مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند

طبق آخرین رنکینگ بین المللی، پاسپورت کشور ایرلند در جایگاه ششم جهانی قرار گرفته و کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند به 188 کشور می رسد. از این کشورها می توان به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا (EU)، اغلب کشورهای حوزه کارائیب، آمریکای جنوبی و تعدادی از کشورهای آسیایی اشاره نمود. در این بین کشورهایی نیز هستند که به دارندگان پاسپورت ایرلندی خدمات ویزای الکترونیک و ویزا هنگام ورود ارائه می کنند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شما را با این کشورها و نیز شرایط و امتیازات پاسپورت ایرلند 2021 آشنا می کنند.

مشخصات پاسپورت ایرلند

پاسپورت ایرلند Irish passport پاسپورت صادره برای اتباع ایرلندی می باشد. این پاسپورت به دارنده آن اجازه انجام سفر بین المللی را داده و او را از حقوق و امتیازات شهروندی اتحادیه اروپا (EU) برخوردار می کند. همچنین داشتن این پاسپورت امکان بهره مندی از خدمات کنسولی در خارج از ایرلند را برای دارندگان آن فراهم می کند. متولی اصلی صدور پاسپورت ایرلندی نیز اداره پاسپورت این کشور می باشد که تحت نظر وزارت امور خارجه عمل می کند. در واقع دولت ایرلند برای متقاضیان دو نوع پاسپورت صادر می کند:

انواع پاسپورت ایرلند

در واقع کلیه پاسپورت های ایرلندی از سال 2006 به این طرف بیومتریک شده اند. اما در سال 2015، دولت ایرلند پاسپورت کارت را معرفی کرد و هدف از آن مسافرت آزادانه اتباع ایرلندی به ناحیه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس می باشد. پس کارکرد این کارت نیز دقیقا مشابه همان کارکرد کارت شناسایی ملی EEA می باشد. لازم به یادآوری است که با هر دو نوع پاسپوزت امکان تردد آزاد اتباع ایرلندی در کل اروپا فراهم است. با این توضیح اکنون به بررسی مشخصات مهم پاسپورت ایرلند به صورت زیر می پردازیم:

مشخصات پاسپورت ایرلند
نوع پاسپورتبیومتریک (biometric)
متولی صدوروزارت امور خارجه، اداره پاسپورت ایرلند
تاریخ اولین صدور3 اکتبر سال 2013
هدف از صدوراحراز هویت
واجدین شرایطاتباع ایرلندی
مدت اعتباردفترچه ای: ماکسیمم تا 10 سال
کارتی: 5 سال

شرایط اخذ پاسپورت ایرلند چیست؟

پاسپورت ایرلند از قدرتمندترین پاسپورت های جهان محسوب می شود و همگان به ارزش و اهمیت آن واقف هستند. اما ممکن است این سوال برای همگان نیز مطرح شود که شرایط و نحوه اخذ این پاسپورت به چه صورتی است؟ طبق قانون تابعیت ایرلندی، شما برای اخذ پاسپورت ملی ایرلند با توجه به روش های زیر بایستی صلاحیت خودتان را محرز کنید و سپس برای درخواست آن اقدام نمائید:

روش های اخذ پاسپورت ایرلند

طبق قوانین ایرلند، اخذ پاسپورت ایرلندی از طریق تولد فقط مختص کسانی است که هر دو والدین آنها و یا حداقل یکی از والدین آنها تبعه ایرلند باشند. در روش فرزند خواندگی نیز همین طور، زمانی به کودک خارجی تابعیت ایرلندی اعطاء می شود که حداقل یکی از والدینش شهروند ایرلندی باشد. از طریق ازدواج با تبعه ایرلندی نیز می توان به پاسپورت این کشور دست یافت اما به شرطی که از ازدواج شما حداقل 3 سال گذشته باشد. نهایتا برای اخذ این پاسپورت از طریق اقامت ایرلند، فرد قانونا بایستی حداقل 5 سال مقیم دائم ایرلند باشد تا بتواند صلاحیت لازم را به دست آورد.

امتیازات اخذ پاسپورت ایرلند چیست؟

اولین امتیاز کسب پاسپورت ایرلندی اخذ پاسپورت ششم جهان و مسافرت آزاد به 188 کشور می باشد. در این بین شما به عنوان دارتده پاسپورت ایرلند به عنوان شهروند اروپایی محسوب شده و از کلیه حق و حقوق یک سیتی زن اروپا European Citizenship از جمله کار، اقامت، زندگی و تحصیل در 27 کشور اروپایی برخوردار می شوید. جهت آشنایی هر چه بهتر با جایگاه و ارزش پاسپورت ایرلند، رتبه این پاسپورت را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

رتبه 6 پاسپورت ایرلند در بین برترین پاسپورت های جهان

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند

طبق گزارش سایت معتبر www.henleyglobal.com، پاسپورت ایرلند در رتبه 6 جهانی قرار داشته و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند حدود 188 کشور می باشد. همان طوری که در تصویر زیر نیز مشاهده می شود، کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (رنگ آبی) و دیگر کشورهای جهان (رنگ سبز) می باشند. در حقیقت، ورود اتباع ایرلندی بدون روادید به این کشورها امکان پذیر است:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند

در این بین کشورهایی مثل کشورمان نیز هستند که برای دارندگان پاسپورت ایرلند ویزا به هنگام ورود و یا ویزای الکترونیک موسوم به e-Visa صادر می کنند. این قبیل کشورها در تصویر فوق با سه رنگ سبز روشن مشخص هستند و بالاخره کشورهایی مثل چین نیز وجود دارند که نه تنها جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند نبوده بلکه هیچ گونه خدمات ویزای هنگام سفر یا الکترونیک ویزا هم صادر نمی کنند. بنابراین اتباع ایرلندی قبل از ورود به این کشورها نیازمند درخواست ویزای ورود یا ویزای توریستی هستند.

فهرست کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند

فهرست کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند

اکنون به معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند می پردازیم که تعداد آنها بر طبق آمار سال 2021 به حدود 188 کشور می رسد. جدول زیر نشان دهنده همین کشورها می باشد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند
اقیانوسیهنیئو، کیریباتی، پلنزیای فرانسوی، میکرونزیا، جزایر کوک، جزیره ماریانا شمالی، فیجی، جزایر مارشال، کالدونیای نو و وانوتو
خاورمیانهفلسطین، قطر، ترکیه، ارمنستان، اسرائیل، امارات متحده عربی، عراق، گرجستان و عمان
اروپایونان، مجارستان، اسلواکی، لیتوانی، آلبانی، بلغارستان، اتریش، لوکزامبورگ، بلژیک، قبرس، دانمارک، نروژ، مقدونیه شمالی، جزیر فارو، فرانسه، مونته نگرو ، کوزوو، اوکراین، لیختن اشتاین، مولداوی، انگلستان، لهستان، سان مارینو، رومانی، صربستان، هلند، اسلوونی، سوئد، واتیکان، گرینلند، لتونی، ایتالیا، سوئیس، اسپانیا، پرتغال، موناکو، مالتا، بلاروس، استونی، کرواسی، جمهوری چک، فنلاند، گیبرالتار، ایسلند، بوسنی و آندورا
کارائیبآنتیگوآ و باربودا، سنت کیتس، مونتسرات، هائیتی، آنگیلا، آروبا، باربادوس، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، کراکو، جزیره تورکز و کایکوس، جمهوری دومینیکن، گرانادا، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت مارتن، دومنیکا، بونیر، جزیره سایمان، هند غربی فرانسه، سنت وینستن، ترینیداد و توباکو
آسیامالزی، سنگاپور، ژاپن، ویتنام، اندونزی، ماکائو، قزاقستان، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند، ازبکستان، تایوان، قرقیزستان، هنگ کنگ و برونئی
آمریکاونزوئلا، کلمبیا، هوندوراس، السالوادور، آرژانتین، پرو، جزیر فالکلند، برمودا، پاراگوئه، اکوادور، برزیل، شیلی، گویان، کاستاریکا، گواتمالا، گینه، اروگوئه، مکزیک، پاناما، نیکاراگوئه، بولیوی و بلیز
آفریقاسائو توم، تونس، گامبیا، رینوین، بوتسوانا، نامیبیا، مایوت، زامبیا، آفریقای جنوبی، جزایر کیپ ورده، سنگال، مراکش، موریتس، لسوتو و اسواتنی

عزیزان برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی و ویزای کار ایرلند 2021 می توانند از مشاوره های رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *