مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین

در شرایط فعلی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین به حدود 136 کشور جهان می رسد که با توجه به شرایطی که دارد مورد استقبال قرار میگیرد. این کشورها شامل کلیه کشورهای منطقه اروپا (اتحادیه اروپا و روسیه)، کشورهای کارائیب و آمریکای جنوبی، ترکیه، کره جنوبی و غیره می باشد. اما تمام مزایای داشتن پاسپورت اوکراین به اینجا ختم نمی شود و دارندگان این پاسپورت اروپایی می توانند ضمن انجام سفر آزادانه به این 136 کشور جهان همچنین از مزایای مهم زیر هم برخوردار شوند:

  • امکان کار، زندگی و تحصیل بی دغدغه در اوکراین
  • امکان ثبت شرکت و انجام آزادانه تجارت بین الملل
  • امکان برخورداری از انواع خدمات بانکی و بیمه
  • امکان بهره مندی از خدمات بهداشتی رایگان
  • امکان مشارکت سیاسی و حق رای و غیره

اوکراین کشوری در شرق اروپاست که به سبب هزینه پایین زندگی، سطح رفاه مناسب و نیز فرآیند آسان مهاجرتی مورد توجه ایرانیان می باشد. برای اخذ اقامت از اوکراین 2021 نیز راه های سریع و آسان زیادی مثل کار یا تحصیل در اوکراین وجود دارد که برای اطلاع از جزئیات آنها می توانید با مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

مشخصات پاسپورت اوکراین

پاسپورت اوکراین یا Ukrainian passport مدرکی صادره برای شهروندان اوکراینی است که در این کشور به عنوان سند شهروندی یا سیتی زنی اوکراین محسوب می شود. این پاسپورت در مقابل پاسپورت داخلی اوکراین (جهت احراز هویت اتباع اوکراینی) گاها به عنوان پاسپورت بین المللی نیز نامیده می شود. طبق قانون، اوکراینی ها از این مدرک برای مسافرت خارجی خود استفاده می کنند. پاسپورتی که جلد آن به رنگ آبی روشن بوده و اطلاعات موجود در آن هم به دو زبان اوکراینی و انگلیسی نوشته شده است. از اهم مشخصات پاسپورت بین المللی اوکراین می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

مشخصات پاسپورت اوکراین
نوع پاسپورتبیومتریک (biometric)
متولی صدوروزارت کشور اوکراین
تاریخ اولین صدور1 ژانویه سال 2015
هدف از صدوراحراز هویت
افراد ذی صلاحاتباع اوکراینی
مدت اعتبار10 سال

لازم به ذکر است که در حال حاضر هزینه درخواست صدور پاسپورت بیومتریک اوکراینی حدود 810 UAH (گیرونا) معادل 31$ (دلار) می باشد. اما سوال مهم این است که چگونه می توان به پاسپورت اوکراین دست یافت و یا بهتر بگوئیم شرایط اخذ پاسپورت اوکراین برای اتباع خارجی چیست؟ طبق قوانین تابعیت کشور اوکراین، افراد خارجی فقط با احراز شرایط ذیل می توانند متقاضی پاسپورت اوکراین و سیتی زن این کشور شوند:

شرایط پاسپورت اوکراین

امتیازات پاسپورت اوکراینی چیست؟

برای اطلاع از ارزش پاسپورت اوکراین بایستی با امتیازات این پاسپورت آشنا شد. یکی از مهمترین امتیازات اخذ پاسپورت اوکراین به عنوان پاسپورت رتبه 37 جهانی این است که شما با پاسپورت مذکور میتوانید به حدود 136 کشور جهان آزادانه سفر کنید. از دیگر مزایای دریافت پاسپورت اوکراینی این است که شما با اخذ این پاسپورت برای تردد و اقامت در ناحیه شنگن نیازی به اخذ ویزای شنگن هم نخواهید داشت. از این گذشته شما به عنوان دارنده پاسپورت اوکراین می توانید از تمام حقوق یک شهروند اوکراینی برخوردار شوید.

اولا به طور آزادانه ای در هر نقطه از کشور اوکراین که بخواهید کار و زندگی بکنید و حتی اعضای خانواده خود را نیز مقیم اوکراین بکنید. دوما از خدمات آموزشی و بهداشتی- درمانی رایگان یا کم هزینه ای در اوکراین برخوردار شوید. سوما بتوانید در کشور اوکراین مجوز ثبت شرکت دریافت کرده و کسب و کارتان را راه اندازی بکنید. چهارما بتوانید از بانک های اوکراینی انواع خدمات بانکی دریافت کنید. پنجما از تخفیف های مالیاتی اوکراین هم برخوردار شوید. فقط ایراد داشتن پاسپورت اوکراین انصراف از پاسپورت اول می باشد. چراکه قانون اوکراین اجازه دریافت پاسپورت دوم را نمی دهد.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین حدودا 136 کشور می باشد که غالبا هم شامل روسیه، کشورهای اروپایی و نیز چند کشور آمریکای جنوبی می باشد. این کشورها یا همان مقاصد معاف از روادید برای اتباع اوکراینی در تصویر ذیل به رنگ سبز تیره مشخص است:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین

در این میان تعدادی از کشورها نیز هستند که به جای معافیت روادید با پاسپورت اوکراینی برای دارندگان این پاسپورت روادید هنگام ورود و یا روادید آنلاین پس از ورود صادر می کنند. از جمله این کشورها نیز می توان به عربستان و ایران اشاره نمود. اما همانطوری که در تصویر فوق هم مشخص است، کشورهایی مثل آمریکا یا کانادا و یا کشورهایی مثل استرالیا و چین پاسپورت اوکراینی را معتبر ندانسته و از دارندگان پاسپورت اوکراینی می خواهند تا پیش از ورود به کشورشان حتما روادید قانونی را دریافت کنند.

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین

مطابق رنکینگ پاسپورت جهانی معتبر موسوم به Henley Passport Index، کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین یا همان مقاصد معاف از روادید برای اتباع اوکراینی به حدود 136 کشور جهان می رسد. کشورهای مذکور از این قرار می باشد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین
اقیانوسیهجزایر کوک، میکرونزیا، فیجی، نیئو و وانوتو
خاورمیانهآذربایجان، ارمنستان، بحرین، گرجستان، اسرائیل، امارات متحده عربی، فلسطین، قطر، ترکیه، عمان
اروپاهلند، آلبانی، اتریش، فرانسه، بلژیک، ایرلند، بلغارستان، قبرس، دانمارک، جزیر فارو، یونان، لهستان، مجارستان، کوزوو، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، مونته نگرو، سان مارینو، مقدونیه شمالی، رومانی، بوسنی، سوئیس، صربستان، اسلوونی، سوئد، فدراسیون روسیه، استونی، واتیکان، انگلستان، اسپانیا، اسلواکی، پرتغال، نروژ، موناکو، مالتا، لیتوانی، لتونی، ایتالیا، ایسلند، فنلاند، گرینلند، گیبرالتار، جمهوری چک، کرواسی، بلاروس و آندورا
کارائیبآنگیلا، آروبا، سنت وینستن، باربادوس، کراکو، جمهوری دومینیکن، گرانادا، جامائیکا، سنت لوسیا، جزیره تورکز و کایکوس، آنتیگوآ و باربودا، بونیر، دومنیکا، هائیتی، سنت کیتس و سنت مارتن
آسیااندونزی، قزاقستان، مالزی، تایلند، قرقیزستان، هنگ کنگ، ازبکستان و برونئی
آمریکااکوادور، آرژانتین، برزیل، گواتمالا، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، پاناما، پرو، اروگوئه، نیکاراگوئه، هوندوراس، کلمبیا و پاراگوئه
آفریقاموریتوس، سنگال و اسواتنی

روش سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اوکراین یکی از راه های اخذ اقامت این کشور می باشد که به سبب وجود فرآیند آسان و نیز نیازمندی به حداقل سرمایه مورد توجه اغلب سرمایه گذاران ایرانی است. عزیزان برای تکمیل اطلاعات خود در باب شرایط و مجوزهای راه اندازی یک کسب و کار جدید در اوکراین می توانند از مشاوره های تخصصی که همکارانمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می دهند بهره ببرند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *