مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس به حدود 187 کشور میرسد، بهمین دلیل پاسپورت سوئیس جزء قدرتمندترین پاسپورت های اروپا و جهان به شمار میرود. طبق رتبه بندی پاسپورت های جهان، پاسپورت سوئیس در سال 2021 در جایگاه هفتم قرار داشته است و از مزایای اخذ آن نیز می توان به آزادی سفر به اروپا و اغلب کشورهای جهان، امکان کار و زندگی و اقامت در کلیه نقاط سوئیس، استفاده از خدمات و امکانات دولتی در کانتون مربوطه، برخورداری از حق مشارکتهای مدنی در سوئیس و غیره اشاره کرد. شما عزیزان اطلاعات کاملی درباب ضوابط اقامت و تابعیت سوئیس را می توانید از گروه کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

مشخصات پاسپورت سوئیس

پاسپورت سوئیس Swiss passport پاسپورتی صادره برای شهروندان کشور سوئیس می باشد. از اهداف اصلی صدور این پاسپورت معتبر بین المللی نیز می توان به تسهیل مسافرت های بین المللی، احراز هویتی اتباع سوئیسی و نیز تسهیل فرآیند دریافت کمک های کنسولی از سفارتخانه های سوئیس اشاره کرد. این پاسپورت نیز مثل بقیه پاسپورت های اروپایی از نوع بیومتریک بوده و جلد آن به رنگ زرشکی بوده و روی آن علاوه بر آرم ملی سوئیس همچنین عبارت پاسپورت سوئیس به 5 زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و رومانیایی نگاشته شده است. تصویر زیر گویای ظاهر فیزیکی پاسپورت سوئیس، رتبه بین المللی آن و نیز تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس می باشد:

ظاهر فیزیکی پاسپورت سوئیس

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، پاسپورت سوئیس نوعی پاسپورت بیومتریک biometric pass محسوب می شود. این نسخه از پاسپورت سوئیس تقریبا از 4 سپتامبر سال 2006 در این کشور رایج شده است. پاسپورتی که نهایتا با مدت اعتبار 10 سال برای سیتی زن های سوئیس صادر شده و هزینه صدور آن برای سال 2021 حدود CHF140 (فرانک) می باشد.

شرایط دریافت پاسپورت سوئیس 2021

قانون تابعیت سوئیسی ناظر بر اعطای پاسپورت و سیتی زنی کشور سوئیس می باشد. بر طبق قانون مذکور، مسیرهای منتهی به شهروندی در سوئیس شامل تولد یا فرزندخواندگی از والدین یا والد سوئیسی و نیز زندگی (اقامت) پیوسته 10 ساله در این کشور اروپایی می باشد. در این بین افرادی که با اتباع سوئیس ازدواج کرده اند می توانند با حداقل 6 سال اقامت و زندگی در سوئیس متقاضی اخذ پاسپورت سوئیس باشند. در تصویر زیر نیز می توان با این 3 روش برای اخذ پاسپورت سوئیس آشنا شد:

روش های دریافت پاسپورت سوئیس

از بین روش های سه گانه مذکور نیز روش اول و دوم تقریبا بستگی به این دارد که فرد متقاضی ریشه سوئیسی دارد یا خیر. به عبارت دیگر، فرد برای اثبات صلاحیت خود از طریق تولد یا فرزندخواندگی در سوئیس باید نشان دهد که حداقل یکی والدینش سیتی زن سوئیس است. اما روش سوم با اینکه روش طولانی و سختی برای دریافت پاسپورت سوئیس به شمار می رود اما برای اتباع خارجی روش رایجی است. اما از دیگر شرایط مهم برای دریافت پاسپورت سوئیس 2021 می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

  • داشتن دانش زبان سوئیسی (تسلط به زبان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی)
  • نداشتن سوء پیشینه به هنگام اقامت در سوئیس
  • برخورداری از کارت اقامت دائم سوئیس
  • داشتن دانش خوب از فرهنگ مردم سوئیس و قوانین آن

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس

جدول پایین نشان دهنده کل کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس میباشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیسفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کاملاقیانوسیه (جزایر ماریانا شمالی، کیریباتی، فیجی، جزایر سلیمان، تونگا، پلنزیا فرانسه، میکرونزیا، کالدونیای جدید، توولو، جزایر کوک، نیئو و وانوتو)
خاورمیانه (قطر، گرجستان، عمان، اسرائیل، ترکیه، امارات، فلسطین، عراق و ارمنستان)
اروپا (پرتغال، بلغارستان، مالتا، سوئد، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، مجارستان، آلبانی، لهستان، فرانسه، اتریش، بلژیک، ایرلند، قبرس، مقدونیه شمالی، بلاروس، اسپانیا، جزیر فارو، یونان، مونته نگرو، مولداوی، موناکو، اوکراین، لتونی، لیختن اشتاین، واتیکان، نروژ، سان مارینو، هلند، اسلوونی، گرینلند، ایتالیا، استونی، کرواسی، جمهوری چک، لیتوانی، فنلاند، ایسلند، بوسنی، آندورا و رومانی)
کارائیب (بونیر، جامائیکا، باربادوس، جمهوری دومینیکن، آروبا، ترینیداد و توباکو، کراکو، سنت کیتس، آنتیگوآ و باربودا، آنگیلا، گرانادا، سنت مارتن، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت وینستن، هند غربی فرانسه، جزیره تورکز و کایکوس، هائیتی، مونتسرات، دومینیکا، جزیره سایمان و سنت لوسیا)
آسیا (برونئی، لائوس، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، هنگ کنگ، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، تیمور، مالزی، قزاقستان، قرقیزستان، فیلیپین، مغولستان، تایوان و ازبکستان)
آمریکای لاتین (شیلی، مکزیک، پاراگوئه، نیکاراگوئه، گویان فرانسه، گواتمالا، گویان، کلمبیا، هوندوراس، آرژانتین، السالوادور، پرو، کاستاریکا، برمودا، اکوادور، بولیوی، جزایر فالکلند، برزیل، اروگوئه، پاناما، ونزوئلا و بلیز)
آفریقا (اسواتنی، گامبیا، بوتساوانا، تونس، لسوتو، سائو توم، آفریقای جنوبی، نامیبیا، موریتیوس، مایوت، رینوین، سنگال و مراکش)
کشورهای صادرکننده روادید هنگام وروداقیانوسیه (ساموآ، گینه جدید، جزایر پالائو و جزایر مارشال)
خاورمیانه (کویت، لبنان، اردن، بحرین، عربستان و ایران)
آسیا (تاجیکستان، نپال، مالدیو، میانمار، بنگلادش و کامبوج)
آفریقا (سومالی، زامبیا، توگو، زیمباوه، اوگاندا، سنت هلن، سشیل، رواندا، موزامبیک، کنیا، مالاوی، اتیوپی، موریتانی، ماداگاسکار، گینه بیسائو، مصر، جزایر کومور، بورکینو فاسو و جزایر کیپ ورده)
کشورهای صادرکننده eTAساموآی آمریکا، استرالیا، گوام، پاکستان، نیوزلند، پورتو ریکو، جزایر ویرجین آمریکا، سریلانکا، آمریکا و کانادا

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس

شرایط کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس

همان طوری که مشاهده گردید، دارندگان پاسپورت سوئیسی به هفتمین پاسپورت برتر جهان دسترسی دارند. آنها می توانند بدون اخذ ویزا به تمام کشورهای اروپایی، انگلستان، اغلب کشورهای آمریکای جنوبی، کشورهای آسیایی برتر مثل ترکیه، امارات، ژاپن و کره جنوبی مسافرت کنند. در مجموع آنها می توانند آزادانه به 187 کشور جهان مسافرت کنند. کشورهایی که در 3 دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت سوئیس، کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود برای اتباع سوئیسی و کشورهای صادرکننده eTA گروهبندی می شوند. سوئیس یکی از برترین اقتصادهای حال حاضر اروپا را دارد و سطح استاندارد زندگی در این کشور با رقم شاخص 190.82 حرف اول را در جهان می زند:

برترین کشورهای جهان از نظر استاندارد زندگی

این کشور از یک اقتصاد مدرن با درآمد بالا، نرخ بسیار پایین بیکاری، ضریب امنیت بسیار بالا، زیرساخت های آموزشی و بهداشتی فوق پیشرفته و در یک کلام از یک رفاه عمومی پایداری برخوردار است. به همین دلیل نیز مهاجرت به سوئیس 2021 در صدر لیست مهاجران بین المللی قرار دارد. اما قبل از اقدام در این باب توصیه ما به شما هموطن گرامی این است که برای اطلاع از شرایط اقامت سوئیس و ارزیابی صلاحیت خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *