مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک

کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک

کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک در حدود 189 کشور است و این تعداد مقصد با دسترسی آزاد فقط و فقط نشانگر قدرت بالای پاسپورت دانمارکی است. علاوه بر مسافرت آزاد به این کشورها همچنین دارندگان پاسپورت دانمارک مستقیما به عنوان شهروندان اروپایی به حساب آمده و ضمن سفر و اقامت آزادانه به کل اروپا همچنین خود و خانواده اشان می توانند از امتیازات EU Ctizenship یا شهروندی اروپا نیز بهره گیرند. در ادامه همین مقاله کارشناسان مجربمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات مکرر زیر درباب پاسپورت دانمارک پاسخ می دهند:

  • روش های اخذ پاسپورت دانمارک چیست؟
  • شرایط درخواست پاسپورت دانمارک چیست؟
  • آیا ازدواج با تبعه دانمارکی می تواند منجر به اخذ پاسپورت دانمارک شود؟
  • امتیازات مهم پاسپورت دانمارکی در سال 2021 کدامند؟

مشخصات پاسپورت دانمارک

پاسپورت دانمارک یا Danish passports به منظور تسهیل مسافرت بین المللی توسط اتباع پادشاهی دانمارک صادر می شود. گذشته از تسهیل سفر همچنین از کارکردهای پاسپورت دانمارک می توان به اثبات سیتی زنی دانمارک و نیز تسهیل فرآیند اخذ کمک از کنسولگری های دانمارکی در خارج از کشور اشاره نمود. طبق قوانین اتحادیه اروپایی نیز هر دارنده پاسپورت دانمارک نیز به عنوان شهروند اروپایی محسوب شده و تمامی حقوق و امتیازات اتباع اروپایی برای او نیز محفوظ است. در تصویر زیر می توانید با رتبه و جایگاه پاسپورت دانمارک 2021 آشنا شوید:

جایگاه پاسپورت دانمارک

همان طوری که در تصویر فوق نیز مشاهده شد پاسپورت بیومتریک دانمارک در کاوری به رنگ زرشکی و با هدف شناسایی شهروندان دانمارکی صادر می شود. این پاسپورت برای اتباع دانمارکی بالای 18 سال حدود 10 سال اعتبار داشته و هزینه صدور آن نیز در حدود DKK 627 (کرون) می باشد. اما از طرق قانونی برای اخذ پاسپورت دانمارک می توان به 3 روش رایج زیر اشاره نمود:

روش های اخذ پاسپورت دانمارک

با توجه به شکل فوق، در اخذ تابعیت از طریق تولد در دانمارک پاسپورت دانمارکی زمانی واگذار می شود که اثبات گردد که یکی از والدین دانمارکی است. اما از دیگر شرایط اخذ تابعیت از طریق اقامت در دانمارک باید به داشتن کارت اقامت دائمی دانمارک، آشنایی به فرهنگ و زبان دانمارکی، درآمد مکفی و نیز برخورداری متقاضیان از سن بالای 18 سال نیز اشاره کرد.

امتیاز اخذ پاسپورت دانمارک چیست؟

همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، پاسپورت دانمارک در رتبه 5 جهانی قرار دارد و همین امر امتیاز بسیار بزرگی برای دارندگان این پاسپورت اروپایی محسوب می شود. چرا که شما با داشتن پاسپورت دانمارک ضمن دریافت سیتی زن اروپایی و آزادی مسافرت و اقامت در 27 کشور اروپایی، همچنین می توانید از دیگر امتیازات و مزایای این نوع تابعیت نیز بهره مند شوید:

رتبه 5 پاسپورت دانمارک در بین برترین پاسپورت های برتر جهان

از اهم امتیازات پاسپورت دانمارک می توان به حق کار و زندگی در دانمارک و سراسر اروپا، حقث بهره گیری از خدمات درمانی و بهداشتی در دانمارک، حق تحصیل رایگان در دانمارک و کلیه کشورهای EU، حق مشارکت سیاسی و اجتماعی در دانمارک، بهره گیری از فرصت ثبت شرکت در دانمارک، انجام بسیار آسان و سریع عملیات بانکی و امور مالی در دانمارک و غیره اشاره نمود.

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک

پاسپورت دانمارک مشترکا با پاسپورت اتریش در رده پنجم جهانی قرار دارد و کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک به حدود 189 کشور می رسد. این تعداد کشورها را می توان در 3 دسته مختلف و به صورت زیر گروهبندی و معرفی کرد:

  • کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت دانمارک
  • کشورهای صادر کننده ویزا به هنگام عبور برای اتباع دانمارکی
  • کشورهای صادر کننده ویزای الکترونیک برای اتباع دانمارکی

کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت دانمارک

دسته اول از کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک شامل 147 کشور هستند که با عنوان کشورهای دارای قرارداد لغو ویزا با دانمارک شناخته می شوند. این کشورها از قرار زیر می باشند:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارکفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت دانمارکاقیانوسیه (کیبریباتی، جزایر کوک، جزایر پالائو، تونگا، جزایر ماریانا شمالی، فیجی، جزایر سلیمان، پلنزیا فرانسه، میکرونزیا، جزایر مارشال، کالدونیای جدید، ساموآ، نیئو و وانوتو)
خاورمیانه (ارمنستان، عراق، گرجستان، عمان، اسرائیل، ترکیه، قطر، فلسطین و امارات)
اروپا (مالتا، سوئد، گیبرالتار، صربستان، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، مجارستان، آلبانی، لهستان، بلغارستان، اتریش، بلژیک، ایرلند، قبرس، مقدونیه شمالی، اسپانیا، جزیر فارو، فرانسه، سوئیس، یونان، مونته نگرو ، مولداوی، موناکو، پرتغال، کوزوو ، اوکراین، بلاروس، لتونی، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، نروژ، سان مارینو، هلند، اسلوونی، واتیکان، گرینلند، ایتالیا، استونی، کرواسی، جمهوری چک، لیتوانی، فنلاند، ایسلند، بوسنی، آندورا و رومانی)
کارائیب (سنت مارتن، گرانادا، جامائیکا، ترینیداد و توباکو، کراکو، جمهوری دومینیکن، سنت کیتس، آنتیگوآ و باربودا، کوبا، هائیتی، آنگیلا، آروبا، باربادوس، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت وینستن، هند غربی فرانسه، جزیره تورکز و کایکوس، مونتسرات، بونیر، دومینیکا، جزیره سایمان و سنت لوسیا)
آسیا (ژاپن، برونئی، اندونزی، هنگ کنگ، ماکائو، کره جنوبی، تایلند، تیمور، ویتنام، مالزی، قزاقستان، لائوس، قرقیزستان، فیلیپین، سنگاپور، تایوان و ازبکستان)
آمریکای لاتین (پاراگوئه، گویان فرانسه، گویان، سورینام، کلمبیا، هوندوراس، آرژانتین، شیلی، پرو، کاستاریکا، گواتمالا، برمودا، اکوادور، بولیوی، جزایر فالکلند، السالوادور، مکزیک، برزیل، ونزوئلا، اروگوئه، پاناما و بلیز)
آفریقا (بوتساوانا، سنگال، گامبیا، جزایر کیپ ورده، اسواتنی، لسوتو، تونس، آفریقای جنوبی، موریتیوس، مایوت، رینوین، مراکش، سائو توم و نامیبیا)

کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت دانمارک

کشورهای صادر کننده ویزا به هنگام ورود اتباع دانمارکی

این کشورها شامل 33 کشور از سراسر جهان بوده و فهرست آنها از قرار ذیل می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارکفهرست کشورها
کشورهای صادر کننده ویزا به هنگام وروداقیانوسیه (گینه نو پاپوآ)
خاورمیانه (ایران، اردن، فلسطین و ارمنستان)
آسیا ( تاجیکستان، نپال، مغولستان، مالدیو و کامبوج)
آمریکای لاتین (بولیوی، نیکاراگوئه)
آفریقا (توگو، اوگاندا، زیمباوه، زامبیا، تانزانیا، سنت هلنا، بورکینو فاسو، گابون، سومالی، سشیل، سیرالئون، رواندا، موزامبیک، موریتانی، مالاوی، کنیا، گینه بیسائو، مصر، اتیوپی و جزایر کومور)

کشورهای صادر کننده ویزای الکترونیک برای اتباع دانمارکی

دسته سوم از کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک شامل 9 کشور موسوم به کشورهای صادر کننده ویزای الکترونیک برای اتباع دانمارکی بوده و از قرار زیر می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارکفهرست کشورها
کشورهای صادر کننده ویزای الکترونیکآسیا (بنگلادش، سریلانکا)
اقیانوسیه (نیوزلند، استرالیا و گوام)
کارائیب ( جزایر ویرجین آمریکا و پورتو ریکو)
آمریکا (کانادا و آمریکا)

یکی از بهترین و آسانترین شیوه مهاجرت به دانمارک 2021 از طریق تحصیل در این کشور می باشد. اگر مایل به دانستن اطلاعات کاملی درباب شرایط اعزام دانشجو به دانمارک هستید، پس حتما با مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتیاط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *