مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا حدودا 186 کشور جهان می باشد که در صدر آنها کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) قرار دارند. این کشورها در سه دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مالتا، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع مالتا و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مالتا تقسیم بندی می شوند. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش می کنند تا شما را با ارزش و جایگاه پاسپورت مالتا و مقررات مربوط به اخذ آن و شهروندی مالتا 2021 آشنا کنند.

مشخصات پاسپورت مالتا

پاسپورت مالتا یا Maltese passport پاسپورتی صادره برای اتباع جمهوری مالتا می باشد. این پاسپورت هم برای تسهیل انجام مسافرت های بین المللی و هم برای شناسایی شهروندان مالتایی توسط دولت این کشور صادر می شود. از عمده امتیاز دریافت پاسپورت مالتا این است که شما همزمان هم شهروند اتحادیه اروپایی (EU) محسوب شده و هم شهروند مشترک المنافع به حساب می آیید. پس با همین پاسپورت اتباع مالتا آزادی کاملی برای سفر و اقامت در کل اروپا دارند. اما اعتبار پاسپورت مالتا 10 ساله بوده و هزینه صدور آن نیز از قرار ذیل می باشد:

مشخصات پاسپورت مالتا

اما از مشخصات ظاهری این پاسپورت آنست که جلد پاسپورت ب رنگ زرشکی بوده در وسط آن آرم ملی مالتا حک شده است. کلمات UNJONI EWROPEA و MALTA در بالای این آرم و کلمه PASSAPORT در پایین آرم چاپ شده است. در تصویر زیر نیز می توان با مشخصات ظاهری، رتبه بین المللی و نیز کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا 2021 آشنا شد:

جایگاه پاسپورت مالتا

شرایط اخذ پاسپورت مالتا

دریافت شهروندی مالتا از طریق اخذ پاسپورت این کشور دارای فرآیند پیچیده ای است و همگان امکان اخذ پاسپورت مالتا را ندارند. اما طبق قانون، انواع روش های اخذ پاسپورت مالتایی عبارتند از:

  • اخذ پاسپورت مالتا از طریق تولد: این روش دریافت شهروندی مالتا صرفا منوط به وجود حداقل یک والد (پدر یا مادر) تبعه مالتاست.
  • اخذ پاسپورت مالتا از طریق قبول تابعیت: در این روش، تابعیت مالتا با اثبات اقامت پیوسته 5 سال و احراز شرایط دیگر مثل عدم وجود سوء پیشینه، تمکن مالی خوب و تسلط به زبان مالتایی به افراد واگذار می شود.
  • اخذ پاسپورت مالتا از طریق ازدواج: این روش نیز مستلزم ازدواج با تبعه مالتایی و زندگی 5 ساله در مالتاست.
  • اخذ پاسپورت مالتا از طریق سرمایه گذاری: در روش سرمایه گذاری در مالتا افراد ابتداء ملکی به ارزش حداقل 700000€ (یورو) خریداری کرده و این ملک را به مدت 5 سال حفظ کرده و سپس در صورت احراز صلاحیت خود می توانند برای اخذ پاسپورت مالتا اقدام نمایند.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا

پاسپورت مالتا در کمال ناباوری در رتبه 8 جهانی قرار دارد و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا به حدود 186 کشور می رسد. کشورهایی که طبق دسته بندی به 3 دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مالتا، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع مالتا و ایضا کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مالتا تقسیم بندی می شوند. تعداد کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مالتا در حدود 144 کشور، تعداد کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع مالتا حدودا 33 کشور و تعداد کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مالتا حدودا 9 کشور می باشد. همچنین توزیع درصدی این کشورها را در نمودار زیر می توان مشاهده کرد:

توزیع درصدی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا

در جدول زیر می توان با کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مالتا معروف به دسته اول کشورها آشنا شد:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت مالتافهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مالتااقیانوسیه (میکرونزیا، ساموآ، جزایر کوک، نیئو، فیجی، کالدونیای جدید، تونگا، توولو، پلنزیا فرانسه، جزایر مارشال، جزایر سلیمان، جزایر پالائو، کیریباتی، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (گرجستان، عراق، ارمنستان، عمان، ترکیه، امارات، اسرائیل، فلسطین و قطر)
اروپا (اوکراین، اسلوونی، موناکو، مجارستان، فرانسه، هلند، ایرلند، لیختن اشتاین، سان مارینو، سوئد، بلژیک، اسپانیا، نروژ، اتریش، پرتغال، مونته نگرو، لتونی، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، قبرس، آلمان، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، دانمارک، انگلستان، بلاروس، اسلواکی، واتیکان، آلبانی، مولداوی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، گرینلند، استونی، ایسلند، کرواسی، چک، لیتوانی، یونان، فنلاند، آندورا و رومانی)
کارائیب (باربادوس، بونیر، جامائیکا، آنگیلا، جزیره سایمان، آروبا، کراکو، بریتیش ویرجین آیلند، جزیره تورکز و کایکوس، سنت کیتس، هائیتی، جمهوری دومینیکن، گرانادا، باهاماس، سنت مارتن، سنت وینستن، دومینیکا، مونتسرات، هند غربی فرانسه، ترینیداد و توباکو، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (هنگ کنگ، قرقیزستان، لائوس، تایلند، سنگاپور، برونئی، اندونزی، قزاقستان، ژاپن، ماکائو، تیمور، مالزی، کره جنوبی، ازبکستان، فیلیپین و تایوان)
آمریکا (شیلی، گویان فرانسه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، کاستاریکا، ونزوئلا، هوندوراس، برزیل، اکوادور، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، کلمبیا، گواتمالا، پرو، برمودا، اروگوئه، السالوادور، پاناما و بلیز)
آفریقا (تانزانیا، لسوتو، مایوت، اسواتنی، بوتساوانا، زیمباوه، اوگاندا، جزایر کیپ ورده، گامبیا، زامبیا، موریتیوس، مراکش، رینوین، آفریقای جنوبی، سائوتوم، تونس و سنگال)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا

این دو دسته از کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالتا شامل کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع مالتا (دسته دوم) و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مالتا (دسته سوم) بوده و از قرار زیر می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت مالتافهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع مالتااقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ)
خاورمیانه (عربستان صعودی، بحرین، اردن، کویت، لبنان و ایران)
آسیا (مغولستان، تایلند، تاجیکستان، نپال، کامبوج، مالدیو، لائوس و بنگلادش)
آمریکا (بولیوی)
آفریقا (جزایر کومور، بورکینو فاسو، نامیبیا، رواندا، توگو، سنت هلن، سومالی، ماداگاسکار، مالاوی، سشیل، گینه بیسائو، کنیا، موزامبیک، موریتانی، سیرالئون، مصر و گابون)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مالتاپاکستان، استرالیا، آمریکا، کانادا، گوام، ساموآی آمریکا، نیوزلند، جزایر ویرجین آمریکا و سریلانکا

ثبت شرکت در مالتا یکی از انواع جذاب و پرسود راه های مهاجرتی به این کشور اروپایی است و در این مسیر شما نیز می توانید با کسب برترین مشاوره ها از کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ اقامت اروپایی خود را تضمین کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *