مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مکزیک

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مکزیک

دارندگان پاسپورت مکزیک از حق شهروندی مکزیک و مسافرت آزاد به اروپا برخوردارند. کشورهای لغو روادید با پاسپورت مکزیک به حدود 159 کشور می رسد. پس می توان پاسپورت مکزیک را نیز جزء برترین پاسپورت های منطقه کارائیب و آمریکای لاتین به حساب آورد. در ادامه همین مقاله گروه کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن معرفی کشورهای مذکور همچنین شما را با امتیازات و قابلیت های مهم دیگر پاسپورت مکزیک آشنا خواهند کرد.

مشخصات پاسپورت مکزیکی

پاسپورت مکزیکی یا Mexican passports برای تسهیل مسافرت بین المللی، دریافت کمک از کنسولگری های مکزیک در خارج و نیز احراز هویت اتباع مکزیکی صادر می شود. این پاسپورت بیومتریک بوده و صرفا برای شهروندان مکزیکی صادر می شود. کلا پاسپورت های مکزیکی در سه نوع پاسپورت معمولی(ordinary passport)، پاسپورت دیپلماتیک (diplomatic passport) و نیز پاسپورت رسمی (official passport) برای متقاضیان صادر می شود. اعتبار پاسپورت های معمولی مکزیک نیز 3 تا 10 سال می باشد. جلد پاسپورت مکزیک سبز تیره بوده و مشخصات آن به صورت زیر می باشد:

مشخصات پاسپورت مکزیکی

در واقع شما با داشتن پاسپورت مکزیک علاوه بر مسافرت بدون اخذ ویزا به کلیه کشورهای حوزه کارائیب و آمریکای جنوبی همچنین از این حق مسلم نیز برخوردارید تا بدون ویزا به کلیه کشورهای اروپایی نیز مسافرت کنید. به این امتیازات همچنین باید امتیاز کار، زندگی و اقامت آزادانه در مکزیک را نیز اضافه کرد.

شرایط اخذ پاسپورت مکزیک

برای اخذ تابعیت مکزیکی Mexican nationality و در ادامه دریافت پاسپورت این کشور، متقاضیان می بایست با قوانین شهروندی مکزیک آشنا باشند. اما برای اخذ پاسپورت مکزیک، در مکزیک ترکیبی از اصل حق خون و حق خاک رعایت می شود. این بدان معناست که کودکان متولد مکزیک چه از والدین خارجی و چه از والدین مکزیکی صلاحیت دریافت شهروندی مکزیک را پیدا می کنند. اما در روش اخذ تابعیت مکزیکی از طریق اقامت مکزیک (قبول تابعیت)، فرد متقاضی مخصوصا افرادی که با اتباع مکزیکی ازدواج کرده اند بایستی حداقل 2 سال در این کشور زندگی کرده باشند. با این حساب دو روش کلی برای دریافت حق شهروندی مکزیک عبارتند از:

دو روش کلی برای دریافت حق شهروندی مکزیک

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مکزیک

پاسپورت مکزیک از برترین پاسپورت های بین المللی در حوزه کارائیب بوده و دارندگان این پاسپورت از این امکان برخوردارند تا به طور آزادانه ای به 159 کشور جهان مسافرت کنند. این بدان مفهوم است که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت مکزیک در حدود 159 کشور دنیا می باشد. پس بدین ترتیب دسترسی آزاد اتباع مکزیکی به این تعداد از کشورهای جهان کاملا برقرار است. اما خود این کشورها به 3 دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مکزیکی (حدود 116 کشور)، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود شهروندان مکزیک (حدود 40 کشور) و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مکزیکی (حدود 3 کشور) دسته بندی می شود. پس میتوان چنین نتیجه گرفت که بیشترین درصد کشورهای لغو روادید با پاسپورت مکزیک مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مکزیکی با حدود 73% می باشد:

نمودار کشورهای لغو روادید با پاسپورت مکزیک

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت مکزیک

این دسته از کشورها شامل کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مکزیک بوده و لیست آنها بدین قرار است:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت مکزیکفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مکزیکاقیانوسیه (تونگا، جزایر کوک، میکرونزیا، نیئو، فیجی، کالدونیای جدید، پلنزیا فرانسه و وانوتو)
خاورمیانه (فلسطین، امارات عربی متحده، اسرائیل، گرجستان و قطر)
اروپا (دانمارک، مالتا، اسلواکی، اسلوونی، موناکو، بوسنی، مقدونیه شمالی، استونی، فرانسه، هلند، ایرلند، سان مارینو، سوئد، بلژیک، اسپانیا، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، گرینلند، ایتالیا، بلغارستان، قبرس، آلمان، سوئیس، مولداوی، کوزوو، گیبرالتار، لهستان، صربستان، انگلستان، بلاروس، اوکراین، واتیکان، آلبانی، فنلاند، جزیر فارو، مجارستان، مونته نگرو، ایسلند، کرواسی، چک، یونان، لیتوانی، آندورا و رومانی)
کارائیب (گرانادا، جامائیکا، بونیر، جزیره سایمان، آروبا، آنگیلا، باربادوس، هند غربی فرانسه، کراکو، جزیره تورکز و کایکوس، سنت وینسنت، سنت کیتس، هائیتی، مونتسرات، جمهوری دومینیکن، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت مارتن، دومینیکا، ترینیداد و توباکو، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (کره جنوبی، قزاقستان، مالزی، ازبکستان، قرقیزستان، ژاپن، هنگ کنگ، سنگاپور، برونئی، اندونزی، ماکائو، فیلیپین و تایوان)
آمریکا (برزیل، برمودا، کاستاریکا، بولیوی، هوندوراس، گویان فرانسه، اروگوئه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، شیلی، ونزوئلا، اکوادور، جزایر فالکلند، آرژانتین، کلمبیا، گواتمالا، پرو، السالوادور، پاناما و بلیز)
آفریقا (بوتساوانا، مایوت، موریتیوس، مراکش، رینوین و تونس)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت مکزیک

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت مکزیک

اینها شامل لیست کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع مکزیک و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مکزیک می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت مکزیکفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع مکزیکاقیانوسیه (ساموا، توالو، جزایر مارشال، گینه جدید پاپوآ و جزایر پالائو)
خاورمیانه (بحرین، ارمنستان، ایران، اردن و لبنان)
آسیا (لائوس، تایلند، تیمور، تاجیکستان، نپال، کامبوج و مالدیو)
آمریکا (-)
آفریقا (جزایر کومور، تانزانیا، اتیوپی، گابون، بورکینو فاسو، گینه بیسائو، نامیبیا، مالاوی، موریتانی، کنیا، جرایر کیپ ورده، موزامبیک، رواندا، زامبیا، توگو، زیمباوه، اوگاندا، سنت هلن، سومالی، ماداگاسکار، سشیل، سنگال و مصر)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مکزیکنیوزلند، کانادا و سریلانکا

مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی به مکزیک 2021 از معروفترین روش های مهاجرت به این کشور حوزه کارائیب می باشد. شما هموطنان گرامی می توانید مشاوره های تخصصی در باب کار یا تحصیل در مکزیک و شرایط آن را از مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *