می رسد که اغلب آنها را می توان در قاره اروپا و آمریکا مشاهده کرد. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان با رنگ سبز تیره مشخص هستند. اینها مقاصد بدون ویزای شهروندان انگلیسی به حساب می آیند:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان

اما برخی از کشورها که در تصویر فوق به رنگهای زیتونی و سبز دریایی هم دیده می شوند جزء آندسته از کشورهایی هستند که با اینکه جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان نیستند اما برای اتباع انگلیسی دو نوع روادید به هنگام ورود و یا روادید الکترونیکی (eTA) صادر می کنند. در واقع این کشورها با این کار به دنبال تسهیل مسافرت اتباع انگلیسی به کشورشان هستند. از جمله این کشورها می توان به استرالیا، کانادا، نیوزلند و آمریکا اشاره نمود. در آخر کشورهای خاکستری رنگ مثل ایران، روسیه و چین هم وجود دارند که نه جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان بوده و نه جزء کشورهای صادر کننده روادید به هنگام ورود و یا روادید الکترونیکی (eTA) هستند. بلکه دارندگان پاسپورت انگلیسی برای سفر به این دسته از کشورها نیازمند درخواست روادید ورود می باشند.

فهرست کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان

فهرست کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان به کشورهایی گفته می شود که که شهروندان انگلیسی بدون ویزا می توانند به آنها سفر کنند. بر طبق گزارش The Henley Passport Index تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان به حدود 187 کشور میرسد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان
اقیانوسیهکیریباتی، میکرونزیا، جزایر کوک، جزیره ماریانا شمالی، فیجی، پلنزیای فرانسوی، جزایر مارشال، جزایر سلمون، کالدونیای نو، تووالو، نیئو و وانوتو
خاورمیانهفلسطین، قطر، ارمنستان، اسرائیل، امارات متحده عربی، عراق، گرجستان، ترکیه و عمان
اروپامجارستان، آلبانی، بلغارستان، اتریش، بلژیک، ایرلند، قبرس، دانمارک، مقدونیه شمالی، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مونته نگرو ، کوزوو، اوکراین، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، لهستان، سان مارینو، رومانی، نروژ، صربستان، هلند، اسلوونی، سوئد، واتیکان، گرینلند، ایتالیا، سوئیس، اسپانیا، اسلواکی، پرتغال، موناکو، مالتا، بلاروس، استونی، کرواسی، جمهوری چک، لیتوانی، فنلاند، گیبرالتار، ایسلند، لتونی، بوسنی و آندورا
کارائیبسنت کیتس، هائیتی، آنگیلا، آروبا، باربادوس، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، کراکو، جزیره تورکز و کایکوس، جمهوری دومینیکن، مونتسرات، گرانادا، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت مارتن، سنت وینستن، دومنیکا، آنتیگوآ و باربودا، بونیر، جزیره سایمان، هند غربی فرانسه، ترینیداد و توباکو
آسیاسنگاپور، ژاپن، ویتنام، اندونزی، ماکائو، قزاقستان، مالزی، مغولستان، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند، ازبکستان، تایوان، قرقیزستان، هنگ کنگ و برونئی
آمریکاکلمبیا، هوندوراس، آرژانتین، پرو، جزیر فالکلند، برمودا، اکوادور، برزیل، شیلی، گویان، کاستاریکا، السالوادور، گواتمالا، پاراگوئه، گینه، اروگوئه، مکزیک، پاناما، نیکاراگوئه، بولیوی و بلیز
آفریقاتونس، گامبیا، بوتسوانا، نامیبیا، مایوت، زامبیا، آفریقای جنوبی، جزایر کیپ ورده، سنگال، رینوین، سائو توم، مراکش، موریتس، لسوتو و اسواتنی

امسال نیز دانشگاه های برتر انگلستان از بین متقاضیان خارجی دانشجو می پذیرند و این یکی از روش های سریع مهاجرت به انگلستان 2021 می باشد. اگر مایل به کسب اطلاعات تکمیلی یا اخذ مشاوره حرفه ای در باب شرایط اعزام دانشجو به انگلستان هستید پس حتما از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *