مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنگاپور

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنگاپور

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنگاپور به حدود 192 کشور میرسد، به همین جهت پاسپورت سنگاپور به عنوان پاسپورت دوم جهان در 2021 معرفی می شود. پس دارندگان این پاسپورت برتر آسیایی همزمان می توانند از طیف وسیعی از امتیازات مهم برخوردار شوند. امتیازاتی که تنها می توان از پاسپورت کشورهای اروپایی یا پاسپورت کانادا و آمریکا انتظار داشت و شما با این پاسپورت می توانید ضمن مسافرت آزادانه و معاف از روادید به 153 کشور جهان سفر کرده و از حق و حقوق شهروندی سنگاپور بهره مند شوید. این مقاله ماحصل بررسی و تحلیل کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباب ویژگی های پاسپورت سنگاپور و شرایط دریافت آن می باشد.

  • رتبه پاسپورت سنگاپور در جهان چیست؟
  • آیا پاسپورت سنگاپور پاسپورت قدرتمندی است؟
  • نحوه اخذ پاسپورت سنگاپور از طریق تولد چیست؟
  • آیا امکان دریافت پاسپورت دوم از سنگاپور وجود دارد؟
  • آیا با پاسپورت سنگاپور می توان بدون روادید به اروپا سفر کرد؟

مشخصات پاسپورت دوم جهان؛ پاسپورت سنگاپور!

طبق رنکینگ جهانی برترین پاسپورت های جهان در سال 2021، پاسپورت سنگاپور همچنان به عنوان دومین پاسپورت قدرتمند دنیا و آسیا بعد از پاسپورت ژاپن محسوب می شود. پاسپورتی که با آن بی روادید میتوان به 192 کشور جهان راه یافت. در نمودار زیر می توان به خوبی با جایگاه و اهمیت پاسپورت سنگاپور آشنا شد:

رتبه 2 پاسپورت سنگاپور در بین برترین پاسپورت های جهان

پاسپورت سنگاپور Singapore passport با جلدی زرشکی جزء پاسپورت های بیومتریک جهان محسوب می شود که به عنوان مدرک مسافرت بین المللی برای اتباع سنگاپوری صادر می شود. این پاسپورت ورود و خروج اتباع سنگاپوری به این کشور را میسر ساخته، سفرهای خارجی بدون روادید را برای شهروندان سنگاپوری امکان پذیر کرده و در ضمن پروسه تامین کمک از کنسولگری های سنگاپور در خارج از کشور را نیز کاملا فراهم می کند. لازم به یادآوری است که اولین نسخه از پاسپورت بیومتریک سنگاپوری در 15 آگوست سال 2006 برای شهروندان این کشور صادر شده است. برخی از مشخصات دیگر پاسپورت ملی سنگاپور از قرار ذیل می باشد:

  • هدف از صدور: شناسایی اتباع سنگاپوری
  • مدت اعتبار: 5 سال
  • هزینه: SGD$70 (دلار سنگاپور)

نحوه دریافت پاسپورت سنگاپور

در سنگاپور، قانون اساسی این کشور تعیین می کند که چه کسی صلاحیت اخذ تابعیت سنگاپوری را دارد و چه کسی ندارد. به همین دلیل تابعیت از طریق تولد در سنگاپور فقط مختص افرادی است که با در نظر گرفتن اصل خون از پدر و مادر سنگاپوری باشند. پس تابعیت سنگاپوری مبتنی بر تولد در خاک این کشور نمی باشد. اما علاوه بر روش تولد در سنگاپور، روش دیگری برای دریافت پاسپورت سنگاپوری و تبدیل شدن به سیتی زن سنگاپور وجود دارد و آن هم از طریق اقامت دائم سنگاپور با رعایت شرایط ذیل می باشد:

شروط اخذ پاسپورت سنگاپور

لازم به ذکر است که قانون اساسی سنگاپور، داشتن پاسپورت دوم در این کشور را قانونی نمی داند. پس اخذ پاسپورت سنگاپور به منزله انصراف از پاسپورت اول می باشد.

بررسی انواع کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنگاپور

کل کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنگاپور در سال 2021 به حدود 192 کشور می رسد. از این تعداد حدود 153 کشور جزء دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت سنگاپور (یعنی 80% کشورها)، حدود 31 کشور جزء کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع سنگاپور (یعنی 16%) و حدود 8 کشور هم جزء کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان سنگاپور (یعنی 4%) می باشند. پس با توجه به نمودار زیر می توان گفت که بیشترین تعداد کشورهای لغو ویزا با پاسپورت سنگاپور مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت سنگاپور می باشند:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنگاپور

فهرست اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنگاپور

پس کشورهای لغو روادید با پاسپورت این کشور را می توان به سه دسته کلی کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت سنگاپور، کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود شهروندان سنگاپوری و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان سنگاپور گروهبندی کرد. لیست زیر در واقع نشانگر کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت سنگاپور 2021 میباشد:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت سنگاپورفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت سنگاپوراقیانوسیه (گوام، پلنزیا فرانسه، جزایر ماریانا شمالی، جزایرپالائو، کیریباتی، فیجی، میکرونزیا، کالدونیای جدید، جزایر مارشال، توولو، جزایر کوک، نیئو و وانوتو)
خاورمیانه (عمان، فلسطین، ترکیه، قطر، گرجستان، امارات، اسرائیل، عراق و ارمنستان)
اروپا (سوئد، نروژ، پرتغال، بلغارستان، مالتا، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، اوکراین، مجارستان، واتیکان، آلبانی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، فرانسه، اتریش، هلند، بلژیک، ایرلند، قبرس، اسلوونی، مقدونیه شمالی، بلاروس، اسپانیا، یونان، مونته نگرو، مولداوی، موناکو، لتونی، لیختن اشتاین، سان مارینو، گرینلند، ایتالیا، استونی، کرواسی، چک، لیتوانی، فنلاند، ایسلند، آندورا و رومانی)
کارائیب (گرانادا، باهاماس، بونیر، بریتیش ویرجین آیلند، هند غربی فرانسه، جامائیکا، باربادوس، جمهوری دومینیکن، آنگیلا، هائیتی، آروبا، ترینیداد و توباکو، کراکو، سنت وینستن، سنت کیتس، سنت مارتن، آنتیگوآ و باربودا، جزیره تورکز و کایکوس، مونتسرات، دومینیکا، جزیره سایمان و سنت لوسیا)
آسیا (چین، میانمار، ویتنام، قرقیزستان، ژاپن، اندونزی، سریلانکا، لائوس، هنگ کنگ، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، مالزی، قزاقستان، برونئی، فیلیپین، کامبوج، تایوان و ازبکستان)
آمریکای لاتین (برزیل، اکوادور، شیلی، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، پاراگوئه، کلمبیا، کاستاریکا، نیکاراگوئه، گویان فرانسه، گواتمالا، گویان، هوندوراس، السالوادور، پرو، برمودا، بولیوی، اروگوئه، پاناما و بلیز)
آفریقا (ساحل عاج، جیبوتی، غنا، آنگولا، گامبیا، گینه، کنیا، اسواتنی، جزایر کیپ ورده، بوتساوانا، تونس، لسوتو، بورکینو فاسو، آفریقای جنوبی، رواندا، نامیبیا، موریتیوس، مایوت، رینوین، تانزانیا، اوگاندا، زامبیا، زیمباوه، سنگال و مراکش)

فهرست اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنگاپور

فهرست دوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت سنگاپور

تعدادی از کشورها نیز هستند که بطور کلی قرارداد لغو روادید با پاسپورت سنگاپور نداشته بلکه برای اتباع سنگاپوری از دو گزینه ویزای الکترونیک یا آنلاین و یا ویزا هنگام سفر صادر می کنند. این کشورها به ترتیب زیر می باشند:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت سنگاپورفهرست کشورها
کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع سنگاپوراقیانوسیه (جزایر سلیمان، گینه جدید پاپوآ، توولو، تونگا ساموآ، جزایر پالائو و جزایر مارشال)
خاورمیانه (کویت، اردن، عربستان، لبنان، بحرین و ایران)
آسیا (تاجیکستان، تیمور، نپال، مالدیو و بنگلادش)
آمریکای لاتین (بولیوی)
آفریقا (بنین، مالاوی، گینه بیسائو، موریتانی، سومالی، جزایر کومور، سنت هلن، سشیل، توگو، سیرالئون، موزامبیک، ماداگاسکار و مصر)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان سنگاپورساموآی آمریکا، استرالیا، نیوزلند، پورتو ریکو، جزایر ویرجین آمریکا، پاکستان، آمریکا و کانادا

هموطنان محترم برای اطلاع از شرایط مهاجرت کاری به سنگاپور و یا شرایط تحصیل در سنگاپور 2021 نیز می توانند ضمن برقراری ارتباط با گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین ارزیابی رایگانی از شرایط خود را نیز انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *