مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی به حدود 183 کشور میرسد، به همین دلیل پاسپورت لیتوانی را در 2021 در رده دهم پاسپورتهای جهانی قرار گرفت. پس اکنون می توان با ارزش و امتیاز پاسپورت لیتوانی آشنا شد:

  • اولا دارندگان پاسپورت لیتوانی شهروندی اروپایی محسوب شده
  • ثانیا آنها از تمامی حقوق یک شهروند اروپایی برخوردارند
  • ثالثا آنها از امتیاز معافیت اخذ ویزای سفر به 183 کشور برخوردارند

اما در کل این 183 کشور را می توان در 3 دسته تقسیم بندی و معرفی کرد. کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لیتوانی که دسته اول را تشکیل می دهند، حدود 138 کشور هستند. اما دسته های دوم و سوم به ترتیب کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع لیتوانی در حدود 36 کشور و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان لیتوانی در حدود 9 کشور میباشند. در این مقاله با تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به اطلاعات جامعی درخصوص پاسپورت لیتوانی دست یابید.

مشخصات و شرایط پاسپورت لیتوانی 2021

پاسپورت لیتوانی Lithuanian passport مدرک رسمی است که منحصرا برای شهروندان و اتباع لیتوانی به منظور احراز هویت و یا تسهیل مسافرت خارج از لیتوانی صادر می شود. این پاسپورت به رنگ زرشکی بوده و شامل 32 صفحه و یک صفحه داده شخصی پلی کربنات می باشد. در حقیقت طراحی این پاسپورت اروپایی نیز منطبق بر استاندارد ایکائو می باشد. از دیگر مشخصات پاسپورت لیتوانی می توان به اعتبار و هزینه آن اشاره کرد که معمولا به صورت زیر می باشد:

مشخصات پاسپورت لیتوانی

اما شرایط اخذ پاسپورت لیتوانی دقیقا مطابق قانون تابعیت لیتوانی است و بر این اساس افراد فقط به دو صورت می توانند به تابعیت لیتوانی دست یابند. روش اول از طریق تولد در لیتوانی است و این در صورتی امکان پذیر است که حداقل یکی از والدین از اتباع لیتوانی باشد. بنابراین تولد در خاک لیتوانی معبار دریافت شهروندی این کشور محسوب نمی شود. اما روش دوم از طریق قبول تابعیت یا naturalization می باشد و شرط اصلی آن نیز اقامت حداقل 10 ساله در لیتوانی می باشد اما مدارک مورد نیاز برای اخذ پاسپورت لیتوانی از این طریق عبارتند از:

  • پاسپورت ملی
  • مدارک شناسایی معتبر
  • فرم درخواست تکمیلی
  • ویزای اقامت دائم
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی مهارت زبان لیتوانی
  • گواهی عدم سوء سابقه

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

کل کشورهای لغو ویزا با پاسپورت لیتوانی حدود 183 کشور می باشد و این کشورها را می توان در قالب سه دسته شامل کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لیتوانی، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع لیتوانی و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان لیتوانی گروهبندی کرد. کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لیتوانی حدود 138 کشور، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع لیتوانی در حدود 36 کشور و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان لیتوانی در حدود 9 کشور می باشد. در نمودار زیر می توان با توزیع درصدی هر سه دسته از کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی آشنا شد:

نمودار کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

همان طوری که در مطالب گذشته نیز گفته شد، دسته اول از کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لیتوانی نامیده شده و لیست آنها از قرار ذیل می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت لیتوانیفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لیتوانیاقیانوسیه (فیجی، جزایر ماریانا شمالی، کالدونیای جدید، جزایر سلیمان، نیئو، جزایر پالائو، ساموآ، تونگا، جزایر کوک، تووالو، پلنزیا فرانسه، جزایر مارشال، کیریباتی، میکرونزیا و وانوتو)
خاورمیانه (گرجستان، ارمنستان، عمان، ترکیه، امارات، اسرائیل، فلسطین، قطر و عراق)
اروپا (دانمارک، مجارستان، اسلوونی، موناکو، فرانسه، هلند، ایرلند، لیختن اشتاین، سان مارینو، سوئد، بلژیک، اسپانیا، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، قبرس، آلمان، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، گرینلند، صربستان، انگلستان، بلاروس، اسلواکی، اوکراین، واتیکان، آلبانی، مولداوی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، استونی، ایسلند، کرواسی، چک، یونان، فنلاند، آندورا و رومانی)
کارائیب (جمهوری دومینیکن، جزیره سایمان، آروبا، کراکو، بریتیش ویرجین آیلند، جزیره تورکز و کایکوس، سنت کیتس، هائیتی، گرانادا، باهاماس، سنت مارتن، سنت وینستن، بونیر، دومینیکا، آنگیلا، مونتسرات، هند غربی فرانسه، ترینیداد و توباکو، باربادوس، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (کره جنوبی، قرقیزستان، ازبکستان، برونئی، ژاپن، هنگ کنگ، اندونزی، سنگاپور، قزاقستان، ماکائو، مالزی، تیمور، فیلیپین و تایوان)
آمریکا (گواتمالا، کاستاریکا، اکوادور، گویان فرانسه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، کلمبیا، شیلی، ونزوئلا، هوندوراس، برزیل، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، بولیوی، پرو، برمودا، اروگوئه، السالوادور، پاناما و بلیز)
آفریقا (آفریقای جنوبی، اسواتنی، جزایر کیپ ورده، بوتساوانا، گامبیا، مایوت، نامیبیا، موریتیوس، مراکش، رینوین، سائوتوم، تونس و سنگال)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

این کشورها به دو دسته کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع لیتوانی و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان لیتوانی به شرح زیر دسته بندی می شود:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت لیتوانیفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع لیتوانیاقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ)
کارائیب (جامائیکا)
خاورمیانه (کویت، عربستان صعودی، بحرین، اردن، لبنان و ایران)
آسیا (تایلند، تاجیکستان، نپال، مغولستان، کامبوج، لائوس، مالدیو و بنگلادش)
آمریکا (-)
آفریقا (موزامبیک، جزایر کومور، گینه بیسائو، تانزانیا، بورکینو فاسو، رواندا، زامبیا، توگو، زیمباوه، اوگاندا، سنت هلن، سومالی، ماداگاسکار، مالاوی، سشیل، موریتانی، کنیا، سیرالئون، مصر و گابون)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان لیتوانیپاکستان، پورتوریکو، آمریکا، کانادا، گوام، ساموآی آمریکا، نیوزلند، جزایر ویرجین آمریکا و سریلانکا

یکی از راه های آسان و مطمئن برای اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری در لیتوانی می باشد. افراد از این طریق می توانند اقامت اروپایی خود و اعضای خانواده اشان را تضمین بکنند اما به شرطی که شما به عنوان سرمایه گذار با شرایط این نوع برنامه سرمایه گذاری آشنا باشید. از همین رو ما به شما مشاوره با تیم وکلای برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را پیشنهاد می دهیم.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *