مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند

در سال 2021 پاسپورت تایلند از نظر اعتبار در رده 65 جهانی قرار داشته است و کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند به حدود 80 کشور می رسد. این جمله بدان معناست که دارندگان پاسپورت تایلندی از این حق قانونی برخوردارند که بدون اخذ روادید به 80 کشور مذکور سفر کنند. پس دریافت پاسپورت تایلند به معنای قبول شهروندی این کشور و اخذ تابعیت دوم از این کشور آسیایی می باشد. ضمنا شما با دریافت پاسپورت تایلند می توانید در این کشور بدون نیاز به مجوزی استخدام و کار بکنید و یا آزادانه کسب و کار خودتان را راه اندازی کرده و به بیزینس مشغول شوید. برای مشاوره و دریافت اطلاعات تکمیلی درباب روش ها و شرایط مهاجرت به تایلند 2021 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • آیا دریافت تابعیت دوگانه یا پاسپورت دوم از کشور تایلند قانونی است؟
  • هزینه اخذ پاسپورت تایلند 2021 چقدر می باشد؟
  • شیوه های دریافت پاسپورت تایلند چیست؟
  • با پاسپورت تایلند به چه کشورهایی می توان آزادانه سفر کرد؟

مشخصات پاسپورت تایلند

پاسپورت تایلند Thai passport پاسپورت یا همان مدرک مسافرتی صادره برای اتباع تایلندی است. این پاسپورت توسط بخش پاسپورت اداره امور مشاوره تحت نظارت وزارت خارجه تایلند برای متقاضیان صادر می شود. تقریبا از آگوست سال 2005 نیز پاسپورت های بیومتریک در تایلند به چاپ رسیده است. مشخصه ظاهری پاسپورت چنین است که جلد آن به رنگ زرشکی بوده و دقیقا در وسط جلد آرم ملی تایلند واقع شده است. در بالای جلد پاسپورت کلمه کور تایلند و در پایین جلد کلمه پاسپورت نگاشته شده است. در جدول زیر می توان با برخی از مشخصات مهم پاسپورت تایلند 2021 آشنا شد:

مشخصات پاسپورت تایلند
نوع پاسپورتپاسپورت بیومتریک
تاریخ اولین صدور1993
هدف از صدوراحراز هویت
افراد ذی صلاحاتباع تایی یا تایلندی
ماکسیمم اعتبار5 تا 10 سال
هزینه صدور1000 B (بات)
متولی صدوراداره پاسپورت وزارت خارجه تایلند

اما جالب است بدانید که پاسپورت تایلند در 66 صفحه و در انواع مختلف شامل گواهی شناسایی (C.I.)، مدرک مسافرتی اتباع خارجه، پاسپورت موقت، پاسپورت حج، پاسپورت معمولی، پاسپورت رسمی و پاسپورت دیپلماتیک صادر می شود. در تصویر زیر می توان با مشخصات ظاهری، رتبه و نیز کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند آشنا شد:

مشخصات پاسپورت تایلند

روش های مختلف دریافت پاسپورت تایلند

قبل از هر چیزی باید به این نکته مهم اشاره کرد که اخذ پاسپورت به منزله دریافت تابعیت تایلندی یا همان شهروندی تایلندی است. خود تابعیت تایلندی نیز دقیقا مطابق قانون تابعیت تایی به افراد متقاضی اعطاء می شود. طبق قانون مذکور، افراد برای دریافت پاسپورت تایلندی خود می بایست شرایط لازم را از طریق دو روش زیر احراز نمایند:

روش های مختلف دریافت پاسپورت تایلند

روش اول اخذ تابعیت تایلندی از طریق تولد در این کشور می باشد. در این زمینه قانون تابعیت تایلند شامل هم اصل خاک و هم اصل خون می باشد. بر طبق این اصل افراد هم از طریق خون یعنی از طریق والدین تایلندی و هم از طریق خاک یعنی از طرق تولد در خاک تایلند و از والدین خارجی حق دریافت پاسپورت تایلندی را دارند. روش دوم برای اخذ شهروندی تایلند و دریافت پاسپورت آن از طریق اقامت حداقل 5 ساله در تایلند می باشد. علاوه بر این افراد متقاضی بایستی ضمن اثبات تمکن مالی و درآمد ثابت خود در تایلند همچنین نباید هیچ گونه سوء پیشینه ای هم داشته باشند. لازم به ذکر است که در صورت ازدواج اتباع خارجی با شهروند تایلندی این مدت اقامت اجباری تا 3 سال کاهش می یابد.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند به کشورهایی گفته می شود که اتباع تایلندی بدون هیچ محدودیت ویزایی بتوانند به آن کشورها سفر کنند. حالا ممکن است کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند به چهار دسته متمایز از هم دسته بندی شوند. برخی از کشورها همچنانی که در تصویر زیر نیز مشاهده می شود جزء کشورهای هستند که اتباع تایلندی به طور آزادانه ای حق تردد به آنها را دارند و با رنگ سبز تیره مشاهده می شود:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند

اما بعضی از کشورها مثل ایران هم هستند که برای دارندگان پاسپورت تایلندی ویزا هنگام ورود صادر می کنند و در بالا با رنگ زیتونی مشاهده می شود. برخی از کشورها نیز به جای ویزا به هنگام ورود، برای اتباع تایلندی ویزای الکترونیک اعطاء می کنند تا مسافرتشان به این کشور تسهیل شود و اینها به رنگ سبز دریایی مشاهده می شود. دسته چهارم نیز کشورهایی هستند که برای اتباع تایلندی از هر دو آپشن (eTA و visa on arrival) استفاده می کنند و با رنگ سبز فسفری قابل مشاهده هستند.

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند

اکنون که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند را دانستیم حالا بهتر است با خود این کشورها نیز به تفکیک قاره ای آشنا شویم. در جدول زیر ما همه 80 کشور لغو روادید با پاسپورت تایلند را لیست می کنیم:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند
اقیانوسیهفیجی، جزایر کوک، تووالو، میکرونزیا، گینه نو پاپوآ، جزایر سلیمان، جزایر مارشال، نیئو، نائورو، جزایر پالائو، ساموآ و وانوتو
خاورمیانهارمنستان، بحرین، ایران، گرجستان، اردن، ترکیه، قطر و عمان
اروپافدراسیون روسیه
کارائیبباربادوس، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینستن و هائیتی
آسیاهنگ کنگ، میانمار، مغولستان، اندونزی، قزاقستان، مالزی، ازبکستان، فیلیپین، مالدیو، تیمور، ژاپن، برونئی، تایلند، تایوان، کره جنوبی، ویتنام، تاجیکستان، سنگاپور، کامبوج، پاکستان، ماکائو، لائوس، نپال، قرقیزستان و سریلانکا
آمریکاپاناما، پرو، آرژانتین، برمودا، برزیل، اکوادور ، شیلی، بولیوی و نیکاراگوئه
آفریقااتیوپی، جزایر کومور، گابون، گینه بیسائو، ماداگاسکار، موریتوس، موزامبیک، رواندا، سیرالئون، تانزانیا، زامبیا، زیمباوه، اوگاندا، توگو، سودان، جزایر کیپ ورده، نامیبیا، سائو توم، سنگال، سومالی، آفریقای جنوبی، سیشل، سائو توم، موریتانی، گامبیا، کنیا و اسواتنی

در سال های اخیر، کشور تایلند به سبب پیشرفت های اقتصادی زیاد مورد توجه مهاجران خارجی قرار گرفته و مهاجرت به تایلند نیز به لیست مقاصد مهاجرتی جذاب دنیا وارد شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تایلند و شرایط اقامت در این کشور با مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *