مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

پاسپورت کشور قطر جزء قدرتمندترین پاسپورت های خاورمیانه بوده و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر حدود 96 کشور محسوب می شود. در جریان باشید که دارندگان پاسپورت قطری ضمن سفر بدون روادید به 5 کشور حوزه خلیج فارس همچنین از حق مسافرت معاف از ویزای سفر به فدراسیون روسیه، ترکیه، مالزی، انگلستان، برزیل، چین، کره جنوبی و غیره برخوردارند. فقط از نقاط ضعف پاسپورت قطر می توان اولا به عدم به رسمیت شناختن شهروندی (پاسپورت) دوم در این کشور و دوما به الزام اخذ روادید جهت مسافرت به اتحادیه اروپایی (EU)، استرالیا، ایالات متحده و کانادا

نام برد. علاوه بر موارد مذکور شما با مطالعه مقاله حاضر به پاسخ سوالات و ابهامات خود درباب تابعیت قطری در سال 2021 دست می یابید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز آمادگی ارائه مشاوره های تخصصی درباب اخذ اقامت و تابعیت قطر را دارد.

جایگاه پاسپورت قطر بین پاسپورت های جهان

پاسپورت قطر یا جواز السفر القطری (Qatari passport) پاسپورت صادره برای اتباع قطری جهت انجام مسافرت های بین المللی می باشد. از کارکردهای دیگر پاسپورت قطری می توان به احراز هویت و شناسایی اتباع قطری و نیز بهره مندی از خدمات و کمک های کنسولی خارج از قطر اشاره نمود. پس هدف اصلی دولت قطر از صدور پاسپورت بیومتریک یا مدرک مسافرتی برای متقاضیان در درجه اول شناسایی و احراز هویت آنها و نیز تسهیل دریافت کمکهای کنسولی در خارج از مرزهای این کشور می باشد. همان طوری که در تصویر ذیل از پاسپورت قطر نیز قابل مشاهده است، رتبه این پاسپورت در جهان 55 بوده و تعداد کشورهای لغو روادید با قطر 2021 در حدود 96 کشور می باشد:

جایگاه پاسپورت قطر

در حقیقت دارندگان پاسپورت قطری ضمن سفر بدون روادید به 5 کشور حوزه خلیج فارس همچنین از حق مسافرت معاف از ویزای سفر به فدراسیون روسیه، ترکیه، مالزی، انگلستان، برزیل، چین، کره جنوبی و غیره برخوردارند. فقط از نقاط ضعف پاسپورت قطر می توان اولا به عدم به رسمیت شناختن شهروندی (پاسپورت) دوم در این کشور و دوما به الزام اخذ روادید جهت مسافرت به اتحادیه اروپایی (EU)، استرالیا، ایالات متحده و کانادا نام برد.

شرایط دریافت پاسپورت قطر 2021

قانون تابعیت قطر ناظر بر اعطای شهروندی این کشور به اتباع قطری است. بر اساس این قانون، دارندگان پاسپورت قطری به عنوان شهروند قطر محسوب شده و از امتیازات مشابهی با سایر شهروندان قطری برخوردارند. از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • شهروندان قطری از آزادی سفر به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس (GCC) شامل بحرین، عربستان، امارات متحده عربی، کویت و عمان برخوردارند
  • شهروندان قطری از آزادی کار، اقامت، تحصیل و زندگی در هر نقطه از قطر که بخواهند برخوردارند.

اما شرایط اخذ پاسپورت قطر چگونه است؟ مطابق قانون تابعیت قطری، متقاضیان از 4 طریق می توانند نسبت به اخذ تابعیت قطری خود اقدام نمایند:

شرایط دریافت پاسپورت قطر

در روش اخذ تابعیت قطری از طریق اقامت، اشخاصی که از سال 1930 تا 2019 مقیم قانونی قطر بوده اند می توانند به تابعیت این کشور برسند. در روش اخذ تابعیت قطری از طریق تولد فرزندان متولد قطر از والدین نامعلوم جزء اتباع قطری محسوب می شوند. اما در روش اخذ تابعیت قطری از طریق والدین، افراد به شرطی می توانند به تابعیت قطری دست یابند که:

  • ثابت کنند والدین آنها قطری هستند.
  • ثابت کنند که بدون در نظر گرفتن محل تولدشان، پدرشان تبعه قطر است.

شهروندان خارجی منوط به احراز شرایط زیر می توانند از طریق قبول تابعیت به شهروندی قطر دست یابند:

  • اقامت پیوسته قانونی در قطر به مدت 25 سال
  • درآمد قانونی و شغل مناسب در قطر
  • عدم وجود سوء پیشینه
  • دانش زبان عربی

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

اطلاع دقیق از کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر برای اطمینان از قدرت این پاسپورت بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیز کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر را می توان در قالب سه دسته شامل کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت قطر، کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع قطری و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان قطری تقسیم بندی می شوند. ما در ادامه به معرفی هر یک از دسته های فوق می پردازیم:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

دسته اول؛ کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

فهرست این کشورها موسوم به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت قطر بدین قرار است:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطرفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت قطراقیانوسیه (جزایر کوک، میکرونزیا و وانوتو)
خاورمیانه (عمان، امارات،کویت، اردن، فلسطین، گرجستان، ترکیه، سوریه و ارمنستان)
اروپا (فدراسیون روسیه، کوزوو، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، اوکراین و صربستان)
کارائیب (باهاماس، دومینیکا، هاییتی، سنت وینسنت، جمهوری دومینیکن، باربادوس، سنت کیتس و جزایر تورکز و کایکوس)
آسیا (تایلند، چین، اندونزی، سنگاپور، قرقیزستان، هنگ کنگ، کره جنوبی، مالزی، قزاقستان و فیلیپین)
آمریکای لاتین (السالوادور، هوندوراس، نیکاراگوئه، برزیل، اکوادور، آرژانتین، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، ونزوئلا و پاناما)
آفریقا (بوتساوانا، اسواتنی، لسوتو، مایوت، موریتیوس، مراکش، سودان، سائوتوم، سنگال، آفریقای جنوبی و تونس)

دسته اول؛ کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

این کشورها شامل کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع قطری و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان قطری می باشد که در جدول زیر به معرفی آنها می پردازیم:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطرفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع قطریاقیانوسیه (ساموآ، جزایر پالائو و تووالو)
خاورمیانه (ایران، عراق، آذربایجان و یمن)
آسیا (تاجیکستان، کامبوج، نپال، لائوس، مغولستان، ماکائو، برونئی، تیمور، مالدیو و بنگلادش)
آمریکای لاتین (بولیوی و پاراگوئه)
آفریقا (جزایر کومور، گابون، گینه بیسائو، کنیا، ماداگاسکار، رواندا، موریتانی، موزامبیک، جزایر کیپ ورده، سشیل، سیرالئون، توگو، اوگاندا، سومالی و تانزانیا)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان قطرینیوزلند، پاکستان، سریلانکا و انگلستان

نرخ بیکاری در قطر نسبت به دیگر کشورهای خاورمیانه آنهم در ایام شیوع بیماری کرونا بسیار پایین بوده و ارزش پولی این کشور بسیار بالا است. همه این عوامل دست در دست داده تا شرایط کار در قطر 2021 را جذابتر از پیش سازد. از همین رو شما عزیزان برای کسب آخرین اطلاعات مهم درباب شرایط اخذ ویزای کاری قطر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *