مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

همواره یکی از بهترین پاسپورت های جهان پاسپورت هلند بوده و هم اکنون تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند به حدود 188 کشور می رسد. این بدان معناست که اتباع هلندی برای مسافرت به این کشورها دیگر نیازی به دریافت ویزای سفر ندارند. اما خود این کشورها به سه دسته کلی شامل کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت هلند (حدود 142 کشور)، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع هلندی حدود 37 کشور و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان هلندی (حدود 9 کشور) دسته بندی می شود. تیم کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله ضمن معرفی این کشورها همچنین شما عزیزات را با شرایط و مزایای دریافت پاسپورت هلند نیز آشنا می کنند.

مشخصات و امتیازات پاسپورت هلند

پاسپورت هلند یا Dutch passport برای اتباع هلندی جهت انجام مسافرت های بین المللی، احراز هویت هلندی ها و نیز آسان سازی فرآیند دریافت حمایت های کنسولی خارج از هلند صادر می شود. واجدین شرایط برای دریافت پاسپورت هلند فقط اتباع هلندی هستند. این پاسپورت نیز بر طبق قوانین پاسپورت های اتحادیه اروپایی (EU) طراحی شده و دارندگان آن ضمن دریافت حقوق شهروندی (تحصیل، کار و زندگی) همچنین از امکان مسافرت آزادانه و معاف از ویزا به مناطق زیر برخوردارند:

امتیازات پاسپورت هلند

پس در ابتدا باید بدانید که پاسپورت هلند در رتبه ششم جهانی قرار داشته و دارندگان این پاسپورت می توانند بدون ویزای مسافرتی به 188 کشور جهان سفر کنند و از مهمترین این کشورها می توان به کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) اشاره نمود. رتبه پاسپورت هلند 2024 را می توان در جدول زیر مشاهده کرد:

رتبه پاسپورت هلند

شرایط اخذ پاسپورت هلند چیست؟

برای اخذ تابعیت هلند روش های مختلفی وجود دارد که همگی منطبق با قانون تابعیت هلند می باشد. یکی از این روش ها، شیوه اخذ تابعیت هلند از طریق تولد می باشد. اما هر تولدی در خاک هلند منجر به اخذ تابعیت هلندی نمی شود بلکه شرط اصلی برای دریافت پاسپورت هلند این است که حداقل یکی از والدین آن کودک جزء اتباع هلندی باشد. اما در روش دیگر فرد می تواند از طریق کار و زندگی به مدت مشخص در هلند به تابعیت این کشور دست یایبد.

این روش با عنوان قبول تابعیت هلندی معروف بوده و شرایط آن بدین قرار است:

  • فرد بایستی بالای 18سال باشد.
  • فرد می بایست کارت اقامت دائم هلند را داشته باشد.
  • فرد باید حدود 5 سالی در هلند مقیم باشد.
  • همچنین فرد بایستی مسلط به زبان هلندی باشد.

لازم به ذکر است که فقط در صورت ازدواج فرد متقاضی با شهروند هلندی، مدت اقامت اجباری در هلند تا 3 سال کاهش می یابد.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

پاسپورت کشور هلند در رده ششم دنیا قرار داشته و دارندگان این پاسپورت می توانند به طور آزادانه ای به 188 کشور جهان سفر کنند. این بدان معناست که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند به بیش از صد کشور جهان می رسد. این کشورها به سه دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت هلند (حدود 142 کشور)، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع هلندی حدود 37 کشور و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان هلندی (حدود 9 کشور) دسته بندی می شود.

پس می توان چنین نتیجه گرفت که بیشترین درصد کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند متعلق به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت هلند با حدود 75% می باشد:

نمودار کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت هلند

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

در دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند کشورهایی قرار دارند که دارای قرارداد لغو روادید کامل با هلند هستند و لیست آنها به صورت زیر می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلندفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت هلنداقیانوسیه (جزایر مارشال، تونگا، کالدونیای جدید، پلنزیا فرانسه، جزایر کوک، میکرونزیا، نیئو، فیجی، تووالو، جزایر سلیمان، جزایر پالائو، کیریباتی، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (عمان، فلسطین، ارمنستان، ترکیه، اسرائیل، امارات عربی متحده، گرجستان، قطر و عراق)
اروپا (لهستان، بلغارستان، اسلواکی، اسلوونی، قبرس، دانمارک، موناکو، فرانسه، ایرلند، سان مارینو، سوئد، بلژیک، اسپانیا، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، گرینلند، انگلستان، مقدونیه شمالی، ایتالیا، مالتا، واتیکان، آلمان، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، بلاروس، اوکراین، آلبانی، مولداوی، فنلاند، جزیر فارو، بوسنی، مجارستان، مونته نگرو، استونی، ایسلند، کرواسی، چک، لیتوانی، یونان، آندورا و رومانی)
کارائیب (مونتسرات، گرانادا، جامائیکا، جزیره سایمان، آروبا، هند غربی فرانسه، باهاماس، کراکو، جزیره تورکز و کایکوس، سنت کیتس، هائیتی، جمهوری دومینیکن بریتیش ویرجین آیلند، سنت مارتن، سنت وینستن، بونیر، دومینیکا، آنگیلا، ترینیداد و توباکو، باربادوس، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (برونئی، اندونزی، ازبکستان، هنگ کنگ، قزاقستان، مالزی، قرقیزستان، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، سنگاپور، ماکائو، تیمور، فیلیپین و تایوان)
آمریکا (کاستاریکا، بلیز، هوندوراس، گویان فرانسه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، شیلی، ونزوئلا، برزیل، اکوادور، جزایر فالکلند، مکزیک، گویان، آرژانتین، بولیوی، کلمبیا، گواتمالا، پرو، اروگوئه، السالوادور و پاناما)
آفریقا (جزایر کیپ ورده، اسواتنی، لسوتو، آفریقای جنوبی، بوتساوانا، گامبیا، سنگال، مایوت، نامیبیا، موریتیوس، مراکش، رینوین، سائوتوم، تونس و سنگال)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

این دو دسته نیز با پاسپورت هلند نه قرارداد لغو کامل روادید بلکه برای اتباع هلندی ویزا به هنگام ورود و نیز مجوز الکترونیکی سفر صادر می کنند:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت هلندفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع هلندیاقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ)
خاورمیانه (کویت، بحرین، ایران، اردن، عربستان صعودی و لبنان)
آسیا (مغولستان، تاجیکستان، نپال، کامبوج، لائوس، مالدیو و بنگلادش)
آمریکا (-)
آفریقا (جزایر کومور، بورکینو فاسو، مصر، گابون، تانزانیا، گینه بیسائو، مالاوی، موریتانی، کنیا، جرایر کیپ ورده، موزامبیک، رواندا، زامبیا، توگو، زیمباوه، سیرالئون، اوگاندا، سنت هلن، سومالی، ماداگاسکار، سشیل، موریتانی و اتیوپی)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان هلندیآمریکا، کانادا، پورتو ریکو، ساموآی آمریکا، استرالیا، گوام، نیوزلند، جزایر ویرجین آمریکا و سریلانکا

یکی از مزایای تحصیل در هلند امکان انجام کار دانشجوئی تا 16 ساعت در هفته و دست یابی به درآمد 6 تا 10€ (یورویی) در ساعت می باشد.

کشورهای هم مرز لغو روادید با پاسپورت هلند

آلمان یکی از بزرگترین کشورهای اروپا است و با جمعیتی بالغ بر 83 میلیون نفر، دارای اقتصاد قوی و فرهنگ بسیار پویا است. آلمان دارای شهرهای بزرگی همچون برلین، مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ است که هر یک دارای جاذبه ‌های گردشگری خاص خود هستند. با وجود تاریخچه تلخ جنگ جهانی دوم، آلمان امروزه به عنوان یکی از پایه‌ های اصلی اتحادیه اروپا شناخته می ‌شود. بریتانیا یک کشور جزیره ‌ای در شمال غربی اروپا است و شامل انگلستان، اسکاتلند، ولز و شمال ایرلند است. با جمعیتی بالغ بر 67 میلیون نفر، بریتانیا یکی از کشورهای پیشرو در صنعت، فناوری و فرهنگ است. لندن به عنوان پایتخت بریتانیا، یکی از شهرهای بزرگ و مهم دنیا است که دارای جاذبه ‌های گردشگری فراوانی همچون بیگ بن، تاور لندن و موزه بریتیش است.

بلژیک یک کشور کوچک در غرب اروپا است که با جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر، دارای فرهنگ و تاریخ غنی است. بروکسل به عنوان پایتخت بلژیک و همچنین مرکز اتحادیه اروپا، یکی از شهرهای مهم و پرجاذبه این کشور است. بلژیک دارای زبان ‌های فرانسوی، هلندی و آلمانی است و دارای شهرهای بزرگی همچون آنتورپ، بروج و گنت است که هر یک دارای جاذبه ‌های گردشگری منحصر به فرد خود هستند. ناگفته نماند که برای تامین هزینه تحصیلی در کشور هلند گزینه دیگری به نام بورس تحصیلی نیز وجود دارد که متقاضیان می توانند قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند درخواست دهند. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباب شرایط و ضوابط مهاجرت به هلند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار درخصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

در بخش پایانی مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • شرایط اخذ پاسپورت هلند چیست؟ برای اخذ تابعیت هلند روش های مختلفی وجود دارد که همگی منطبق با قانون تابعیت هلند می باشد. یکی از این روش ها، شیوه اخذ تابعیت هلند از طریق تولد می باشد. اما هر تولدی در خاک هلند منجر به اخذ تابعیت هلندی نمی شود بلکه شرط اصلی برای دریافت پاسپورت هلند این است که حداقل یکی از والدین آن کودک جزء اتباع هلندی باشد. اما در روش دیگر فرد می تواند از طریق کار و زندگی به مدت مشخص در هلند به تابعیت این کشور دست یایبد.
  • دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند چگونه است؟ پاسپورت کشور هلند در رده ششم دنیا قرار داشته و دارندگان این پاسپورت می توانند به طور آزادانه ای به 188 کشور جهان سفر کنند. این بدان معناست که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند به بیش از صد کشور جهان می رسد. این کشورها به سه دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت هلند (حدود 142 کشور)، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع هلندی حدود 37 کشور و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان هلندی (حدود 9 کشور) دسته بندی می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *