مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

فنلاند دارنده چهارمین پاسپورت برتر جهان است و به همین جهت نیز تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند به حدود 190 کشور جهان می رسد. اما موضوع پاسپورت قنلاند برای متقاضیان از بعد دیگری نیز اهمیت زیادی پیدا می کند و آن اینکه دارندگان این پاسپورت بطور اتوماتیک شهروند اتحادیه اروپا (EU) محسوب می شوند. پس سیتی زن های فنلاندی علاوه بر حق تردد آزاد و اقامت در سراسر اروپا همچنین از حقوق شهروندی اروپایی هم برخوردارند. اما در این میان سوالات مهمی نیز وجود دارد که گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به آنها پاسخ می دهند:

  • آیا فنلاند پاسپورت دوم قبول می کند؟
  • امتیازات مهم اخذ پاسپورت فنلاندی چیست؟
  • با چه روش هایی می توان جهت دریافت پاسپورت فنلاند اقدام کرد؟
  • هزینه درخواست پاسپورت فنلاند در سال 2021 چقدر میباشد؟

ویژگی ها و امتیازات پاسپورت فنلاند

پاسپورت فنلاند یا Finnish passports با هدف سفر بین المللی برای اتباع فنلاندی صادر می شود. این مدرک مسافرتی جدا از کاربرد به عنوان مدرک احراز هویت فنلاندی همچنین در آسان سازی دریافت کمک از سفارتخانه های فنلاند یا کشورهای نوردیک خارج از اروپا نیز کاربرد دارد. پاسپورت های فنلاند همانند دیگر پاسپورت های اروپایی جلدی زرشکی رنگ داشته و آرم ملی فنلاند در مرکز پاسپورت کاملا مشهود است. جالب است بدانید که اولین پاسپورت بیومتریک فنلاند در تاریخ 21 آگوست سال 2006 و نسخه فعلی این پاسپورت نیز در تاریخ 1 ژانویه سال 2017 به چاپ رسیده است.

امتیازات پاسپورت فنلاند

اما پاسپورت فنلاند چه مزایا و امتیازاتی دارد که تقاضا برای دریافت آن بالاست؟ امتیاز اول دریافت این پاسپورت آن است که هر شهروند فنلاندی همچنین به عنوان سیتی زن اروپا نیز محسوب می شود. این هم بدان معناست که شما به عنوان شهروند اروپایی حق مساوی با دیگر اتباع اروپایی در فرانسه، اسپانیا، آلمان و غیره برخوردارید. پس با این حساب، شما می توانید:

  • به تمامی کشورهای اعضای اتحادیه اروپایی سفر کنید
  • اقامت دائمی خانواده خود را تضمین کنید
  • در هر نقطه ای از فنلاند که بخواهید کار و زندگی بکنید
  • بدون نیاز به مجوز کار مشغول بیزینس در فنلاند شوید
  • از خدمات و امکانات تحصیلی و بهداشتی رایگان در فنلاند برخوردار شوید
  • و غیره

شرایط اخذ پاسپورت فنلاندی در سال 2021

طبق قانون تابعیت فنلاندی یا Kansalaisuuslaki Medborgarskapslag پاسپورت فنلاندی را می توان به شیوه های مختلفی از جمله تولد، ازدواج، فرزند خواندگی و یا محل تولد اخذ کرد و به سیتی زن فنلاند دست یافت. در روش اخذ تابعیت فنلاندی از طریق تولد، شهروندی فنلاند و پاسپورت این کشور فقط با توجه به اصل خون یا jus sanguinis به افراد اعطاء می شود. به عبارت دیگر، تابعیت فنلاند فقط به افرادی اعطاء می شود که والدین آنها یا یکی از والدینشان شهروند فنلاند باشد و این ربطی به محل تولد آنها ندارد.

از نظر قانون تابعیت فنلاند تنها زمانی تابعیت فنلاند از طریق تولد در خاک این کشور به افراد اعطاء می شود که فرد مورد نظر از والدین بدون تابعیت باشد و یا ملیت والدین آنها نامعلوم باشد. اما دو روش رایج و نسبتا آسان برای دریافت پاسپورت فنلاند نیز وجود دارد. یکی از این روش ها شیوه اخذ شهروندی از طریق اقامت در فنلاند و روش دیگر از طریق ازدواج در فنلاند می باشد:

روش های دریافت پاسپورت فنلاند

در هر دو روش فوق دانش حداقل یکی از زبان های فنلاندی یا سوئیسی از جمله ضروریات اصلی به شمار رفته اما از نظر مدت اقامت، متقاضیان پاسپورت فنلاند از طریق اقامت قانونی مجبور به سپری کردن حداقل 5 سال زندگی پیوسته ولی متقاضیان اخذ پاسپورت فنلاند از طریق ازدواج ملزم به طی حداقل 3 سال زندگی پیوسته در فنلاند هستند.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

به هنگام صحبت از پاسپورت فنلاند در واقع شما از پاسپورت چهارم دنیا و پاسپورت سوم اروپا صحبت می کنید. پاسپورتی که دارندگان آن از قدرت و نفوذ آن باخبرند چراکه با این پاسپورت آنها می توانند بدون اخذ ویزای ویزیت یا ویزای توریستی به 190 کشور جهان سفر کنند. باید بدانید که این 190 کشور به 3 دسته کلی زیر تقسیم بندی می شود:

  • دسته اول: کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت فنلاند (145 کشور)
  • دسته دوم: کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع فنلاند (35 کشور)
  • دسته سوم: کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان فنلاند (10 کشور)

اگر بخواهیم این سه دسته را به صورت درصدی هم بیان کنیم، کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت فنلاند با 76% بیشترین درصد را به خود اختصاص می دهند:

نمودار کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

در جدول زیر شما می توانید با فهرست کاملی از کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت فنلاند آشنا شوید. در حقیقت اتباع فنلاندی برای سفر به این کشورها نیازی به هیچ ویزای سفر حتی eVisa ندارند:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاندفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت فنلانداقیانوسیه (ساموآ، تونگا، پلنزیا فرانسه، جزایر ماریانا شمالی، جزایر پالائو، کیریباتی، فیجی، میکرونزیا، کالدونیای جدید، جزایر مارشال، توولو، جزایر کوک، نیئو و وانوتو)
خاورمیانه (امارات، عمان، فلسطین، ترکیه، قطر، گرجستان، اسرائیل، عراق و ارمنستان)
اروپا (مجارستان، لیختن اشتاین، سوئد، نروژ، پرتغال، بلغارستان، مالتا، سوئیس، کوزوو، آلبانی، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، واتیکان، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، اوکراین، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، فرانسه، اتریش، اسلوونی، هلند، بلژیک، ایرلند، قبرس، مقدونیه شمالی، بلاروس، اسپانیا، یونان، مونته نگرو، مولداوی، موناکو، لتونی، سان مارینو، گرینلند، ایتالیا، استونی، کرواسی، چک، لیتوانی، ایسلند، آندورا و رومانی)
کارائیب (بریتیش ویرجین آیلند، گرانادا، باهاماس، بونیر، هند غربی فرانسه، جامائیکا، باربادوس، جمهوری دومینیکن، آنگیلا، هائیتی، آروبا، ترینیداد و توباکو، جزیره تورکز و کایکوس، کراکو، سنت وینستن، سنت کیتس، سنت مارتن، آنتیگوآ و باربودا، مونتسرات، دومینیکا، جزیره سایمان و سنت لوسیا)
آسیا (اندونزی، قزاقستان، مالزی، سنگاپور، ویتنام، قرقیزستان، ژاپن، تیمور، هنگ کنگ، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، برونئی، فیلیپین، تایوان و ازبکستان)
آمریکای لاتین (بلیز، هوندوراس، پاراگوئه، برزیل، اکوادور، شیلی، جزایر فالکلند، السالوادور، مکزیک، آرژانتین، کلمبیا، کاستاریکا، نیکاراگوئه، گویان فرانسه، گواتمالا، گویان، پرو، برمودا، بولیوی، اروگوئه، پاناما و ونزوئلا)
آفریقا (بوتساوانا، اسواتنی، جزایر کیپ ورده، گامبیا، لسوتو، موریتیوس، مایوت، نامیبیا، رینوین، آفریقای جنوبی، سائو توم، سنگال و مراکش)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

این فهرست شامل دو دسته از کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع فنلاند و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان فنلاندی به صورت زیر می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاندفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع فنلانداقیانوسیه (گینه جدید پاپو)
خاورمیانه (اردن، کویت، لبنان، عربستان، بحرین و ایران)
آسیا (تاجیکستان، مغولستان، بنگلادش، لائوس، نپال، مالدیو و کامبوج)
آمریکای لاتین (-)
آفریقا (زامبیا، زیمباوه، اوگاندا، توگو، سشیل، سیرالئون، تانزانیا ، سنت هلن، سومالی، رواندا، موزامبیک، مالاوی، موریتانی، کنیا، گینه بیسائو، اتیوپی، بورکینو فاسو، گابون، جزایر کومور، ماداگاسکار و مصر)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان فنلاندسریلانکا، ساموآی آمریکا، نیوزلند، گوام، پورتو ریکو، جزایر ویرجین آمریکا، استرالیا، پاکستان، آمریکا و کانادا

سرمایه گذاری برای ثبت شرکت در فنلاند یکی از بهترین و سریعترین روش های اخذ اقامت اروپا در سال 2021 می باشد و مشاوره برای شروع این روش مهاجرتی در تخصص وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

  1. مهسا گفت:

    وقت بخیر هزینه از طریق ثبت شرکت در فنلاند چقدر هست ؟و چقدر زمان میبرد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه توصیه می کنم با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *