مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین

پاسپورت چین در سال 2021 از نظر اعتبار در رتبه 68 جهانی قرار داشت و کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین به حدود 77 کشور می رسد. اما تمام این کشورها شهروندان چینی را بدون روادید معتبر قبول نمی کنند. برخی از آنها برای اتباع چنی ویزا به هنگام ورود و برخی نیز ویزای الکترونیک صادر می کنند. از دیکر امتیازات دریافت پاسپورت چین امکان زندگی، کار و تحصیل یا انجام بیزینس در تمامی نقاط این کشور پیشرفته می باشد. شما عزیزان برای اطلاع دقیق از شرایط و جزئیات مهاجرت به چین 2021 و اخذ اقامت و تابعیت این کشور میتوانید از مشاورهای تخصصی وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

  • رتبه و جایگاه پاسپورت چین در دنیا چیست؟
  • آیا پاسپورت چین ارزش درخواست دارد؟
  • هزینه درخواست پاسپورت چین چقدر است؟
  • روشها و شرایط درخواست پاسپورت چین چیست؟

آشنایی با پاسپورت چین

پاسپورت جمهوری خلق چین که معمولا به عنوان پاسپورت چین China passport نیز معروف است صرفا برای اتباع جمهوری خلق چین (PRC) صادر می شود و هدف از آن انجام مسافرت بین المللی و دریافت خدمات کنسولی از کنسولگری ها و سفارتخانه های کشور چین در خارج می باشد. لازم به ذکر است که پاسپورت چین به دو صورت پاسپورت بیومتریک از سال 2012 و پاسپورت الکترونیک e-Passports از سال 2011 برای متقاضیان صادر می شود. برخی از مشخصات مهم پاسپورت چین را در زیر مشاهده می کنید:

مشخصات پاسپورت چین
نوع پاسپورتپاسپورت بیومتریک
تاریخ اولین صدورسپتامبر سال 1919
هدف از صدوراحراز هویت یا identification
افراد ذی صلاحاتباع چینی
ماکسیمم اعتبار10 سال
هزینه صدور120¥ (یوآن)
متولی صدوراداره مهاجرت چین

لازم به ذکر است که پاسپورت چین با جلد زرشکی و مطابق استاندارد ایکائو در 3 نوع زیر برای متقاضیان صادر شده و متقاضیان نیز به محض اتمام مدت اعتبار آنها می توانند برای تمدید مجدد اقدام نمایند:

انواع پاسپورت چین

روش های مختلف دریافت پاسپورت چین

با اینکه پاسپورت چین در زمره پاسپورت های قدرتمند جهان محسوب نمی شود اما اخذ آن مخصوصا برای تجار و سرمایه گذاران خارجی بسیار مهم است. چراکه چین اقتصاد دوم جهانی است و مبادله با این کشور از ارزش بالایی برخوردار است و به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال اخذ اقامت و تابعیت چینی هستند. برای اخذ پاسپورت چین و تبدیل شده به سیتی زن چینی متقاضیان دو روش تولد در چین و اقامت در چین را پیش رو خواهند داشت.

روش اخذ پاسپورت چین از طریق تولد در این کشور تابع اصل خون یا Jus sanguine می باشد. این بدان معناست که فق کسانی می توانند به شهروندی چین دست یابند که در هنگام تولدشان یکی از والدینشان شهروندان چینی باشد. والا تابعیت چین فقط از طریق تولد در خاک این کشور محرز نمی گردد. اما از طریق اقامت نیز می توان به پاسپورت چینی دست یافت به شرط اینکه شرایطشان با یکی از روش های زیر متناسب باشد:

  • روش اول: متقاضیان با تبعه چینی ازدواج کرده باشند.
  • روش دوم: کارت اقامت دائم چین را داشته باشند.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین

کشور چین با معدود کشوری در جهان دارای قرارداد لغو روادید بوده و شاید به همین دلیل است که قدرت پاسپورت چین در قیاس با پاسپورت ژاپن و کره جنوبی بسیار پایین است. در واقع تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین کلا 77 کشور است. همه این 77 کشور نیز بطور کامل جزء کشورهای لغو روادید نمی باشند. این کشورها نیز به سه دسته کلی زیر گروهبندی می شوند:

  • کشورهایی که برای اتباع چینی ویزا به هنگام ورود صادر می کنند.
  • کشورهایی که برای اتباع چینی ویزای الکترونیک صادر می کنند.
  • کشورهایی که برای اتباع چینی هم ویزا به هنگام ورود و هم از نوع الکترونیک آن صادر می کنند.

4 کشور فوق در تصویر زیر به ترتیب با رنگ های سبز تیره، زیتونی، سبز دریایی و سبز فسفری نشان داده می شود. در این تصویر خود کشور چین نیز به رنگ قرمز قابل مشاهده است:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین

با اینکه پاسپورت چین جزء پاسپورت های ضعیف دنیا به حساب می آید اما به دلیل پیشرفت تکنولوژیکی و اقتصاد برتر بودن چین، اخذ اقامت و تابعیت این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اطلاع از بخش دیگری از جزئیات پاسپورت چین، ما در این قسمت به معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین 2021 می پردازیم:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت چین
اقیانوسیهمیکرونزیا، فیجی، جزایر کوک، تووالو، وانوتو، ساموآ، تونگا، نیئو، جزیره ماریانا شمالی، جزایر مارشال، ساموا و جزایر پالائو
خاورمیانهارمنستان، آذربایجان، عراق، عربستان صعودی، لبنان، امارات متحده عربی، بحرین، ایران، اردن، قطر و عمان
اروپابوسنی و هرزه گوین، اوکراین، آلبانی و صربستان
کارائیبسنت کیتس، آنتیگوآ و باربودا، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، دومینیکا، جامائیکا، سنت لوسیا، جزیره تورکز و کایکوس، باهاماس، گرانادا و هائیتی
آسیابنگلادش، اندونزی، نپال، مالدیو، کامبوج، تایوان، تایلند، ازبکستان، هنگ تیمور، میانمار، سریلانکا، لائوس و برونئی
آمریکابولیوی و اکوادور
آفریقااتیوپی، جزایر کومور، گابون، گینه بیسائو، ماداگاسکار، موریتوس، موزامبیک، رواندا، جزایر کیپ ورده، سیرالئون، تانزانیا، زامبیا، زیمباوه، گامبیا، اوگاندا، توگو، سودان، نامیبیا، سائو توم، سنگال، سومالی، آفریقای جنوبی، سیشل، سائو توم، موریتانی، کنیا و اسواتنی

هموطنان برای اطلاع از راه های اخذ اقامت چین و نیز شرایط ویزای همراه چین در سال 2021 می توانند از مشاوره های بسیار مهم و ارزشمند کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین

  1. الهام گفت:

    سلام با پاسپورت چین میشه از ترکیه به اروپا سفر کرد؟ و اینکه ویزا لازمداره یانه ازترکیه بخام برم اروپا باید ویزابگیرم یا فقط پاس داشته باشم کافیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر با پاسپورت چینی فقط به کشورهایی مثل کرواسی، اوکراین و بوسنی میشه بدون نیاز به ویزا سفر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *