مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا

طبق رتبه بندی سال 2023، پاسپورت دومینیکا در جایگاه 33 جهانی قرار گرفته و کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا نیز به حدود 143 کشور می رسد. پاسپورت دومینیکا شباهت بسیار زیادی با پاسپورت های اتحادیه اروپایی (EU) داشته و نیز شرایط اخذ آن بسیار آسان و سریع است. به همین دلیل نیز هر ساله بر تعداد متقاضیان پاسپورت دومینیکا اضافه می شود. از مهمترین امتیازات اخذ پاسپورت دومینیکا می توان به شهروندی دومینیکا و کار و زندگی آزادانه در این کشور، اخذ تابعیت دوم و نیز تردد آزاد به کل اتحادیه اروپا اشاره نمود. شما عزیزان برای اطلاع از شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری می توانید ضمن مطالعه مقاله حاضر همچنین با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز مشاوره نمائید.

آشنایی با پاسپورت دومینیکا و رتبه آن

پاسپورت دومینیکا Dominica passport توسط دولت مشترک المنافع دومینیکا برای اتباع این کشور صادر می شود. هدف از صدور پاسپورت دومینیکا نیز تسهیل مسافرت بین المللی برای اتباع این کشور و نیز اثبات سیتی زن دومینیکا می باشد. این پاسپورت دارای جلدی به رنگ آبی تیره بوده و مطابق استاندارد طراحی مشترک پاسپورت های CARICOM صادر می شود. پاسپورت دومینیکا نیز از نوع پاسپورت های بیومتریک بوده که برای اولین بار در 1 ژانویه سال 2006 با اعتبار 10 ساله صادر شده است. طبق قانون نیز فقط اتباع دومینیکا حق درخواست این پاسپورت را دارند.

در تصویر زیر می توانید با رتبه و جایگاه پاسپورت دومینیکا و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا در سال 2023 آشنا شوید:

جایگاه پاسپورت دومینیکا

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا یکی از راحتترین و آسانترین پاسپورت های جهان می باشد مخصوصا دریافت این پاسپورت برای سرمایه گذاران خارجی بسیار آسان است. طبق قوانین کشور دومینیکا، افراد از 3 طریق مختلف می توانند برای دریافت پاسپورت دومینیکا اقدام نمایند:

  • دریافت تابعیت از طریق تولد در دومینیکا (به شرط اینکه یکی از والدین فرد تبعه دومینیکا باشد)
  • دریافت تابعیت از طریق اقامت در دومینیکا (به شرط داشتن اقامت دائم دومینیکا، تسلط به زبان انگلیسی و داشتن تمکن مالی کافی)
  • اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری (که در مطالب پایین توضیح داده می شود)

دریافت پاسپورت دومینیکا با برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا

اگر به دنبال کسب پاسپورتی با امتیازات مشابه امتیازات پاسپورتهای اروپایی هستید، سرمایه گذاری در دومینیکا و اخذ پاسپورت این کشور کوچک اما توریستی یهترین گزینه برای شماست. چراکه دولت دومینیکا برای جذب سرمایه گذاران خارجی برنامه ای موسوم به برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا را از سال 1993 ارائه کرده است. این برنامه برای سرمایه گذاران خارجی و اعضای خانواده آنها پاسپورت دوم (تابعیت مضاعف) اعطاء کرده و در ضمن برای اخذ پاسپورت دومینیکا نیازی به حضور فیزیکی در این کشور نیست. به این امتیازات همچنین بایستی امتیاز رسیدگی سریع را نیز اضافه کرد چراکه شما پس از سرمایه گذاری و رعایت شرایط لازم ماکسیمم از 4 تا 6 ماه به پاسپورت دومینیکایی خود دست می یابید.

اما روش های سرمایه گذاری و اخذ تابعیت (پاسپورت دومینیکا) از قرار زیر می باشد:

روش های سرمایه گذاری و اخذ تابعیت دومینیکا

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا از ارزشمندترین پاسپورت های جهان به شمار می رود و کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا در سال 2023 به حدود 143 کشور میرسد. در خصوص مهاجرت به دومینیکا جالب است بدانید که این 143 کشور به سه دسته کشورهای لغو روادید، صادر کننده ویزا به هنگام عبور و نیز صادر کننده ویزای الکترونیک (e-visa) برای اتباع دومینیکا بصورت زیر گروهبندی می شوند:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکافهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت دومینیکااقیانوسیه (جزایر کوک، فیجی، پلنزیا فرانسه، میکرونزیا، کالدونیای جدید، نیئو و وانوتو)
آسیا (اسرائیل)
اروپا (مالتا، سوئد، انگلستان، مجارستان، آلبانی، بلغارستان، اتریش، بلژیک، ایرلند، قبرس، دانمارک، مقدونیه شمالی، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مونته نگرو ، موناکو، پرتغال، کوزوو ، اوکراین، بلاروس، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، لهستان، سان مارینو، نروژ، صربستان، هلند، اسلوونی، واتیکان، گرینلند، ایتالیا، سوئیس، اسپانیا، اسلواکی، استونی، کرواسی، جمهوری چک، لیتوانی، فنلاند، گیبرالتار، ایسلند، لتونی، بوسنی، آندورا و رومانی)
کارائیب (گرانادا، کراکو، سنت کیتس، کوبا، هائیتی، آنگیلا، آروبا، باربادوس، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت وینستن، هند غربی فرانسه، جزیره تورکز و کایکوس، جمهوری دومینیکن، جامائیکا، مونتسرات، سنت لوسیا، بونیر، سنت مارتن، دومنیکا، آنتیگوآ و باربودا، جزیره سایمان و ترینیداد و توباکو)
آسیا (هنگ کنگ، اندونزی، ماکائو، مالزی، کره جنوبی، فیلیپین، سنگاپور و ازبکستان)
آمریکای لاتین (گویان، گویان فرانسه، سورینام، کلمبیا، هوندوراس، آرژانتین، شیلی، پرو، کاستاریکا، برمودا، اکوادور، برزیل، ونزوئلا، اروگوئه، پاناما و بلیز)
آفریقا (بوتساوانا، اسواتنی، گامبیا، لسوتو، کنیا، مالاوی، موریتیوس، مایوت، رینوین، تانزانیا و زامبیا)
کشورهای صادر کننده ویزا به هنگام عبوراقیانوسیه (ساموآ، تونگا و تووالو)
خاورمیانه (ایران، اردن، فلسطین و ارمنستان)
آسیا ( نپال، تیمور، لائوس، مالدیو، کامبوج و بنگلادش)
آمریکای لاتین (بولیوی، نیکاراگوئه)
آفریقا (توگو، سنت هلنا، سومالی، سیشیل، سیرالئون، سنگال، رواندا، اوگاندا، سنگال، موزامبیک، موریتانی، مصر، جزایر کیپ ورده، جزایر کومور، ماداگاسکار و گینه بیسائو)
کشورهای صادر کننده ویزای الکترونیکآسیا (سریلانکا)

آشنایی با کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا

آشنایی با کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا دقیقا مشابه پاسپورت های اتحادیه اروپایی (EU) است و دارنده آن مجاز است تا بدون اخذ ویزا به مجموع 27 کشور اروپایی عضو این اتحادیه سفر کند. تنها تفاوت این پاسپورت با پاسپورت های اروپایی در این است که دارندگان پاسپورت دومینیکا شهروند اروپایی محسوب نمی شوند. از دیگر نقاط قوت پاسپورت دومینیکا این است که دارندگان این پاسپورت می توانند آزادانه به کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا شوند که تعداد آنها به حدود 143 کشور می رس. تصویر زیر نشانگر کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا می باشد:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا

در تصویر فوق کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت دومینیکا (سال 2023) به رنگ سبز تیره، کشورهای صادر کننده ویزا به هنگام عبور به رنگ نارنجی و کشورهای صادر کننده ویزای الکترونیک نیز به رنگ آبی نشان داده شده است. همان طوری که در بالا ملاحظه گردید، سرمایه گذاری در دومینیکا برای خرید ملک یا ثبت شرکت می تواند منجر به اخذ پاسپورت ارزشمند این کشور گردد. پس برای اطلاع از جرئیات و شرایط این نوع سرمایه گذاری با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا برای سفر به کشورهای لغو روادید به پاسپورت دومینیکا به مجوز اقامت نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به قصد سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا را برای بیش از 3 ماه دارند، باید برای مجوز اقامت کشور مورد نیز درخواست دهند.
  • برای سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا به ارائه ویزا نیاز داریم؟ ارائه ویزا برای سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا، بسته به قوانین کشور مورد نظر شما متفاوت خواهد بود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *