مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی

آیا می دانید پاسپورت سوم جهان در سال 2021 پاسپورت کره جنوبی بوده و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی به 191 کشور جهان می رسد. در واقع دارندگان پاسپورت کره جنوبی ضمن برخورداری از حقوق شهروندی مثل تحصیل، کار و زندگی در کره همچنین از حق مسافرت آزادانه به کل کشورهای اروپایی (اتحادیه اروپا+ سوئیس+ فدراسیون روسیه) و نیز ژاپن، ترکیه، کانادا، ایالات متحده، نیوزلند و استرالیا هم برخوردارند. در ادامه بحث، تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با حقایق بیشتری درباب پاسپورت کره جنوبی به عنوان یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان آشنا می کنند.

پاسپورت سوم جهان؛ پاسپورت کره جنوبی!

پاسپورت جمهوری کره یا Republic of Korea passport به منظور تسهیل مسافرت های بین المللی برای اتباع کره جنوبی صادر می شود. همانند سایر پاسپورت های بین المللی، پاسپورت کره جنوبی به عنوان مدرک شناسایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و از این گذشته دریافت کمک های کنسولی از سفارتخانه های کره جنوبی در خارج از کشور کره را نیز تسهیل می کند. این پاسپورت توسط وزارت امور خارجه کره جنوبی صادر شده و از سال 1973 توسط شرکت چاپ امنیتی کره (KOMSCO) چاپ می شود. کلا پاسپورت های کره جنوبی در سه نوع زیر دسته بندی می شود:

  • پاسپورت معمولی
  • پاسپورت رسمی
  • پاسپورت دیپلماتیک

پاسپورت کره جنوبی با جلد سبز رنگ و به دو صورت پاسپورت 24 صفحه ای و 28 صفحه ای صادر می شود. سابقه صدور پاسپورت بیومتریک در کشور کره جنوبی نیز به 25 آگوسا سال 2008 برمی گردد. مدت اعتبار این پاسپورت 10 ساله بوده و هزینه صدور آن برای متقاضیان به صورت زیر می باشد:

هزینه درخواست پاسپورت کره جنوبی

شرایط اخذ پاسپورت کره جنوبی

قانون تابعیت کره جنوبی (Gukjeokbeop) شرایط اعطای تابعیت این کشور را مشخص می کند. بر طبق این قانون نیز اتباع خارجی پس از زندگی و اقامت به مدت حداقل 5 سال و نیز اثبات مهارت زبان کره ای می توانند برای اخذ سیتی زن کره جنوبی اقدام کنند. روش مذکور به عنوان قبول تابعیت یا Naturalization در کره جنوبی معروف است و تا سال 2000 بدلیل سخت گیری های دولت کره تعداد کمی از افراد توانسته بودند تا از این طریق به پاسپورت کره جنوبی دست یابند. یعنی از سال 1948 تا سال 2000 فقط 34 شهروند خارجی موفق به اخذ تابعیت کره ای شده بودند. اما این رقم در سال 2011 به یکباره به حدود 100000 نفر و در سال 2019 به حدود 200000 نفر رسید:

تعداد اخذ تابعیت کره جنوبی از طریق قبول تابعیت

اما روش دیگر اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی؛ در این کشور مدرن آسیایی است. در اینباره قانون تابعیت کره جنوبی حق شهروندی کره جنوبی را فقط به کودکانی اعطاء می کند که حداقل یکی از والدین آنها جزء اتباع کره ای باشند.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با کره جنوبی

کلا کشورهای لغو روادید با کره جنوبی به حدود 191 کشور از سرتاسر جهان می رسد که می توان آنها را به سه دسته مختلف شامل کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت کره جنوبی، کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع کره جنوبی و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان کره جنوبی تقسیم بندی کرد. بیشترین تعداد کشورها نیز با حدود 137 کشور متعلق به دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت کره جنوبی می باشد. درصد هر یک از این دسته کشورها را در نمودار زیر نیز می توان مشاهده کرد:

نمودار کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی

دسته اول کشورهای لغو روادید کامل با کره جنوبی

این دسته از کشورهای لغو روادید با کره جنوبی شامل موارد زیر می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبیفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت کره جنوبیاقیانوسیه (جزایر کوک، فیجی، گوام، پلنزیا فرانسه، کیریباتی، میکرونزیا، کالدونیای جدید نیئو، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (عمان، امارات، اسرائیل، فلسطین، گرجستان، قطر، ترکیه، عراق و ارمنستان)
اروپا (فرانسه، هلند، آلمان، سان مارینو، سوئد، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، اوکراین، فدراسیون روسیه، واتیکان، آلبانی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، مجارستان، ایرلند، قبرس، اسلوونی، بلاروس، اسپانیا، یونان، مونته نگرو، مولداوی، موناکو، لیختن اشتاین، بلژیک، گرینلند، استونی، کرواسی، چک، لیتوانی، فنلاند، ایسلند، آندورا و رومانی)
کارائیب (آنتیگوآ و باربودا، جزیره تورکز و کایکوس، هائیتی، گرانادا، باهاماس، سنت مارتن، بونیر، دومینیکا، کراکو، بریتیش ویرجین آیلند، هند غربی فرانسه، جامائیکا، جمهوری دومینیکن، آنگیلا، آروبا، مونتسرات، ترینیداد و توباکو، سنت وینستن، باربادوس، سنت کیتس، جزیره سایمان و سنت لوسیا)
آسیا (ازبکستان، برونئی، لائوس، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، میانمار، قرقیزستان، ژاپن، هنگ کنگ، ماکائو، تایلند، مالزی، قزاقستان، فیلیپین و تایوان)
آمریکای لاتین (السالوادور، شیلی، هوندوراس، نیکاراگوئه، برزیل، اکوادور، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، پاراگوئه، کلمبیا، کاستاریکا، گویان فرانسه، گواتمالا، گویان، پرو، برمودا، بولیوی، اروگوئه، ونزوئلا، پاناما و بلیز)
آفریقا (بوتساوانا، گامبیا، لسوتو، مایوت، موریتیوس، مراکش، رینوین، سائوتوم، سنگال، آفریقای جنوبی و تونس)

دسته اول کشورهای لغو روادید کامل با کره جنوبی

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید کامل با کره جنوبی

دسته بندی دیگر مربوط به دسته های دوم و سوم یعنی دسته کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود شهروندان کره جنوبی و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان کره جنوبی می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبیفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع کره جنوبیاقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ، جزیره مارشال، ساموآ، جزایر پالائو، جزایر سلیمان، تووالو و تونگا)
خاورمیانه (آذربایجان، ایران، بحرین، کویت، اردن، عربستان و لبنان)
آسیا (تاجیکستان، هند،کامبوج، نپال، لائوس، تیمور، مالدیو و بنگلادش)
آمریکای لاتین (بولیوی)
آفریقا (مصر، جزایر کومور، اتیوپی، گابون، گینه بیسائو، کنیا، ماداگاسکار، مالاوی، موریتانی، موزامبیک، نامیبیا، جزایر کیپ ورده، رواندا، سشیل، سیرالئون، سنت هلن، توگو، اوگاندا، زامبیا، زیمباوه و تانزانیا)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان کره جنوبیکانادا، ساموآی آمریکا، استرالیا، پورتو ریکو، نیوزلند، جزایر ویرجین آمریکا، پاکستان، سریلانکا و ایالات متحده

شما عزیزان از طریق دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان اطلاعات کامل در باب مهاجرت به کره جنوبی در سال 2021 قرار گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *