مهاجرت

مقایسه لوکزامبورگ و آمریکا برای زندگی

مقایسه لوکزامبورگ و آمریکا برای زندگی

با توجه به اینکه شباهت ها و تفاوت های سکونت در کشورهای مختلف جهان، نقش بسیار تعیین کننده ای از میزان رضایت افراد از کیفیت زندگی خواهد داشت قصد داریم به مقایسه لوکزامبورگ و آمریکا برای زندگی پرداخته و جزئیات مفیدی را پیرامون این دو کشور در اختیار شما سروران گرامی قرار دهیم. با توجه به اینکه دو کشور مذکور از نظر جغرافیایی در دو قاره جداگانه واقع شده و ساکنین آن ها شرایط کاملا متفاوتی را از نظر آب و هوا و جاذبه های طبیعی تجربه می کنند، از پرداختن به این موضوع صرف نظر کرده و قصد داریم با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی متخصصین حاذق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ماهیت اقتصادی و المان های کیفیت زندگی را در این دو کشور با نگاهی تیزبینانه موشکافی نماییم.

  • طبق آمار اعلام شده در سال 2024 کشورهای لوکزامبورگ و آمریکا چه جایگاهی را در بررسی کیفیت زندگی بدست آورده اند؟
  • شاخص های اقتصادی دو کشور چه تفاوت هایی دارد؟
  • بهترین شاخص های زندگی در دو کشور کدامند؟
  • بهترین زمان برای مهاجرت به دو کشور چه مقطعی است؟
  • متوسط هزینه اجاره مسکن در این کشورها چه میزان متفاوت است؟
  • آیا امکان سرمایه گذاری برای مهاجرین خارجی با شرایطی تسهیل شده فراهم می باشد؟
  • مزایا و معایب زندگی در کشورهای آمریکا و لوکزامبورگ کدامند؟

مقایسه کلی لوکزامبورگ و آمریکا برای زندگی

لوکزامبورگ یکی از کشورهای واقع شده در نواحی شمالی اروپا بوده و بسیاری از کارشناسان لقب کوچکترین و ثروتمندترین کشور اروپایی را برای آن در نظر گرفته اند. با توجه به ثبات اقتصادی این کشور در سال های اخیر و پیشرفت های بارز آن در زمینه هایی چون افزایش کیفیت آموزش و جذب افراد در زمینه های مختلف کاری، می توان اظهار داشت برای گروه هایی از اشخاص با وضعیت مناسب مالی، لوکزامبورگ گزینه ای بسیار ایده آل، لوکس و مرفه برای زندگی به حساب می آید. نزدیک به 50% جمعیت این کشور را مهاجران خارجی تشکیل داده و شهروندان آن به سه زبان فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی مسلط می باشند. شهر زیبای وایسوامپاخ سردترین نقطه این کشور بوده و طی سال آب و هوای معتدل و جو مطلوب و ملایمی بر این سرزمین حاکم است. در ادامه به بررسی چگونگی توزیع هزینه های زندگی در کشور لوکزامبورگ می پردازیم:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در لوکزامبورگ

زندگی در کشور آمریکا، در کنار تمامی مزیت های خود دارای معایب کم شماری نیز نمی باشد؛ آمریکا با ثبت بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی از منظر بسیاری از کارشناسان برترین اقصاد جهان بوده و گروه هایی بسیاری از اشخاص رویای مهاجرت به سرزمین فرصت ها را با توجه به این امر در سر می پرورانند. بیش از 50 ایالت در این سرزمین وجود دارند که با توجه به قوانین فدرال آمریکا ضوابط هر ایالت ممکن است دارای تفاوت های مشهودی با سایر ایالت های این کشور داشته باشد. زبان رایج در بین مردم انگلیسی بوده و اگرچه اعتراضات فراوانی نسبت به نحوه اداره کشور توسط دولت دونالد ترامپ مشاهده شده است، درصد بالای رضایت شهروندان موجب شده تا آمریکا همواره در بین برترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی قرار گیرد. در ادامه چگونگی توزیع هزینه های زندگی در این سرزمین را به تصویر کشیده ایم:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در آمریکا

مقایسه شرایط لوکزامبورگ و آمریکا برای زندگی

اگرچه نرخ بیکاری لوکزامبورگ نسبت به ماه گذشته با افزایش 0.1% درصدی همراه بوده اما همچنان وضعیت بازار کار در این کشور مطلوب به نظر رسیده و با توجه به آمار 5.6% بیکاران متقاضیان کار در این کشور از اقصی نقاط جهان قادر خواهند بود پس از اثبات سودمند بودن فعالیت خود از نظر اقتصادی اقدام به دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ نمایند. در قالب نمودار زیر می توان با نرخ بیکاری لوکزامبورگ طی ماه های آخر سال 2023 آشنا شد:

نرخ بیکاری لوکزامبورگ طی ماه های آخر سال 2023

در آمریکا اما شرایط متفاوت خواهد بود؛ این سرزمین صنعتی ترین کشور جهان به شمار رفته و نیروی کار بسیار عظیمی مشغول فعالیت در حوزه های مختلف آن می باشند. علاقه مندان می توانند با دریافت یکی از انواع ویزاهای کاری آمریکا که شامل H1-B، H2-B و EB3 می باشند در بخش های تولید و خدمات مشغول به کار گردند. شایان ذکر است که اغلب افراد در آمریکا حداقل 40 ساعت طی هفته کار کرده و از درآمد خوبی نیز در مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی برخوردار هستند.

مقایسه نرخ بیکاری آمریکا و لوکزامبورگ

متوسط هزینه ماهیانه زندگی در لوکزامبورگ $2804 (دلار) برآورد شده است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی رقم نسبتا بالایی به حساب می آید. به رغم اینکه زندگی در آمریکا با مزیت هایی چون استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا همراه است، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور به فراخور کیفیت مطلوب ارائه شده بسیار بالا می باشد. با این وجود اغلب ساکنین ایالات متحده با توجه به متوسط درآمد ماهیانه $7920 (دلار) معین در این کشور، دغدغه خاصی از این بابت ندارند. همچون لوکزامبورگ، کشور آمریکا نیز متشکل از نژادهای گوناگون افراد بوده و طبق بررسی های صورت گرفته 14% ساکنین این کشور را افراد سایر کشورها تشکیل می دهند. با توجه به اینکه آمریکا را به فراخور این امر با عنوان Melting Pot می شناسند، می بایست معضل نژاد پرستی در این کشور موضوعی حل شده باشد اما 63% شهروندان معتقد به برقراری مستمر آن هستند.

مقایسه شرایط لوکزامبورگ و آمریکا برای زندگی

مقایسه لوکزامبورگ و آمریکا و جزئیات زندگی

علی رغم اینکه شهریه های گزاف دانشگاه های آمریکا بسیاری از افراد را از تحصیل در آن ها باز می دارد، همچنان اشخاص زیادی همه ساله متقاضی اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشند؛ آمریکا دارای معتبرترین و باکیفیت ترین دانشگاه های جهان بوده و از این حیث جایگاه بسیار برتری در مقایسه با لوکزامبورگ دارا می باشد.

رتبه بین المللی در QS 2024عنوان دانشگاهامتیاز دانشگاه
1موسسه فناوری ماساچوست (MIT)100
4دانشگاه هاروارد98.3
5دانشگاه استنفورد98.1
10دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)90.4
11دانشگاه شیکاگو90.3

اگرچه امکان تحصیل در تعدادی از دانشگاه های لوکزامبورگ با پرداخت شهریه ترمی از 200€ الی 21500€ (یورو) فراهم می باشد اما نمی توان از کیفیت برتر ارائه آمورش و معیار سنجش قرار گرفتن نظام این کشور در تمام جهان چشم پوشید. در قالب نمودار زیر می توان با 3 تا از ارزانترین دانشگاه های لوکزامبورگ آشنا شد:

3 تا از ارزانترین دانشگاه های لوکزامبورگ

همچنین درباره زندگی در لوکزامبورگ می توان اظهار داشت که با وجود جاذبه های مسحور کننده بسیار موجود در این کشور حداقل حقوق 1240€ (یورو) تعیین شده موجب کاهش امتیاز این کشور و عدم حضور آن در بین 20 کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی شده است. در بررسی های صورت گرفته بر فاکتورهایی چون امنیت و میزان خوشحالی شهروندان، آمریکا در رتبه 6 جهان قرار گرفته است درصورتیکه لوکزامبورگ در جایگاه 21 ایستاده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین مشاوران را جهت نیل به خواسته خود به شما عزیزان معرفی خواهد کرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *