مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا 185 کشور می باشد و از مهمترین آنها میتوان به کشورهای اتحادیه اروپایی و ناحیه اقتصادی اروپا اشاره نمود. اما آیا می دانید پاسپورت کانادا دارای چه رتبه ای است؟ آیا با شرایط و ضوابط اخذ پاسپورت کانادا آشنا هستید؟ آیا درجریان روش های اخذ پاسپورت کانادا قرار دارید؟ آیا برای دریافت شهروندی کانادا می توان از طریق ازدواج اقدام کرد؟ آیا می دانید که داشتن تابعیت دوگانه در کانادا برای اتباع این کشور امری قانونی است یا خیر؟

آیا اصلا اطلاعی از امتیازات شهروندی کانادا و دریافت پاسپورت این کشور دارید؟ و آیا می دانید که پاسپورت کانادا جزء پاسپورت های نادر دنیاست که با آن می توان بدون اخذ روادید به آمریکا سفر کرد؟ اینها سوالات مهمی درباب ضوابط اخذ پاسپورت کانادایی است که تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بدانها پاسخ کاملی ارائه می دهند.

پاسپورت کانادا جزء برترین های جهان!

پاسپورت کانادا Canadian passport پاسپورتی صادره برای اتباع کانادایی است که امکان ورود و خروج آزادانه از کانادا را برای اتباع این کشور فراهم می کند. همچنین پاسپورت کانادا مدرکی جهت احراز هویت شهروندان کانادیی در سراسر جهان و همچنین دریافت کمک های دیپلماتیک می باشد. مسئول اصلی بررسی درخواست متقاضیان و صدور پاسپورت کانادا نیز اداره مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) می باشد. هم اکنون پاسپورت دفترچه ای در کانادا دیگر منسوخ شده و به جای آن پاسپورت های بیومتریک برای متقاضیان صادر می شود.

این پاسپورت ها که با عنوان پاسپورت های الکترونیک یا e-passports هم شناخته می شود از 1 جولای سال 2013 با مشخصات زیر صادر می شود:

مشخصات e-passport کانادا
متولی صدوراداره مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC)
تاریخ اولین صدور1 جولای سال 2013
مدت اعتبار5 یا 10 سال پس از صدور
هزینه صدور (پاسپورت معمولی)CAN$120 (دلار کانادا) برای پاسپورت 5 ساله
CAN$160 (دلار کانادا) برای پاسپورت 10 ساله

جلد پاسپورت کانادا به رنگ قهوه ای تیره و در وسط آن آرم ملی کانادا قرار دارد. بر روی جلد و در بالای آرم کلمه CANADA و در پایین آرم نیز کلمه PASSPORT (به زبان انگلیسی) و PASSEPORT (به زبان فرانسوی) نوشته شده است. اما آیا می دانید که پاسپورت کانادایی پاسپورت نهم دنیاست و با این پاسپورت می توان بدون ویزای مسافرت یا Travel visa به 185 کشور جهان از جمله کل اتحادیه اروپا (EU) سفر کرد.

در زیر می توان با ظاهر، رتبه جهانی و نیز تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا آشنا شد:

جایگاه پاسپورت کانادا

شرایط دریافت پاسپورت کانادایی چیست؟

طبق قانون تابعیت کانادایی، کلا اخذ پاسپورت و شهروندی کانادا به دو روش تولد (اصل خاک و اصل خون) و نیز اقامت دائم در این کشور امکانپذیر است. در روش تولد، کودکان یا طبق اصل خاک یعنی تولد در خاک کانادا از والدین نامعلوم و یا اصل خون یعنی تولد از والدین کانادایی و یا فرزندخواندگی والدین کانادایی به شهروندی کانادا در می آیند. اما رایج ترین شیوه ممکن برای اخذ پاسپورت کانادایی و تبدیل شدن به سیتی زن کانادایی Canadian Citizenship از طریق اقامت دائمی در این کشور می باشد. این بدان معناست که فرد متقاضی مدت زمان مقرری را در کانادا زندگی کرده و شرایط دیگری را نیز احراز نماید.

بر طبق گزارش اداره مهاجرت و تابعیت کانادا، افراد خارجی به منظور کسب صلاحیت برای شهروندی کانادا می بایستی ضمن داشتن اقامت دائم کانادا همچنین دارای شرایط ذیل باشند:

شرایط دریافت پاسپورت کانادایی

لازم به یادآوری است که شما برای اخذ تابعیت کانادایی حتما و حتما می بایست مهارت زبان (فرانسه یا انگلیسی) خود را اثبا کنید. برای این کار نیز ارائه مدرک زبان در سطح 4 معیارهای زبان کانادایی (CLB) الزامی است. در مورد آزمون شهروندی نیز باید به عرض برسانیم که این آزمون به زبان انگلیسی یا فرانسه با تعداد 20 سوال بوده و کلا 30 دقیقه طول می کشد. ضمنا کسب 15 امتیاز از 20 امتیاز کل به منزله قبولی در این آزمون می باشد.

اما سوالات آزمون شهروندی کانادا نیز در خصوص موضوعات زیر می باشد:

  • تاریخ
  • جغرافیا
  • اقتصاد
  • دولت
  • قوانین
  • سمبول ها

ضمنا طبق قانون کانادا، ازدواج با تبعه کانادایی به شما حق شهروندی کانادا را اعطاء نمی کند و شما برای این امر بایستی از طریق روش فوق جهت مهاجرت به کانادا اقدام نمائید.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا یک پاسپورت با وجهه بین المللی و معتبری است و به همین دلیل نیز کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا به حدود 185 کشور می رسد. پس شهروندان کانادایی از این حق برخورارند که آزادانه و معاف از اخذ ویزای مسافرت travel visa به این تعداد از کشورها سفر بکنند. اما لازم است همچنین بدانید که هر یک از این 185 کشور نیز شرایط خاص خود را برای ورود اتباع کانادایی دارند.

به همین جهت نیز کل کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا را می توان به سه دسته زیر گروهبندی و سپس آنها را معرفی کرد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

این دسته از کشورهای دارای قرارداد لغو ویزا با پاسپورت کانادا عبارتند از:

 دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کاناداییفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت کانادااقیانوسیه (گوام، جزایر کوک، نیئو، فیجی، پلنزیا فرانسه، کیریباتی، میکرونزیا، کالدونیای جدید، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (عمان، امارات، اسرائیل، فلسطین، گرجستان، قطر و عراق)
اروپا (موناکو، فرانسه، هلند، ایرلند، سان مارینو، سوئد، بلژیک، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، اسلوونی، قبرس، سوئیس، اسپانیا، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، آلمان، اوکراین، واتیکان، آلبانی، مولداوی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، مجارستان، بلاروس، یونان، مونته نگرو، لیختن اشتاین، گرینلند، استونی، ایسلند، کرواسی، چک، لیتوانی، فنلاند، آندورا و رومانی)
کارائیب (پورتوریکو، آنتیگوآ و باربودا، هند غربی فرانسه، جزیره تورکز و کایکوس، هائیتی، گرانادا، باهاماس، سنت مارتن، بونیر، دومینیکا، کراکو، بریتیش ویرجین آیلند، جامائیکا، جمهوری دومینیکن، آنگیلا، آروبا، مونتسرات، ترینیداد و توباکو، سنت وینستن، باربادوس، سنت کیتس، جزیره سایمان، سنت لوسی و جزایر ویرجین آمریکا)
آسیا (برونئی، مغولستان، ژاپن، هنگ کنگ، ازبکستان، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، قرقیزستان، ماکائو، تایلند، مالزی، قزاقستان، فیلیپین و تایوان)
آمریکای لاتین (ایالات متحده آمریکا، گویان فرانسه، السالوادور، نیکاراگوئه، شیلی، هوندوراس، برزیل، اکوادور، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، گویان، پرو، برمودا، بولیوی، اروگوئه، پاناما و بلیز)
آفریقا (آفریقای جنوبی اسواتنی، بوتساوانا، گامبیا، لسوتو، مایوت، نامیبیا، موریتیوس، مراکش، رینوین، سائوتوم، سنگال و تونس)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

فهرست کشورهای مذکور از قرار ذیل است:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادافهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع کاناداییاقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ، جزایر پالائو، جزایر سلیمان، جزیره مارشال، ساموآ، تووالو و تونگا)
خاورمیانه (بحرین، اردن، ارمنستان، کویت، عربستان و لبنان)
آسیا (کامبوج، تاجیکستان، تیمور، نپال، لائوس، مالدیو و بنگلادش)
آمریکای لاتین (پاراگوئه)
آفریقا (جزایر کومور، مصر، زامبیا، جزایر کیپ ورده، بورکینو فاسو، سشیل، رواندا، گابون، گینه بیسائو، کنیا، اتیوپی، ماداگاسکار، مالاوی، موریتانی، سومالی، سنت هلن، سیرالئون، موزامبیک، توگو، اوگاندا، زیمباوه و تانزانیا)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان کانادااسترالیا، نیوزلند و سریلانکا

بهترین و سریعترین راه ممکن برای اخذ پاسپورت کانادایی، روش اقامت دائم (PR) کاناداست و شما برای اطلاع از شرایط دریافت PR کشور کانادا و نیز نحوه ثبت نام و امتیازبندی سیستم اکسپرس اینتری کانادا می توانید به تخصص و تجربه کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطمینان کنید.

سوالات مهم در باب کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا

در بخش موخره مقاله کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا به مهم ترین سوالات پاسخ داده خواهد شد:

  • دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا چگونه است؟ پاسپورت کانادا یک پاسپورت با وجهه بین المللی و معتبری است و به همین دلیل نیز کشورهای لغو روادید با پاسپورت کانادا به حدود 185 کشور می رسد. پس شهروندان کانادایی از این حق برخورارند که آزادانه و معاف از اخذ ویزای مسافرت travel visa به این تعداد از کشورها سفر بکنند. اما لازم است همچنین بدانید که هر یک از این 185 کشور نیز شرایط خاص خود را برای ورود اتباع کانادایی دارند.
  • شرایط دریافت پاسپورت کانادایی چیست؟ طبق قانون تابعیت کانادایی، کلا اخذ پاسپورت و شهروندی کانادا به دو روش تولد (اصل خاک و اصل خون) و نیز اقامت دائم در این کشور امکانپذیر است. در روش تولد، کودکان یا طبق اصل خاک یعنی تولد در خاک کانادا از والدین نامعلوم و یا اصل خون یعنی تولد از والدین کانادایی و یا فرزندخواندگی والدین کانادایی به شهروندی کانادا در می آیند. اما رایج ترین شیوه ممکن برای اخذ پاسپورت کانادایی و تبدیل شدن به سیتی زن کانادایی Canadian Citizenship از طریق اقامت دائمی در این کشور می باشد. این بدان معناست که فرد متقاضی مدت زمان مقرری را در کانادا زندگی کرده و شرایط دیگری را نیز احراز نماید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *