مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور

طبق گزارشات رنکینگ پاسپورت ها، پاسپورت اکوادور در رتبه 77 جهان قرار داشته و کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور به حدود 93 کشور میرسد. به عبارت دیگر، یکی از امتیازات دریافت پاسپورت اکوادور که مسافرت آزادانه و بدون روادید می باشد و هم اکنون دارندگان این پاسپورت تنها به 93 کشور جهان میتوانند سفر کنند. از جمله این کشورها می توان به اغلب کشورهای آمریکای جنوبی، فدراسیون روسیه و چین اشاره نمود. اما سوالات مختلفی درباب اقامت و تابعیت اکوادور وجود دارد که کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به برخی از مهمترین آنها بصورت زیر پاسخ می دهند:

  • انواع روش های مهاجرت و اخذ اقامت اکوادور چیست؟
  • شرایط و مدارک لازم برای اخذ تابعیت (پاسپورت) اکوادور چیست؟
  • آسانترین و سریعترین روش درخواست پاسپورت اکوادور کدام است؟
  • آیا از طریق ازدواج نیز می توان اقامت و تابعیت اکوادور را دریافت کرد؟
  • آیا تولد در خاک اکوادور به منزله اخذ شهروندی این کشور است؟

شرایط مهاجرت به اکوادور و اخذ اقامت این کشور

اکوادور Ecuador یکی از کشورهای کوچک اما با یک اقتصاد درآمد بالا در آمریکای جنوبی است. این کشور به مرکزیت گیتو و با بیش از 16 میلیون نفر در حاشیه اقیانوس آرام قرار دارد. اخیرا این کشور لاتین تبار به واسطه پتانسیل های اقتصادی خود شامل نرخ درآمد ملی (GDP) بالا و بیکاری پایین مورد توجه مهاجران خارجی قرار گرفته است. مهاجرانی که درپی راه های قانونی برای ورود به اکوادور هستند.

فلذا طبق قوانین کشور اکوادور، این دسته از مهاجران می توانند از طرق زیر ویزای مهاجرت به اکودور 2024 را اخذ کرده و مقیم این کشور شوند:

روش مهاجرتیتایپ ویزا
اقامت تحصیلیویزای تحصیلی (12-V visa)
اقامت کاریویزای کار (12-VI visa)
اقامت توریستیویزای گردشگری (12-IX visa)
اقامت سرمایه گذارویزای سرمایه گذار (60-II visa)
اقامت خانوادگیویزای خانوادگی (60-XII visa)

شرایط اخذ تابعیت و دریافت پاسپورت اکوادور

پاسپورت اکوادور Ecuadorian Passport توسط دولت این کشور به شهروندان اکوادوری به منظور مسافرت بین المللی صادر می شود. فلذا متولی ارزیابی درخواست متقاضیان و صدور پاسپورت در اکوادور نهادی به نام اداره ملل آندی می باشد و خود پاسپورت نیز نوعی پاسپورت آندی است. این پاسپورت نیز مشخصاتی دارد و از آن جمله اینکه پاسپورت اکوادور پاسپورت بیومتریک بوده که اولین بار از 14 سپتامبر سال 2020 برای متقاضیان صادر شده است. از دیگر ویژگی های این پاسپورت نیز آن است که پاسپورت مذکور به مدت 6 سال معتبر بوده و هزینه درخواست آن نیز در حدود 90$ (دلار) می باشد. بر طبق قوانین تابعیت اکوادور نیز امکان اخذ پاسپورت ملی این کشور تنها از 3 طریق زیر میسر است:

روش های دریافت پاسپورت اکوادور

پس با این حساب، فرزندان متولد خاک اکوادور شایستگی اخذ پاسپورت اکوادور را دارند و همچنین فرزندان متولد از حداقل یک والد اکوادوری حتی خارج از قلمرو اکوادور نیز حق دریافت این پاسپورت را دارند. اما به جز روش تولد، افراد از طریق روش اقامت در اکوادور نیز می توانند به پاسپورت این کشور برسند اما به شرطی که:

  • صلاحیت قانونی لازم را داشته باشند (ارائه گواهی عدم سوء پیشینه)
  • به لحاظ اقتصادی خودکفا و مستقل باشند (ارائه گواهی تمکن مالی)
  • حدود 3 سال پیاپی در اکوادور زندگی کرده باشند (ارائه کارت اقامت اکوادور)
  • همچنین دانش خوبی از زبان اسپانیولی داشته باشند (ارائه مدرک زبان)

لاز به ذکر است که شرط اقامت 3 ساله جهت اخذ شهروندی اکوادور برای افرادی که با اتباع این کشور ازدواج کرده اند به 2 سال تقلیل می یابد.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور

برای اطلاع از قدرت هر پاسپورتی در سطح بین المللی می توان از شاخص های مختلفی بهره گرفت و یکی از این شاخص ها اطلاع از تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور می باشد. به استناد رنکینگ جهانی هنلی 2024، تعداد کشورهای لغ روادید با پاسپورت اکوادور حدودا 93 کشور می باشد که این دسته از کشورها نیز غالبا در آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب قرار دارند. اما نکته مهم دیگر درباب پاسپورت اکوادور این است که ممکن است یکسری از کشورها نیز هیچ گونه قرارداد لغو روادید (ویزا) با اکوادور نباشند که از آن جمله می توان به ایالات متحده و کانادا و یا اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) اشاره نمود.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور

پاسپورت اکوادور با رتبه 77 جهانی در سال 2024 در گروه پاسپورت های متوسط دنیا قرار دارد. بر اساس همین رتبه بندی ها و گزارشات مربوطه، حدود 93 کشور جهان هستند که با عنوان کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور شناخته می شوند و ما در جدول زیر به معرفی آنها می پردازیم:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور
اقیانوسیهمیکرونزیا، جزایر کوک و نیئو
خاورمیانهگرجستان، اسرائیل، ترکیه، فلسطین، قطر و عمان
اروپابلاروسی، مولداوی، فدراسیون روسیه، مونته نگرو و اوکراین
کارائیبترینیداد و توباکو، آروبا، کراکو، بریتیش ویرجین آیلند، جمهوری دومینیکن، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینستن، جزیره تورکز و کایکوس، باهاماس، بونیر، دومنیکا، هائیتی، سنت کیتس و نویس و سنت مارتن
آسیااندونزی، چین، قزاقستان، مالزی، فیلیپین، کره جنوبی، تایوان، ماکائو، سنگاپور و هنگ کنگ
آمریکاآرژانتین، کلمبیا، بلیز، برمودا، برزیل، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، گینه، گویان، پاناما، پرو، اروگوئه، نیکاراگوئه، هوندوراس و گواتمالا
آفریقاگامبیا و آفریقای جنوبی

راه های متعددی برای مهاجرت به اکوادور 2024 و اخذ اقامت و تابعیت این کشور وجود دارد. از جمله این روشها می توان به مهاجرت کاری، تحصیلی، توریستی، سرمایه گذار و یا ازدواج در اکوادور اشاره نمود. اما قبل از هر اقدامی شما می توانید با دریافت مشاوره های مهاجرتی حرفه ای از وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مسیر گام استواری بردارید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *