مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد به حدود 188 کشور جهان می رسد که اکثرا نیز از کشورهای برتر بین المللی برای متقاضیان محسوب می شوند. همین شاخص باعث شده تا پاسپورت سوئد در رنکینگ بین المللی سال 2021 در جایگاه ششم جهانی قرار بگیرد. اما امتیاز پاسپورت سوئد فقط محدود به انجام آزادانه مسافرت های بین المللی نیست بلکه شما با داشتن این پاسپورت می توانید به مزایای مهم زیر نیز دست یابید:

  • شهروندی اروپا
  • اقامت دائم خانوادگی
  • حق دادن رای
  • تحصیل رایگان
  • خدمات درمانی
  • کار و زندگی آزادانه
  • افتتاح حساب در اروپا
  • ثبت شرکت تجاری در اروپا

گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارند تا ضمن معرفی 188 کشور لغو ویزا با پاسپورت سوئد همچنین شما عزیزان را با دیگر مزایا و قابلیتهای این پاسپورت قدرتمند و شرایط و شیوه های اخذ آن آشنا سازند.

مشخصات کلی پاسپورت سوئد

پاسپورت سوئد یا Swedish passport به منظور مسافرت بین المللی برای اتباع سوئدی صادر می شود. علاوه بر این از پاسپورت سوئدی همچنین برای احراز هویت شهروندان سوئد و نیز تسهیل در دریافت کمک های کنسولگری در خارج از سوئد نیز استفاده می شود. عزیزان در جریان باشند که پاسپورت سوئد توسط پلیس این کشور صادر می شود و از همین رو متقاضیان برای تکمیل پرونده خود و نیز عکسبرداری و انگست نگاری می بایست به مراکز پلیس سوئد مراجعه نمایند. سابقه صدور پاسپورت بیومتریک در سوئد نیز به 1 اکتبر سال 2005 می رسد. لازم است بدانید که ماکسیمم مدت اعتبار پاسپورت سوئدی 5 ساله بوده و هزینه درخواست آن نیز در حدود SEK 350 (کرون) می باشد.

اما آیا می دانستید که پاسپورت سوئد جزء 10 پاسپورت برتر جهان در سال 2021 میباشد؟ طبق رنکینگ های معتبر جهانی همانند رتبه بندی هنلی، پاسپورت سوئد با داشتن 188 دسترسی آزاد یا FREE ACCESS با پاسپورت های فرانسه، پرتغال، هلند و ایرلند مشترکا در جایگاه ششم دنیا قرار دارد:

رتبه6 پاسپورت سوئد در بین برترین پاسپورت های جهان

شرایط دریافت شهروندی (پاسپورت) سوئد

برای دریافت پاسپورت سوئد و تبدیل شدن به سیتی زن این کشور هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند اقدام نمایند. طبق قانون تابعیت سوئدی، کودکان تنها از طریق اثبات سوئدی بودن والدین یا حداقل یکی از والدین خود صلاحیت دریافت پاسپورت ارزشمند سوئد را به دست می آورند. پس تولد صرف در قلمرو خاک سوئد به منزله دریافت اتوماتیک تابعیت سوئدی نمی باشد. اما طبق گزارش اداره مهاجرت سوئد (https://www.migrationsverket.se/) شرایط اخذ شهروندی سوئد برای بزرگسالان از قرار ذیل می باشد:

  • فرد متقاضی بتواند هویت خود را ثابت کند.
  • متقاضی 18 سال یا بیشتر داشته باشد.
  • متقاضی اقامت دائم سوئد را داشته باشد.
  • متقاضی حداقل 5 سال مقیم سوئد باشد.

لازم به ذکر است که مدت اقامت اجباری سوئد برای افراد زیر کاهش می یابد:

شرایط دریافت شهروندی سوئد

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد

جدول زیر نشانگر کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد 2021 میباشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئدفهرست کشورها
کشورهای لغو ویزای کاملاقیانوسیه (پلنزیا فرانسه، جزایر ماریانا شمالی، جزایرپالائو، ساموآ، کیریباتی، فیجی، جزایر سلیمان، تونگا، میکرونزیا، کالدونیای جدید، جزایر مارشال، توولو، جزایر کوک، نیئو و وانوتو)
خاورمیانه (ترکیه، قطر، گرجستان، امارات، عمان، اسرائیل، فلسطین، عراق و ارمنستان)
اروپا (پرتغال، بلغارستان، مالتا، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، مجارستان، واتیکان، آلبانی، بوسنی، لهستان، فرانسه، اتریش، هلند، بلژیک، ایرلند، قبرس، مقدونیه شمالی، بلاروس، اسپانیا، جزیر فارو، یونان، مونته نگرو، مولداوی، موناکو، اوکراین، لتونی، لیختن اشتاین، نروژ، سان مارینو، اسلوونی، گرینلند، ایتالیا، استونی، کرواسی، چک، لیتوانی، فنلاند، ایسلند، آندورا و رومانی)
کارائیب (باهاماس، بونیر، جامائیکا، باربادوس، جمهوری دومینیکن، هائیتی، آروبا، ترینیداد و توباکو، کراکو، سنت کیتس، آنتیگوآ و باربودا، آنگیلا، سنت مارتن، بریتیش ویرجین آیلند، سنت وینستن، هند غربی فرانسه، جزیره تورکز و کایکوس، گرانادا، مونتسرات، دومینیکا، جزیره سایمان و سنت لوسیا)
آسیا (ویتنام، قرقیزستان، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، هنگ کنگ، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، تیمور، مالزی، قزاقستان، برونئی، فیلیپین، تایوان و ازبکستان)
آمریکای لاتین (برزیل، شیلی، جزایر فالکلند، مکزیک، پاراگوئه، کلمبیا، کاستاریکا، نیکاراگوئه، گویان فرانسه، گواتمالا، گویان، هوندوراس، آرژانتین، السالوادور، پرو، برمودا، اکوادور، بولیوی، اروگوئه، پاناما، ونزوئلا و بلیز)
آفریقا (گامبیا، اسواتنی، جزایر کیپ ورده، بوتساوانا، تونس، لسوتو، سائو توم، آفریقای جنوبی، نامیبیا، موریتیوس، مایوت، رینوین، سنگال و مراکش)
کشورهای صادرکننده روادید هنگام وروداقیانوسیه (گینه جدید)
خاورمیانه (کویت عربستان، لبنان، اردن، بحرین و ایران)
آسیا (تاجیکستان، مالدیو، نپال، بنگلادش و کامبوج)
آفریقا (اتیوپی، رواندا، موریتانی، سومالی، زامبیا، سشیل، توگو، زیمباوه، اوگاندا، سنت هلن، موزامبیک، کنیا، مالاوی، ماداگاسکار، گینه بیسائو، مصر، جزایر کومور و بورکینو فاسو)
کشورهای صادرکننده eTAساموآی آمریکا، استرالیا، گوام، نیوزلند، پورتو ریکو، جزایر ویرجین آمریکا، سریلانکا، آمریکا و کانادا

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد

شرایط کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد

همان طوری که در قسمت بالا نیز مشاهده گردید، دارندگان پاسپورت سوئدی به ششمین پاسپورت برتر جهان دسترسی دارند. پس شهروندان سوئدی می توانند بدون اخذ روادیدی به کلیه کشورهای اروپایی، اکثر کشورهای آمریکای جنوبی، کشورهای آسیایی برتر مثل ژاپن، ترکیه، امارات و کره جنوبی سفر کنند. در کل سوئدی ها می توانند آزادانه به 188 کشور جهان مسافرت کنند. کشورهایی که در 3 دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت سوئد، کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود برای شهروندان سوئدی و کشورهای صادرکننده ویزای الکترونیک یا eTA برای سیتی زن های سوئدی گروهبندی می شوند.

یکی از راحتترین روش های مهاجرت به سوئد و دریافت اقامت آسان سوئد از طریق تحصیل در این کشور برتر اروپایی است. چراکه اولا سوئد دارای برترین دانشگاه ها در سطح جهانی و اروپا مثل دانشگاه لاند، آپسالا، گوتنبرگ، کارولینسکا، KTH و غیره می باشد. ثانیا سوئد به دلیل شرایط آسان پذیرش، هزینه تحصیلی پایین همراه با امکان اخذ بورس تحصیلی و نیز فرصت کار دانشجوئی از بهترین گزینه ها در اروپا به حساب می آید. برای دریافت مشاوره تخصصی درباب تحصیل در سوئد 2021 حتما با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *