مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

در سال 2021، پاسپورت رومانی در رده 15 جهانی قرار داشته و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی نیز در حدود 174 کشور بوده است. اینها همگی نشان دهنده این واقعیت مهم است که پاسپورت رومانی نیز جزء ارزنده ترین پاسپورت های بین المللی است. اما آیا می دانستید که شما با داشتن این پاسپورت همچنین به عنوان یک شهروند کامل اروپایی محسوب شده و می توانید از تمامی حقوق یک سیتی زن اتحادیه اروپایی (EU) برخوردار شوید. از همین رو پیشنهاد کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت اروپایی این است که حتما این مقاله را تا آخر مطالعه نمایند.

  • آیا اخذ پاسپورت رومانی آسان است؟
  • اصلا آیا رومانی پاسپورت دوم را می پذیرد؟
  • امتیازات تابعیت رومانی چیست؟
  • روش های اخذ پاسپورت رومانی کدامند؟
  • آیا تولد در خاک رومانی منجر به اخذ پاسپورت این کشور می شود؟
  • آیا از طریق سرمایه گذاری هم میتوان برای اخذ پاسپورت رومانی اقدام کرد؟

پاسپورت رومانی از پاسپورت های قوی اروپا

پاسپورت رومانی Romanian passport مدرک مسافرتی بین المللی صادره برای شهروندان و سیتی زن های رومانی است و همچنین ممکن است به عنوان مدرک اثبات شهروندی رومانی نیز به کار آید. به این موارد بایستی یک امتیاز دیگری را نیز اضافه کنیم و آن اینکه این پاسپورت اخذ کمک های کنسولی در خارج را نیز برای اتباع رومانی آسان می سازد. از همه مهمتر نیز اینکه طبق قوانین اروپایی، هر شهروند رومانی به عنوان شهروند اروپا محسوب می شود و طبق بند 21 از معاهده EU:

امتیازات پاسپورت رومانی

کلا پاسپورت های رومانی در چهار نوع دیپلماتیک، بیزینس، ساده (بیومتریک) و ساده (موقتی) برای اتباع این کشور صادر می شود. این پاسپورت نیز مثل بقیه پاسپورت های اروپایی با جلد زرشکی و منطبق با استانداردهای اروپایی مشخص است. لازم به ذکر است که اولین مورد چاپی از پاسپورت بیومتریک رومانی نیز در سال 2008 به چاپ رسید و از آن زمان تا کنون نیز مدت اعتبار این پاسپورت تا 10 سال بوده است. همان طوریکه در تصویر پایین هم مشاهده می شود، پاسپورت رومانی در جایگاه پانزدهم جهانی قرار داشته و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی به 174 کشور می رسد:

جایگاه پاسپورت رومانی

شرایط اخذ پاسپورت رومانی و روش های آن

پاسپورت رومانی جزء برترین و آسان ترین پاسپورت های اتحادیه اروپا (EU) می باشد و به همین دلیل نیز درخواست ها برای اخذ این پاسپورت روبه افزایش است. طبق قانون تابعیت رومانی، افراد خارجی فقط از 2 طریق کلی (تولد در رومانی و اقامت دائم در رومانی) می توانند نسبت به درخواست پاسپورت رومانی و سیتی زنی این کشور اقدام نمایند. در روش اخذ تابعیت رومانی از طریق تولد فقط افرادی می توانند نسبت به اخذ پاسپورت رومانی اقدام نمایند که پدر یا مادر و یا هر دو والدین آنها تبعه رومانی باشد. اما از طریق اقامت و با مدنظر قرار دادن شرایط زیر نیز می توان به پاسپورت رومانی دست یافت:

  • فرد حداقل 8 سال را در رومانی زندگی کرده باشد.
  • فرد در رومانی میم وبه مدت حداقل 5 سال نیز با تبعه رومانی ازدواج کرده باشد.

ضمنا متقاضیان بایستی سنی بالای 18 سال داشته و درک خوبی از زبان و فرهنگ رومانیایی هم داشته باشند. اما مدت اقامت اجباری 8 ساله جهت اخذ پاسپورت رومانی برای افراد زیر به 4 سال کاهش می یابد:

شرایط اخذ پاسپورت رومانی

اما از مهمترین امتیازات اخذ پاسپورت رومانیایی و قبول تابعیت این کشور می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • داشتن حق رای
  • تملک و خرید ملک و ارث بری آن
  • مسافرت آزادانه به سرتاسر اروپا
  • راه اندازی سریع و آسان کسب و کار تجاری
  • تحصیل رایگان در کل اروپا
  • بهره مندی رایگان از خدمات درمانی
  • افتتاح حساب و اخذ وام از بانکهای رومانی

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

کلا کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی به حدود 174 کشور می رسد. خود این کشورها را نیز می توان به دو دسته کلی کشورهای آبی (کشورهای اتحادیه اروپایی) و کشورهای سبز (سایر کشورهای جهان) دسته بندی کرد. خود کشورهای سبز نیز به 4 دسته کشورهای سبز تیره (معاف از گرفتن ویزا)، کشورهای سبز فسفری (ویزا به هنگام سفر)، کشورهای سبز دریایی (ویزای الکترونیک)، کشورهای سبز روشن (کشورهای صادر کننده هم ویزای الکترونیک و هم ویزا هنگام سفر) تقسیم بندی می شوند. شما این دسته بندی از کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

اما در این میان کشورهایی مثل چین، هند و روسیه نیز وجود دارند که آنها را می توان در رده کشورهای عدم لغو روادید با پاسپورت رومانی قرار داد. چرا که ورود اتباع رومانیایی به خاک این کشورها مستلزم اخذ ویزای ورود می باشد.

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

در سراسر دنیا 174 کشور وجود دارد که جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی محسوب می شود. اکنون از بین این 174 کشور نیز ما در جدول زیر فقط به معرفی 136 کشور کاملا معاف از روادید با پاسپورت رومانی می پردازیم:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی
اقیانوسیهجزیره ماریانا شمالی، کیریباتی، میکرونزیا، جزایر کوک، فیجی، جزایر سلمون، پلنزیای فرانسوی، جزایر مارشال، کالدونیای نو، تونگا، تووالو، نیئو و وانوتو
خاورمیانهعراق، امارات متحده عربی، فلسطین، قطر، ارمنستان، اسرائیل، گرجستان، ترکیه و عمان
اروپاسوئد، انگلستان، مجارستان، آلبانی، بلغارستان، اتریش، بلژیک، ایرلند، قبرس، دانمارک، مقدونیه شمالی، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مونته نگرو ، موناکو، کوزوو، اوکراین، بلاروس، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، لهستان، سان مارینو، نروژ، صربستان، هلند، اسلوونی، واتیکان، گرینلند، ایتالیا، سوئیس، اسپانیا، اسلواکی، پرتغال، مالتا، استونی، کرواسی، جمهوری چک، لیتوانی، فنلاند، گیبرالتار، ایسلند، لتونی، بوسنی و آندورا
کارائیبکراکو، سنت کیتس، هائیتی، آنگیلا، آروبا، باربادوس، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، هند غربی فرانسه، جزیره تورکز و کایکوس، جمهوری دومینیکن، مونتسرات، گرانادا، سنت لوسیا، بونیر، سنت مارتن، سنت وینستن، دومنیکا، آنتیگوآ و باربودا، جزیره سایمان و ترینیداد و توباکو
آسیاسنگاپور، ژاپن، ویتنام، اندونزی، ماکائو، قزاقستان، مالزی، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند، ازبکستان، هنگ کنگ و برونئی
آمریکاکلمبیا، نیکاراگوئه، هوندوراس، آرژانتین، شیلی، پرو، کاستاریکا، جزیر فالکلند، برمودا، اکوادور، برزیل، السالوادور، گواتمالا، پاراگوئه، گینه، اروگوئه، مکزیک، پاناما و بلیز
آفریقاتونس، زامبیا، تانزانیا، بوتسوانا، مایوت، جزایر کیپ ورده، سنگال، رینوین، سائو توم، مراکش، گامبیا و موریتس

یکی از شیوه های رایج و از بهترین روش های مهاجرت به رومانی از طریق اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های رومانی است. پس برای اطلاع از شرایط و برنامه اعزام دانشجو به رومانی 2021 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *