مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

طبق رتبه بندی پاسپورت های جهان 2023 پاسپورت بلغارستان در رتبه 16 جهانی قرار داشته و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان 173 میباشد. این به این معنی است که دارندگان پاسپورت بلغارستان می توانند به حدود 173 کشور جهان دسترسی آزادی داشته باشند. علاوه بر این آنها همچنین بعنوان یک شهروند اروپایی قلمداد شده و می توانند از حق و حقوق حاصل از این نوع شهروندی نیز استفاده بکنند. مثلا به طور آزادانه ای در قلمرو خاک اروپا کار، تجارت، تحصیل و زندگی بکنند. برای اخذ مشاوره بیشتر درباب روش های اخذ اقامت و تابعیت بلغاری حتما از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

مشخصات پاسپورت بلغارستان

پاسپورت بلغارستان Bulgarian passport مدرک مسافرت بین المللی صادره برای اتباع بلغاری است که همچنین به عنوان مدرک شناسایی شهروندی بلغارستان نیز استفاده می شود. این پاسپورت همچنین به دارنده آن حق استفاده از خدمات کنسولی در خارج را فراهم می کند. بر طبق قوانین اروپایی، دارندگان پاسپورت بلغارستان نیز شهروند اروپایی به حساب آمده و می توانند علاوه بر تردد آزاد به کل اروپا همچنین در اتحادیه اروپایی (EU) آزادانه کار و زندگی هم بکنند. در جدول زیر می توانید با مشخصات کلی این پاسپورت نیز آشنا شوید:

مشخصات پاسپورت بلغارستان
نوع پاسپورتپاسپورت بیومتریک
اولین تاریخ صدور29 مارس سال 2010
هدف از صدوراحراز هویت
مدت زمان اعتبار5 تا 10 سال
هزینه صدورحدود 20€ (یورو)

این پاسپورت با جلدی زرشگی و در سه نوع عادی، خدماتی و دیپلماتیک برای متقاضیان صادر می شود. بر روی کاور پاسپورت بلغارستان نیز شما علاوه بر مشاهده آرم ملی این کشور همچنین کلمات جمهوری بلغارستان در بالا و پاسپورت را در پایین جلد به دو زبان روسی و انگلیسی مشاهده می کنید:

جزئیات پاسپورت بلغارستان

شرایط دریافت پاسپورت بلغارستان

قانون تابعیت بلغارستان ناظر بر اعطای حق شهروندی بر افراد مختلف می باشد و مطابق قانون نیز هر شهروند بلغاری نیز سیتی زن اتحادیه اروپا (EU) محسوب می شود. بر طبق این قانون به 3 طریق زیر می توانند به پاسپورت بلغارستان دست یابند:

شرایط دریافت پاسپورت بلغارستان

در روش اخذ پاسپورت و سیتی زن بلغارستان از طریق تولد، حداقل یکی از والدین فرد بایستی تبعه بلغارستان باشد. لازم به ذکر است که دولت بلغارستان فقط به آندسته از متولدین بلغارستان شهروندی این کشور را می دهد که والدین او نامعلوم باشند. اما در روش اخذ شهروندی بلغارستان از طریق اقامت، متقاضیان فقط با رعایت شرایط زیر می توانند به پاسپورت بلغاری خود دست یابند:

  • سن متقاضی 18 سال یا بالاتر باشد.
  • دارنده اقامت دائم بلغارستان به مدت حداقل 5 سال باشد.
  • هیچ گونه سوء سابقه ای نداشته باشد.
  • تمکن مالی خوبی برای مهاجرت به بلغارستان داشته باشد.
  • سطح دانش بلغاری خوبی هم داشته باشد.

نهایتا در روش اخذ پاسپورت و سیتی زن بلغارستان از طریق ازدواج، فرد متقاضی علاوه بر اثبات واقعی بودن رابطه زناشویی همچنین می بایست حدود 3 سالی را نیز در این کشور زندگی کرده باشد.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

173 رقمی است که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان را نشان می دهد. بنابراین دارندگان پاسپورت بلغارستان براحتی و بدون اخذ روادید می توانند به این کشورها سفر بکنند. این کشورها در تصویر زیر شامل کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا (به رنگ آبی) و سایر کشورهای بین المللی (به رنگ سبز) می باشد:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

در ادامه و همان طوری که مشاهده می کنید برخی از کشورها نیز هستند که به جای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان برای شهروندان بلغاری انواع خدمات روادید هنگام ورود و روادید الکترونیکی صادر می کنند. همچنین کشورهایی نیز هستند که برای اتباع بلغاری از هر دو گزینه استفاده می کنند. در نهایت نیز برخی از کشورها نیز از دارندگان پاسپورت بلغاری روادید می خواهند.

فهرست کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان در منطقه شنگن

با وجود اینکه بلغارستان به تازگی در کشورهای حوزه شنگن عضو شده، اما نقش کلیدی را در این سازمان ارائه می دهد. به عبارت دیگر، تمامی دارندگان پاسپورت بلغارستان می توانند آزادانه علاوه بر برخی از کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان، در کشورهای حوزه شنگن نیز تردد داشته باشند. به طور کلی، حوزه شنگن، تررد آزادانه را برای بیش از 400 میلیون شهروند اتحادیه اروپا همراه با اتباع غیر اتحادیه اروپا که ر اتحایده اروپا زندگی می کنند فراهم می کند. که دارندگان پاسپورت بلغارستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در نمودار زیر می توانید روند سفر اتباع بلغارستانی به کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند سفر اتباع بلغارستانی به کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

فهرست کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان تعدادشان به 173 کشور جهان می رسد و لیست آنها از قرار ذیل می باشد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان
اقیانوسیهجزایر پالائو، ساموآ، میکرونزیا، تووالو، جزایر کوک، فیجی، پلنزیای فرانسوی،کیریباتی، کالدونیای جدید، جزایر مارشال، جزیره ماریانا شمالی، تونگا، وانوتو، نیئو و جزایر سلیمان
خاورمیانهگرجستان، عراق، فلسطین، قطر، ارمنستان، اسرائیل، امارات متحده عربی، عمان و ترکیه
اروپامونته نگرو، انگلستان ، مجارستان، آلبانی، کوزوو، اتریش، ایرلند، قبرس، دانمارک، لوکزامبورگ، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مقدونیه شمالی، مولداوی، لیختن اشتاین، اسلوونی، لهستان، رومانی، اسلواکی، صربستان، هلند، سوئیس، سوئد، اوکراین، نروژ، واتیکان، ایسلند، سان مارینو، اسپانیا، بوسنی، گرینلند، پرتغال، جمهوری چک موناکو، مالتا، استونی ، بلاروس، لیتوانی، فنلاند، گیبرالتار، ایتالیا، کرواسی، آندورا و لتونی
کارائیبجزیره سایمان، هائیتی، آنگیلا، آروبا، باربادوس، جمهوری دومینیکن، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت لوسیا، کراکو، مونتسرات، گرانادا، جامائیکا، سنت وینستن، سنت کیتس، دومنیکا، جزیره تورکز و کایکوس، بونیر، هند غربی فرانسه، سنت مارتن، ترینیداد و توباکو و آنتیگوآ و باربودا
آسیاتایلند، قزاقستان، ژاپن، مالزی، مغولستان، فیلیپین، کره جنوبی، ازبکستان، ماکائو، سنگاپور، تایوان، قرقیزستان، هنگ کنگ، برونئی و اندونزی
آمریکاپاناما، ونزوئلا، پرو، هوندوراس، آرژانتین، کلمبیا، جزیر فالکلند، نیکاراگوئه، برمودا، گینه، اکوادور، برزیل، اروگوئه، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، پاراگوئه، گویان فرانسه، مکزیک، گواتمالا، بولیوی و بلیز
آفریقاسنگال، گامبیا، تونس، بوتسوانا، مایوت، آفریقای جنوبی، مراکش، جزایر کیپ ورده، رینوین، سائو توم و موریتس

تحصیل در بلغارستان یکی از ایده های عالی برای افرادی است که به دنبال مقاصد تحصیلی ارزانی در اروپا هستند. به همین دلیل و برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان، در این بخش از مقاله قصد داریم تا برخی از این سوالات پاسخ دهیم. مهمترین این سوالات عبارت اند از:

  • آیا برای سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان به ویزا نیاز داریم؟ تمامی اتباع بلغارستانی که به دنبال سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان و اقامت بیش از 3 ماه هستند، باید ویزای معتبر بلغارستان را نیز به همراه داشته باشند.
  • روند اخذ پاسپورت برای سفر به کشورهای لغو روادی با پاسپورت بلغارستان چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپای شرقی، روند اخذ پاسپورت بلغارستان بریا سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت این کشور بسیار ساده است. البته برای درخواست پاسپورت بلغارستان باید 5 سال اقامت بی وقفه را در این کشور داشته باشید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *