مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا

پاسپورت کلمبیا جزء پاسپورتهای برتر آمریکای جنوبی است چراکه در بین کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا که تعداد آنها به حدود 129 کشور می رسد اسامی کلیه کشورهای اتحادیه اروپا (EU) را نیز می توان مشاهده کرد. علاوه بر این دارندگان پاسپورت کلمبیایی شهروند مرکوسور یا Citizen of Mercosur محسوب شده و آزادند تا با ارائه این پاسپورت و ID کارت خود به کلیه کشورهای عضو معاهده مرکوسور سفر کرده، مقیم و نیز از خدمات دولتی مختلف بهره مند شوند. هموطنان محترم ضمن مطالعه مقاله حاضر علاوه بر آشنایی با امتیازات شهروندی کلمبیا همچنین می توانند با شرایط و ضوابط دریافت پاسپورت این کشور آشنا شده و سوالات دیگر خود را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

مشخصات و شرایط پاسپورت کلمبیا

پاسپورت کلمبیا Colombian passport مدرک مسافرتی است که جهت انجام سفرهای بین المللی برای اتباع کلمبیا صادر می شود. قبلا در کلمبیا از پاسپورت های قابل خوانش توسط دستگاه استفاده می شد اما از سپتامبر 2015 پاسپورت های بیومتریک جایگزین این پاسپورت ها شده اند. با اینکه اتباع کلمبیایی برای سفر به دیگر کشورها نیازمند ارائه پاسپورت کلمبیایی خود هستند اما آنها برای سفر به کشورهای مرکوسور نیازی به همراه آوردن این پاسپورت نداشته و فقط با داشتن کارت شناسایی موسوم به Cédula de Ciudadanía می توانند مسافرت بکنند. در تصویر مقابل می توان با رتبه و نیز تعداد کشورهای لغو ویزا با پاسپورت کلمبیا آشنا شد:

جایگاه پاسپورت کلمبیا

از مشخصات پاسپورت کلمبیا همچنین می توان به اعتبار 10 ساله و نیز هزینه صدور 48$ (دلاری) آن ناشاره کرد. طبق قانون، پاسپورت کلمبیا را به دو روش تولد در کلمبیا و اقامت در کلمبیا می توان به دست آورد. در روش اخذ تابعیت کلمبیا از طریق تولد، والدین و یا حداقل یکی از والدین فرد بایستی شهروند کلمبیا باشد. اما در روش اخذ تابعیت کلمبیا از طریق اقامت، متقاضی بایستی حداقل 5 سال در این کشور مقیم باشد و در صورت ازدواج با اتباع کلمبیا این مدت تا 2 سال هم کاهش می یابد. اما علاوه بر شرط اقامتی، متقاضیان همچنین می بایست در دو آزمون زیر قبول شوند:

آزمون های اقامتی کلمبیا

امتیازات مهم اخذ پاسپورت کلمبیا چیست؟

پاسپورت کلمبیا نیز مثل پاسپورت های شیلی، برزیل و آرژانتین جزء بهترین پاسپورت های آمریکای لاتین محسوب می شود. چراکه شما به عنوان دارنده پاسپورت کلمبیا نه تنها آزادانه و بدون محدودیت روادیدی می توانید به تمامی کشورهای آمریکای لاتین سفر کنید بلکه همچنین این پاسپورت اجازه سفر به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به علاوه فدراسیون روسیه را نیز برایتان فراهم می کند. در کنار مسافرت آزادانه همچنین دارندگان پاسپورت کلمبیایی می توانند از مزایا و امتیازات مهم زیر نیز برخوردار شوند:

  • اخذ شهروندی مرکوسور Citizenship of Mercosur
  • امکان انجام مسافرت به کلیه کشورهای حوزه مرکوسور و نیز دیگر کشورهای آمریکای جنوبی
  • امکان ثبت شرکت در هر نقطه از کشور کلمبیا
  • حق استفاده از انواع خدمات اجتماعی (ادامه تحصیل، بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و بهداشتی) و اقتصادی (خرید ملک، بیزینس، معافیت مالیاتی و غیره) در کلمبیا
  • اخذ اقامت و تابعیت برای کل اعضای خانواده در کلمبیا و غیره

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا کدامند؟

در مجموع، کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا به حدود 129 کشور می رسد و از مهمترین این کشورها نیز می توان به کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) و کلیه کشورهای آمریکای لاتین اشاره نمود. اما کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا همگی شامل کشورهای با دسترسی آزاد برای اتباع کلمبیایی نیستند. بلکه این کشورها به 3 دسته گوناگون شامل کشورهای لغو کامل روادید با پاسپورت کلمبیا، کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع کلمبیا و همچنین کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان کلمبیا گروهبندی می شوند:

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا کدامند

تعداد کشورهای مختلف در هر یک از دسته های سه گانه از قرار ذیل می باشد:

  • کشورهای لغو کامل روادید با پاسپورت کلمبیا: 94 کشور
  • کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع کلمبیا: 34 کشور
  • کشورهای صادرکننده eTA (مجوز الکترونیک مسافرت) برای شهروندان کلمبیا: یک کشور

گروه اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا

دسته مذکور شامل آندسته از کشورهایی است که با پاسپورت کلمبیا دارای قرارداد لغو کامل روادید قرار داشته و لیست آنها نیز به این صورت است:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیافهرست کشورها
کشورهای لغو کامل روادید با پاسپورت کلمبیااقیانوسیه (جزایر کوک، نیئو، فیجی، پلنزیا فرانسه، میکرونزیا و کالدونیای جدید)
خاورمیانه (ترکیه، اسرائیل، فلسطین، گرجستان و قطر)
اروپا (اوکراین، موناکو، فرانسه، هلند، ایرلند، سان مارینو، سوئد، بلژیک، گرینلند، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، مقدونیه شمالی، ایتالیا، آلمان، بلغارستان، مالتا، اسلوونی، قبرس، سوئیس، اسپانیا، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، بلاروس، لوکزامبورگ، دانمارک، اسلواکی، واتیکان، مولداوی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، مجارستان، مونته نگرو، لیختن اشتاین، استونی، ایسلند، کرواسی، چک، لیتوانی، یونان، فنلاند، آندورا، آلبانی، رومانی و فدراسیون روسیه)
کارائیب (بونیر، هند غربی فرانسه ترینیداد و توباکو، ، جامائیکا، سنت کیتس، جزیره تورکز و کایکوس، هائیتی، جمهوری دومینیکن گرانادا، باهاماس، سنت مارتن، دومینیکا، بریتیش ویرجین آیلند، آنگیلا، آروبا، مونتسرات، سنت وینستن، کراکو، باربادوس، جزیره سایمان، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (اندونزی، هنگ کنگ، قزاقستان، کره جنوبی، سنگاپور و فیلیپین)
آمریکا ( مکزیک، کاستاریکا، ونزوئلا، گویان فرانسه، پاراگوئه، السالوادور، نیکاراگوئه، شیلی، هوندوراس، برزیل، اکوادور، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، کلمبیا، گواتمالا، گویان، پرو، برمودا، اروگوئه، پاناما، بولیوی و بلیز)
آفریقا (مایوت و رینوین)

گروه اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا

گروه دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا

کشورهای دیگر نیز در قالب دسته های دوم و سوم یعنی کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع کلمبیا و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان کلمبیا قرار می گیرند که لیست آنها از این قرار است:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیافهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع کلمبیااقیانوسیه (تووالو، جزایر پالائو، ساموآ و جزایر مارشال)
خاورمیانه (بحرین و ارمنستان)
آسیا (بنگلادش، کامبوج، تایلند، مالدیو، نپال، لائوس، تیمور و ماکائو)
آمریکا (-)
آفریقا (سنگال، توگو، تانزانیا، اوگاندا، تانزانیا، جزایر کیپ ورده، بورکینو فاسو، زامبیا، سومالی، ماداگاسکار، مالاوی، سشیل، گینه بیسائو، موزامبیک، موریتیوس، موریتانی، رواندا، جزایر کومور، مصر و کنیا)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان کلمبیاسریلانکا

راه های قانونی مختلفی برای مهاجرت به کلمبیا 2021 وجود دارد که از آسانترین و سریعترین روش ها برای این کار می توان به تحصیل در دانشگاه های کلمبیا اشاره نمود. از طریق ارتباط با تیم مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان آخرین اخبار و اطلاعات درباب شرایط پذیرش تحصیلی از کلمبیا قرار گیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *