مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت به حدود 96 کشور می رسد که از معروفترین آنها می توان به انگلستان، کره جنوبی و ترکیه اشاره نمود. از مهمترین امتیازات داشتن پاسپورت کویت همچنین می توان به آزادی تردد و اقامت در 5 کشور حوزه خلیج فارس (امارات متحده عربی، عربستان صعودی، قطر، عمان و بحرین) اشاره نمود. جدا از امتیاز فوق همچنین دارندگان پاسپورت کویت از مزایای اجتماعی و اقتصادی زیادی برخوردارند که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به معرفی این امتیازات مهم می پردازند.

پاسپورت کویت از پاسپورت های برتر خاورمیانه!

پاسپورت کویت Kuwaiti passport یا به زبان عربی جواز السفر الکویتی مدرک صادره برای شهروندان کویتی جهت انجام مسافرت بین المللی است. این پاسپورت در 4 نوع پاسپورت معمولی (جلد آبی)، پاسپورت خاص (جلد سبز)، پاسپورت دیپلماتیک (جلد قرمز) و پاسپورت بند 17 (جلد خاکستری) برای متقاضیان صادر می شود. در تصویر زیر می توان با ظاهر فیزیکی، رتبه جهانی و نیز کشورهای لغو ویزا با پاسپورت کویت 2021 آشنا شد:

جایگاه پاسپورت کویت

پاسپورت فعلی صادره برای اتباع کویتی از نوع بیومتریک پاسپورت بوده و اولین نسخه از آن نیز در 1 مارس سال 2017 صادر شده است. طبق قوانین تابعیت کویت فقط و فقط شهروندان کویتی صلاحیت اخذ این پاسپورت را دارند. از دیگر مشخصات پاسپورت کویتی می توان به مدت اعتبار 5 تا 10 ساله آن اشاره نمود.

شرایط دریافت پاسپورت کویتی

پاسپورت کویت یکی از ارزشمندترین و در عین حال سخت ترین پاسپورت های عربی می باشد و این نکته بایستی مدنظر متقاضیان مهاجرت به کویت قرار گیرد. چراکه فرآیند دریافت این پاسپورت برای شهروندا خارجی پیچیدگی های خاص خود را دارد. طبق قانون تابعیت کویت نیز افراد به شرطی می توانند به شهروندی کویت دست یابند که شرایط آنها متناسب با یکی از روش های ذیل باشد:

  • اخذ تابعیت کویت از طریق تولد: طبق این روش فقط کودکان متولد از والدین نامعلوم به عنوان تبعه کویت محسوب می شوند.
  • اخذ تابعیت کویت از طریق والدین: کودک متولد از یک پدر کویتی یا یک مادر کویتی بدون توجه به محل تولدش به عنوان شهروند کویتی محسوب شده و پاسپورت کویت را دریافت خواهد کرد.
  • اخذ تابعیت کویت از طریق ازدواج: طبق قانون تابعیت کویت، فقط همسر خارجی مرد کویتی می تواند بعد از 5 سال زندگی و اقامت در کویت به پاسپورت کویتی دست یابد. پس همسر خارجی زن کویتی از هیچ حقی برای دریافت تابعیت و پاسپورت کویتی برخوردار نیست.

آشنایی با امتیازات پاسپورت کویت

با اینکه پاسپورت کویت با رتبه 55 جهانی جزء پاسپورت های برتر دنیا محسوب نمی شود اما این پاسپورت از جهات مختلفی دارای امتیازات قابل توجهی است. اولا با پاسپورت کویت با شما به عنوان یک سیتی زن یا شهروند کویتی رفتار شده و از همین رو شما نیز به حقوق مشابه حقوق اتباع کویتی می رسید. مثلا می توانید آزادانه و بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی در این کشور زندگی و کار بکنید. همچنین شما و اعضای خانواده اتان می توانید برای تحصیل در خارج و داخل کویت از بورسیه های دولت کویت بهره مند شده و یا ثبت شرکت در کویت بپردازید. ایضا از انواع خدمات بهداشتی و درمانی عمومی در کویت استفاده کنید. همچنین از امکانات زیر در کویت بهره مند گردید:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

کلا 96 کشور در جهان وجود دارد که در فهرست کشورهای لغو ویزا با پاسپورت کویت قرار می گیرند. این کشورها را می توان به سه دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت کویت، کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع کویتی و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان کویتی دسته بندی کرد. در ادامه همین مبحث ما به معرفی کامل این سه دسته کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت می پردازیم. اما قبل از طرح این بحث بهتر است از تعداد کشورها در هر دسته به صورت زیر آشنا شویم:

نمودار دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

گروه اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

فهرست زیر نشان دهنده دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت می باشد. این دسته از کشورها با عنوان کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت کویت شناخته شده و از این قرار است:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت کویتفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت کویتاقیانوسیه (وانوتو، جزایر کوک، نیئو و میکرونزیا)
خاورمیانه (عربستان صعودی، اردن، لبنان، بحرین، عمان، امارات، ترکیه، گرجستان، سوریه، قطر و عراق)
اروپا (آلبانی، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، کوزوو، صربستان، بلاروسی، اوکراین و انگلستان)
کارائیب (هائیتی، جزیره سایمان، جمهوری دومینیکن، دومینیکا، سنت کیتس و نوویس، باهاماس، سنت وینسنت و سنت لوسیا)
آسیا (هنگ کنگ، اندونزی، قزاقستان، قرقیزستان، مالزی، تیمور، کره جنوبی، سنگاپور، فیلیپین و تایلند)
آمریکا (نیکاراگوئه، السالوادور، گواتمالا، هوندوراس، پاناما و اکوادور)
آفریقا (اسواتنی، مصر، مراکش، بوتساوانا، سائو توم، موریتیوس، سودان، تونس و سنگال)

گروه اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

گروه دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

این گروه از کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت شامل دو دسته مجزا می باشد. دسته دوم که مربوط به کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع کویتی میباشد و دسته سوم متعلق به کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان کویتی می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویتفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع کویتیاقیانوسیه (جزایر مارشال، جزایر پالائو، توالو، جزایر سلیمان و ساموآ)
خاورمیانه (یمن، ایران، آذربایجان و ارمنستان)
آسیا (کامبوج، مالدیو، ماکائو، تیمور، تاجیکستان، نپال، برونئی، لائوس، مغولستان و بنگلادش)
آمریکا (بولیوی)
آفریقا (زیمباوه، توگو، اوگاندا، سومالی، تانزانیا، سشیل، سیرالئون، موزامبیک، رواندا، موریتانی، کنیا، ماداگاسکار، مالاوی، گینه بیسائو، اتیوپی، جزایر کومور، جزایر کیپ ورده و گابون)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان کویتینیوزلند و سریلانکا

کویت از مرفه ترین و ثروتمندترین کشورهای حوزه خلیج فارس به شمار می رود و به همین دلیل کار در کویت 2021 برای کارجویان و متخصصان دانشگاهی بسیار مهم است. در این زمینه نیز مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باعث اطلاع شما عزیزان از لیست مشاغل مورد نیاز کویت و نیز آمادگی برای اخذ ویزای کار کویت می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

  1. عباس گفت:

    سلام
    عباس عظیمی ۲۸ ساله اهل کشور افغانستان هستم. بنده فارغ التحصیل از مهندسی مکانیک کابل هستم و دارای ۴ سال تجربه کاری در بخش مکانیک خودروهای سواری.
    شرایط من برای مهاجرت به کشور کویت از طریق مهاجرت کاری چگونه است؟
    آیا به پاسپورت افغانستان برای سال فعلی میلادی( ۲۰۲۲) ویزای کاری میدهند و اگر بله بی‌زحمت شرایطش را برایم توضیح دهید.
    لطفاً تمام شرایط مهاجرت به کویت را برایم توضیح دهید
    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شهروندان ایرانی از مهاجرت کاری به کویت محروم شده اند باید بررسی کنید که آیا شما می تونید به عنوان یک شهروند افغانستان به این کشور مهاجرت کنید یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *