مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

یکی از پاسپورت های قدرتمند جهان و در حقیقت پاسپورت ششم دنیا پاسپورت پرتغال می باشد. یکی از بهترین مزایای داشتن پاسپورت کشور پرتغال امکان تردد آسان و اقامت آزادانه در کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال می باشد. کشورهایی که طبق آخرین آمار تعداد آنها به حدود 188 کشور می رسد. در واقع شما با داشتن این پاسپورت یک شهروند اروپایی هستید و از کلیه حقوق یک سیتی زن EU برخوردار می شوید. حقوق و امتیازاتی که تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله به تحلیل بیشتر آنها می پردازند.

مشخصات پاسپورت پرتغال

پاسپورت های پرتغال یا Portuguese passports به منظور انجام سفر بین المللی برای اتباع پرتغالی صادر می شود. در حقیقت با این پاسپورت و کارت شهروندی شما می توانید آزادانه به کشورهای اتحادیه اروپایی، ناحیه اقتصادی اروپا و سوئیس تردد کنید. با اینکه پاسپورت استاندارد پرتغال همان پاسپورت بیومتریک این کشور است اما دولت پرتغال از 28 آگوست سال 2006 شروع به صدور پاسپورت الکترونیک هم کرده است و هدف از آن ارتقاء امنیتی این مدرک می باشد. برخی از مهمترین مشخصات این پاسپورت اروپایی از قرار ذیل میباشد:

مشخصات پاسپورت پرتغال
نوع پاسپورتپاسپورت بیومتریک
اولین تاریخ صدور10 جولای سال 2017
هدف از صدوراحراز هویت اتباع پاراگوئه
مدت زمان اعتبار5 سال برای اتباع بزرگسال
افراد ذی صلاحاتباع پرتغال

پاسپورت پرتغال نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی عضو EU به رنگ زرشکی بوده و بر روی آن ضمن حک آرم ملی پرتغال همچنین کلمه اتحادیه اروپا و نام کشور پرتغال به زبان پرتغالی نوشته شده است. کل پاسپورت 32 صفحه (البته به جز صفحه اطلاعات شخصی) می باشد و قانونا فقط 28 صفحه آن مناسب مهر ویزا می باشد. برای آشنایی بیشتر با رتبه و جایگاه این پاسپورت به تصویر زیر توجه نمائید:

جایگاه پاسپورت پرتغال

شرایط دریافت پاسپورت پرتغال چیست؟

دریافت پاسپورت پرتغال منجر به اخذ تابعیت این کشور اروپایی و دریافت حق شهروندی اتحادیه اروپا (EU) می گردد. به همین دلیل نیز تقاضا برای اخذ پاسپورت مذکور از سراسر جهان بسیار زیاد است. فلذا طبق قانون تابعیت پرتغال کلا 3 روش جهت اخذ پاسپورت پرتغال وجود دارد:

3 روش جهت اخذ پاسپورت پرتغال

طبق قوانین تابعیت پرتغال، افرادی می توانند از طریق تولد در پرتغال مدعی دریافت پاسپورت این کشور باشند که حداقل یکی از والدین (پدر یا مادر) آنها جزء اتباع پرتغال باشد. بنابراین فقط تولد در خاک تولد به معنی اخذ سیتی زن پرتغال نمی باشد. اما روش دوم اخذ پاسپورت پرتغالی از طریق ازدواج با شهروند پرتغالی است. در این روش فرد متقاضی علاوه بر زندگی و اقامت پیوسته 3 سال در پرتغال همچنین نیازمند اثبات تمکن مالی کافی و نیز دانش زبان پرتغالی خود می باشد. بالاخره روش سوم برای اقدام به این امر از طریق اقامت قانونمند در پرتغال با شرایط ذیل می باشد:

  • فرد متقاضی می بایست 18 ساله یا بیشتر باشد.
  • دستکم حدود 5 سال در پرتغال مقیم باشد.
  • دانش زبان پرتغالی خوبی نیز داشته باشد.

ارزش و امتیاز پاسپورت پرتغال چیست؟

با مشاهده رتبه پاسپورت پرتغال می توان به ارزش و جایگاه این پاسپورت پی برد و نیازی به توضیح و تفسیر زیادی در این رابطه نیست. بر طبق رنکینگ معتبر هنلی سال 2021، این پاسپورت در رتبه ششم برترین پاسپورت های جهان قرار دارد و دارندگان پاسپورت مذکور می توانند بدون روادید به 188 کشور جهان سفر کنند:

رتبه 6 پاسپورت پرتغال در بین برترین پاسپورت های جهان

بنابراین شما به محض اخذ پاسپورت پرتغال به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپایی (EU) می توانید از امتیازات مختلفی برخوردار شوید. می توانید به کلیه 27 کشور اروپایی سفر کرده و در هر یک از این کشورها که مایل باشید تا حداکثر نود روز بمانید. ه طور آزادانه و بدون نیاز به مجوز خاصی در این کشورها زندگی و کار بکنید. در کلیه کشورهای عضو شرکت ثبت کرده و به بیزینس آزاد با کل دنیا بپردازید. از خدمات آموزشی و یا خدمات درمانی رایگان در این کشورها بهره مند شده و حتی از این طریق اقامت و تابعیت خانواده خود را تضمین کنید.

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

در کل دنیا حدود 188 کشور جهان هستند که جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال محسوب می شوند. این کشورها عمدتا از اروپا و آمریکای جنوبی و به شرح ذیل می باشند:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال
اقیانوسیهساموآ، وانوتو، تونگا، میکرونزیا، تووالو، جزایر پالائو، جزایر کوک، فیجی، پلنزیای فرانسوی، کیریباتی، جزایر مارشال، جزیره ماریانا شمالی، کالدونیای جدید، نیئو و جزایر سلیمان
خاورمیانهعمان، فلسطین، قطر، ارمنستان، اسرائیل، عراق، گرجستان، امارات متحده عربی و ترکیه
اروپادانمارک، مونته نگرو، مجارستان، آلبانی، اسلوونی، کوزوو، انگلستان، اتریش، ایرلند، بلغارستان، قبرس، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مقدونیه شمالی، سان مارینو، مولداوی، اسپانیا، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، لهستان، رومانی، اسلواکی، صربستان، هلند، سوئیس، سوئد، اوکراین، واتیکان، نروژ، گرینلند، بوسنی، ایسلند، جمهوری چک موناکو، مالتا، ایتالیا، استونی، بلاروس، لیتوانی، فنلاند، گیبرالتار، کرواسی، آندورا و لتونی
کارائیبجامائیکا، هند غربی فرانسه، جزیره تورکز و کایکوس، جزیره سایمان، مونتسرات، هائیتی، آنگیلا، سنت کیتس، آروبا، باربادوس، جمهوری دومینیکن، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت لوسیا، کراکو، گرانادا، سنت وینستن، بونیر، دومنیکا، سنت مارتن، ترینیداد و توباکو و آنتیگوآ و باربودا
آسیاقرقیزستان، تایوان، تایلند، قزاقستان، ژاپن، مالزی، فیلیپین، کره جنوبی، ازبکستان، ماکائو، سنگاپور، هنگ کنگ، برونئی و اندونزی
آمریکاگویان فرانسه، ونزوئلا، پرو، هوندوراس، اروگوئه، آرژانتین، جزیر فالکلند، نیکاراگوئه، برمودا، اکوادور، برزیل، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، کلمبیا، پاراگوئه، گینه، مکزیک، پاناما، گواتمالا، بولیوی و بلیز
آفریقاگامبیا، تونس، بوتسوانا، مایوت، آفریقای جنوبی، مراکش، جزایر کیپ ورده، رینوین، نامیبیا، سائو توم، موریتس، سنگال، لسوتو و اسواتنی

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

با توجه به مطالب فوق الذکر، تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال حدود 188 کشور می باشد که این کشورها شامل کشورهای اتحادیه اروپا (EU) به رنگ آبی و سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای آمریکای جنوبی و برخی از ملل آسیایی می باشد که با رنگ سبز به خوبی نمایش داده شده است. اما تعدادی از کشورهای جهان مثل ایران هستند که برای مسافرت اتباع پرتغالی ویزای الکترونیک یا ویزا به هنگام مسافرت و یا ترکیبی از هر دو را صادر می کنند. ایضا کشورهایی نیز هستند که نه تنها عضو کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال نیستند بلکه از دارندگان پاسپورت پرتغال می خواهند تا قبل از شروع سفرشان حتما ویزای ورود اخذ نمایند. چراکه پاسپورت پرتغال در این کشورها از اعتبار کافی برخوردار نیست:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت پرتغال

از سال 2012 دولت پرتغال برنامه ای به نام برنامه ویزای طلایی را به سرمایه گذاران خارجی ارائه کرده که راهی تضمینی برای افراد غیر اروپایی است تا اقامت پرتغال را ازطریق اشتغال زایی یا خرید ملک در پرتغال بدست آورند. جهت اطلاع از شرایط خرید ملک یا ثبت شرکت در پرتغال با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *