مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس

پاسپورت سنت کیتس در رتبه 24 پاسپورت های بین المللی قرار دارد و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس به حدود 157 کشور می رسد. در حقیقت از مزایای اخذ این پاسپورت می توان هم به سفر و اقامت آزادانه در کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا (EU) و هم اخذ حقوق شهروندی سنت کیتس و از همه مهمتر دریافت شهروندی دوم اشاره کرد. اما بهترین روش ممکن برای دریافت پاسپورت ملی سنت کیتس، سرمایه گذاری از دو شیوه زیر می باشد:

  • کمک به صندوق رشد پایدار (SGF) با دست کم 150000$ (دلار)
  • خرید خانه در سنت کیتس با حداقل ارزش 200000$ (دلار)

روش هایی که هر کدامیک دارای شرایط و ضوابط مخصوص خود بوده و در همین مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن بررسی شرایط همچنین شما را با مشخصات ومزایای پاسپورت سنت کیتس 2021 نیز آشنا می کنند.

مشخصات پاسپورت بیومتریک سنت کیتس

پاسپورت سنت کیتس و نویس Saint kitts and nevis فقط برای اتباع سنت کیتس جهت مسافرت بین المللی صادر می شود. جالب است بدانید که تا قبل از سال 1983 کشور کوچک و جزیره ای سنت کیتس به همراه آنگیلا جزئی از قلمرو پادشاهی انگلستان محسوب می شده است و از این سال به بعد توانسته استقلال خود را به دست آورده و پاسپورت مستقلی برای اتباع خود صادر کند. لازم به ذکر است که پاسپورت فعلی سنت کیتس از نوع بیومتریک و دقیقا از فرمت پاسپورت کاریکوم محسوب می شود. پاسپورتی که هدف از صدور آن احراز هویت شهروندان سنت کیتس بوده و نهایت مدت اعتبار آن نیز تا 10 سال می باشد. اما از مزایای دریافت پاسپورت سنت کیتس می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • دریافت پاسپورت دوم از سنت کیتس با حفظ شهروندی اول
  • امکان اقامت دائمی همراه با کل اعضای خانواده
  • مسافرت بی ویزا به کل کشورهای اتحادیه اروپا
  • خرید و فروش آزادانه ملک در سنت کیتس
  • راه اندازی و ثبت شرکت در سنت کیتس و غیره

شرایط دریافت پاسپورت سنت کیتس

فرآیند دریافت پاسپورت سنت کیتس و قبول تابعیت دوم از این کشور خیلی ساده و راحت است. این فرآیند شامل بهره گیری از 3 روش اخذ تابعیت از طریق تولد در سنت کیتس، اخذ تابعیت از طریق اقامت در سنت کیتس و نیز سرمایه گذاری در سنت کیتس میسر می شود. شرط اخذ تابعیت از طریق تولد در سنت کیتس تبعیت از قانون اصل خون می باشد یعنی بدین معنی که یکی از والدین متقاضی بایستی حتما تبعه سنت کیتس باشد. در روش دوم فرد می بایست حداقل 4 سال در سنت کیتس اقامت دائم داشته باشد تا بتواند صلاحیت لازمه را پیدا بکند.

اما روش سوم برای دریافت سیتی زن سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری یا investing در این کشور می باشد. در حقیقت سرمایه گذاری در سنت کیتس تحت برنامه مهاجرتی برای جذب سرمایه گذاران خارجی امکان پذیر است. این روش نیز از دو طریق کمک به صندوق رشد پایدار (SGF) و خرید ملک در سنت کیتس با حداقل سرمایه زیر امکان پذیر است:

حداقل سرمایه دلاری لازم برای سرمایه گذاری جهت اخذ شهروندی سنت کیتس

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس

از 157 کشور لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس حدود 127 کشور در دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت سنت کیتس قرار می گیرند. از این تعداد حدود 28 کشور در دسته کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع سنت کیتس ونیز 2 کشور پاکستان و سریلانکا نیز در دسته کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان سنت کیتس قرار می گیرند. ما اگر بخواهیم انواع کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس را به صورت درصدی بیان کنیم باید آنرا در قالب نمودار زیر نشان دهیم:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس

در حقیقت بیشترین درصد این کشورها متعلق به دسته اول یعنی کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت سنت کیتس با 81% می باشد. ما در ادامه به بررسی و معرفی هر سه دسته کشورها کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس 2021 می پردازیم.

فهرست اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس موسوم به کشورهای لغو روادید کامل بوده و ترتیب آنها از این قرار است:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت سنت کیتسفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت سنت کیتساقیانوسیه (پلنزیا فرانسه، کالدونیای جدید، کیریباتی، میکرونزیا، جزایر کوک، نیئو، فیجی و وانوتو)
خاورمیانه (فلسطین، ترکیه، گرجستان و اسرائیل)
اروپا (گرینلند، سوئد، نروژ، پرتغال، بلغارستان، اسلوونی، مالتا، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، دانمارک، کرواسی، انگلستان، مونته نگرو، فرانسه، اسلواکی، اوکراین، مجارستان، واتیکان، آلبانی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، اتریش، موناکو، هلند، بلژیک، ایرلند، قبرس، مقدونیه شمالی، لیتوانی، بلاروس، اسپانیا، یونان، فنلاند، مولداوی، لتونی، لیختن اشتاین، سان مارینو، ایتالیا، استونی، چک، ایسلند، آندورا و رومانی)
کارائیب (گرانادا، مونتسرات، باهاماس، بونیر، دومینیکا، بریتیش ویرجین آیلند، هائیتی، هند غربی فرانسه، جامائیکا، باربادوس، جمهوری دومینیکن، آنگیلا، آروبا، ترینیداد و توباکو، کراکو، سنت وینستن، سنت مارتن، آنتیگوآ و باربودا، جزیره تورکز و کایکوس، جزیره سایمان و سنت لوسیا)
آسیا (بنگلادش، اندونزی، هنگ کنگ، کره جنوبی، مالزی، فیلیپین، تایوان، سنگاپور و ازبکستان)
آمریکای لاتین (برزیل، سورینام، اکوادور، شیلی، السالوادور، مکزیک، آرژانتین، پاراگوئه، کلمبیا، کاستاریکا، نیکاراگوئه، گویان فرانسه، گواتمالا، برمودا، گویان، هوندوراس، پرو، ونزوئلا، اروگوئه، پاناما و بلیز)
آفریقا (بوتساوانا، تونس، لسوتو، اسواتنی، گامبیا، مالاوی، روآندا، مایوت، رینوین، سنگال، موریتیوس، تانزانیا، زامبیا و زیمباوه)

فهرست اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس

فهرست دوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنت کیتس

در جدول زیر نیز می توان با فهرست دوم کشورهای لغو روادید یعنی کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع سنت کیتس و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان سنت کیتس آشنا شد:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت سنت کیتسفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع سنت کیتساقیانوسیه (جزایر سلیمان، جزایر پالائو، توالو، ساموآ و تونگا)
خاورمیانه (ارمنستان، لبنان، اردن و ایران)
آسیا (مالدیو، تیمور، لائوس، نپال، کامبوج و ماکائو)
آمریکای لاتین (بولیوی)
آفریقا (سشیل، سیرالئون، اوگاندا، توگو، سنت هلنا، سومالی، موریتانی، ماداگاسکار، مصر، گینه بیسائو، جزایر کیپ ورده و نیز جزایر کومورز)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان سنت کیتسپاکستان و سریلانکا

همان طوری که در مطالب فوق هم ملاحظه گردید، آسانترین و بهترین روش برای اخذ پاسپورت سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری ( کمک به صندوق ملی و یا خرید ملک از این کشور) می باشد. بهتر است که شما با اخذ مشاوره های کاملا تخصصی از وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و ارزیابی رایگان صلاحیت خود قدم در این راه بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *