مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند به کشورهایی گفته می شود که اتباع نیوزلند معاف از اخذ ویزای مسافرت یا visit visa بتوانند به آن کشورها سفر کنند. در حال حاضر نیز تعداد این کشورها به حدود 187 کشور جهان می رسد که شامل کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت نیوزلندی، کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان نیوزلندی و کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود شهروندان نیوزلندی می باشد. مطمئنا سوالات شما درباب اخذ اقامت و تابعیت نیوزلند نیز خیلی زیاد است و به چند سوال محدود نمی شود. از همین رو توصیه می شود تا ضمن طرح سوالاتتان درباب مهاجرت به نیوزلند همچنین از مشاوره های تخصصی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هم بهره مند شوید.

آشنایی با مشخصات پاسپورت نیوزلند

پاسپورت نیوزلند New Zealand passports با هدف انجام مسافرت بین المللی برای شهروندان نیوزلندی صادر می شود. این پاسپورت به صورت بیومتریک اولین بار در 4 نوامبر سال 2005 صادر شد. این پاسپورت در همه کشورهای جهان معتبر بوده و حداکثر اعتبار آن نیز تا 10 سال می باشد. نسخه جدید این پاسپورت به رنگ سیاه بوده و آرم ملی نیوزلند نیز دقیقا در وسط جلد قرار دارد. در بالای آرم نیز می توان کلمات NEW ZEALAND PASSPORT و URUWHENUA AOTEAROA را مشاهده کرد. در تصویر زیر می توان با مشخصات ظاهری، رتبه بین المللی و نیز تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند آشنا شد:

مشخصات پاسپورت نیوزلند

شرایط اخذ پاسپورت نیوزلندی

قانون تابعیت نیوزلندی چندین روش برای اخذ پاسپورت این کشور را به متقاضیان نشان می دهد. روش اول برای این امر روش اخذ تابعیت نیوزلندی از طریق تولد می باشد. اما هر تولدی در نیوزلند به منزله اعطای خودکار تابعیت نیوزلندی نمی باشد بلکه این امر مستلزم آن است که یکی از والدین فرزند از اتباع نیوزلندی باشد. اما برای اخذ تابعیت نیوزلندی از طریق اقامت، متقاضیان ملزمند تا حداقل 5 سالی را در این کشور مقیم باشند. فلذا بهترین شیوه ممکن برای اخذ پاسپورت نیوزلند برای ایرانیان به صورت مراحل زیر می باشد:

شرایط اخذ پاسپورت نیوزلندی

بنابراین ابتداء شما به عنوان یک شهروند خارجی بایستی برای اخذ ویزای کاری نیوزلند و سپس اخذ مجوز اقامت این کشور اقدام نمائید. در ادامه و پس از کار و زندگی 2 ساله نیز می توانید برای دریافت اقامت دائمی نیوزلند مبادرت کرده و نهایتا پس از گذشت 5 سال اقامت دائم نیز به پاسپورت نیوزلندی خود دست یابید.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند

پاسپورت نیوزلندی در رتبه هفتم دنیا قرار داشته و دارندگان این پاسپورت مجازند تا به طور آزادانه ای به 187 کشور جهان مسافرت کنند. این بدان معناست که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند در حدود 187 کشور جهان می باشد. پس دسترسی آزاد اتباع نیوزلندی به این تعداد از کشورها کاملا برقرار است. اما خود این کشورها به سه دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت نیوزلندی (حدود 137 کشور)، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود شهروندان نیوزلندی (حدود 42 کشور) و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان نیوزلندی (حدود 8 کشور) دسته بندی می شود. پس می توان چنین نتیجه گرفت که بیشترین درصد کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلندی مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت نیوزلند با حدود 73% می باشد:

نمودار کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند

همان طوری که در مطالب فوق هم بیان شد، دسته اول از کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند شامل کشورهایی هستند که با پاسپورت نیوزلند دارای قرارداد لغو کامل روادید هستند. این کشورها از این قرار می باشند:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت نیوزلندفهرست کشورها
کشورهای لغو ویزای کامل با پاسپورت نیوزلنداقیانوسیه (استرالیا، گوام، جزایر کوک، پلنزیا فرانسه، میکرونزیا، نیئو، فیجی، کالدونیای جدید، جزایر مارشال، جزایر پالائو، کیریباتی،جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (اسرائیل، امارات عربی متحده، فلسطین، ارمنستان، ترکیه، عمان، گرجستان، قطر و عراق)
اروپا (سوئیس، اسلواکی، اسلوونی، موناکو، فرانسه، هلند، ایرلند، سان مارینو، سوئد، بلژیک، اسپانیا، نروژ، اتریش، پرتغال، ایتالیا، لتونی، گرینلند، مقدونیه شمالی، ایسلند، بلغارستان، مالتا، قبرس، آلمان، کوزوو، گیبرالتار، جزیر فارو، لهستان، صربستان، دانمارک، انگلستان، بلاروس، اوکراین، واتیکان، آلبانی، مولداوی، فنلاند، بوسنی و هرزگوین، مجارستان، مونته نگرو، استونی، کرواسی، چک، لیتوانی، یونان، آندورا و رومانی)
کارائیب (بریتیش ویرجین آیلند، گرانادا، دومینیکا، جامائیکا، جزیره سایمان، جمهوری دومینیکن، آروبا، هند غربی فرانسه، کراکو، جزیره تورکز و کایکوس، آنگیلا، سنت کیتس و نوویس، هائیتی، باهاماس، سنت مارتن، سنت وینستن، بونیر، مونتسرات، باربادوس، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (ازبکستان، کره جنوبی، برونئی، قزاقستان، مالزی، تایلند، قرقیزستان، ژاپن، لائوس، هنگ کنگ، سنگاپور، اندونزی، ماکائو، تیمور، فیلیپین و تایوان)
آمریکا (برمودا، گواتمالا، کاستاریکا، هوندوراس، گویان فرانسه، نیکاراگوئه، شیلی، ونزوئلا، برزیل، اکوادور، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، بولیوی، کلمبیا، پرو، اروگوئه، السالوادور، پاناما و بلیز)
آفریقا (اسواتنی، آفریقای جنوبی، لسوتو، بوتساوانا، گامبیا، سنگال، مایوت، نامیبیا، موریتیوس، مراکش، رینوین، تونس و سنگال)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت نیوزلند

این کشورها شامل کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع نیوزلند و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان نیوزلند بوده و لیست آنها از این قرار است:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت نیوزلندفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع نیوزلنداقیانوسیه (جزایر سلیمان، گینه جدید پاپوآ، ساموآ، جزایر مارشال، تونگا، توالو و جزایر پالائو)
خاورمیانه (بحرین، ایران، اردن، عربستان صعودی، کویت و لبنان)
آسیا (تاجیکستان، میانمار، نپال، کامبوج، لائوس، مالدیو و بنگلادش)
آمریکا (پاراگوئه)
آفریقا (جزایر کومور، تانزانیا، بورکینو فاسو، گینه بیسائو، اتیوپی، مالاوی، موریتانی، کنیا، موزامبیک، رواندا، زامبیا، توگو، اوگاندا، سنت هلن، سیرالئون، زیمباوه، سومالی، ماداگاسکار، سشیل، موریتانی و مصر)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان نیوزلندآمریکا، کانادا، استرالیا، گوام، ساموآی آمریکا، پورتو ریکو، جزایر ویرجین آمریکا و سریلانکا

همه ساله نیوزلند به دلیل نرخ بیکاری پایین و متوسط درآمدی بالا مورد توجه کارجویان خارجی قرار دارد. اما برای اخذ ویزای کاری نیوزلند، شما نیازمند اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند، تامین شرایط لازم و نیز کسب نمره مورد نیاز می باشید. پس به شما پیشنهاد می شود برای ارزیابی صلاحیت خود جهت کار در نیوزلند 2021 حتما با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *