ویزای کاری

لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش

لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش

لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش شامل مشاغل اصلی با درآمدهای متفاوت است و ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند با اطلاع از آن میتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. کشور اتریش به عنوان یکی از برترین اقتصادهای قاره اروپا شناخته می شود که با توجه به ارائه ویزای جستجوی کار مورد توجه بسیاری از افراد برای کار و زندگی است. اقامت در اتریش و اخذ تابعیت این کشور از طریق کار برای متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است که با شرایط و قوانینی همراه است، در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به بررسی شرایط کار و معرفی لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش بپردازند و اطلاعات مختصری در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط کار در اتریش چیست؟
  • آیا اتریش مقصد مناسبی برای کار ایرانیان است؟
  • مهم ترین مشاغل مورد نیاز در اتریش کدامند؟
  • فرایند رسیدن به کار در اتریش چگونه است؟
  • آیا می توان با زبان انگلیسی در اتریش کار کرد؟

لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش در 2024

در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی کشور اتریش دارای شرایط مناسبی برای کسب و کار است، مطابق با آخرین آمار ارائه شده توسط بانک جهانی در سال 2022 نرخ بیکاری در کشور اتریش به عدد 4.3% رسیده است با این حال نرخ بیکاری در این کشور در مقایسه با کشورهای ایتالیا، اسپانیا و یونان بسیار کم است. کارفرمایان این کشور به دنبال استخدام نیروی کار متخصص و ماهر هستند، در ادامه به معرفی مشاغل مورد نیاز در کشور اتریش می پردازیم اگر دارای مدرک تحصیلی و یا سوابق کاری در یکی از مشاغل معرفی شده باشید شانس شما برای یافتن کار در کشور اتریش افزایش می یابد.

مشاغل فنی و مهندسیگروه ساخت و سازمشاغل پزشکیمشاغل گروه تجارتسایر مشاغل
مهندس برنامه ریزیبازرس ساختمانپرستاریمتخصص ماشین آلات فلزیپرورش دهنده زنبور عسل
مهندس فناوری اطلاعاتمدیر پروژه ساختمانیدندان پزشکشیشه بر تجاریپرورش دهنده ماکیان
مهندس نرم افزارمدرس دانشگاهپرستار مراقبت از سالمندانتجارت تجهیزات الکتریکیپیش خدمت
مهندس معدننقشه بردارچشم پزشکسنگ تراشهتلدار
مهندس ساخت و سازتکنسین علوم فضاییکارشناس داروخانهکارشناس پلاستیکحسابدار
مهندس اتوماسیونمتخصص قلبمتخصص داربستقصاب
مهندس مکاترونیکپزشک عمومیکارشناس تهویه وسایل نقلیهبنای ساختمانی

شرایط کار در لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور اتریش را دارند باید موفق شوند از کارفرمایی معتبر در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنند. متقاضیان می توانند از طریق راه های مختلف مثل وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی های شغلی منتشر شده به دنبال شغل مورد علاقه خود باشند پس از پیدا کردن کار باید برای بررسی درخواست خود به کارفرما یا موسسه مربوطه مدارکی مثل: مدارک تحصیلی، مدرک زبان، رزومه و سوابق کاری، گواهی تمکن مالی، اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی را ارسال کنید. اگر شرایط لازم را برای استخدام داشته باشید دعوتنامه شغلی برای شما صادر می شود.

متقاضیان خارجی و بین المللی برای شروع کار در کشور اتریش به ویزای کار این کشور نیاز دارند، با اخذ دعوت نامه شغلی می توانید طی مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور اتریش اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کار اتریش انجام دهید. با توجه به این موضوع که کشور اتریش در تهران دارای سفارتخانه است متقاضیان ایرانی می توانند به راحتی اقدامات لازم را انجام دهند. برای دریافت ویزای کار اتریش ارائه مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم الزامی است.

  • تکمیل فرم درخواست اخذ ویزای کار
  • ارائه دعوت نامه شغلی ارائه شده توسط کارفرمایی معتبر در کشور اتریش
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی تا زمان دریافت حقوق
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور اتریش
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • 2 قطعه عکس 3*4
  • ارائه بیمه مسافرتی با اعتبار 30000€ (یورو)
  • ارائه رزومه و سوابق کاری

شرایط کار در لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش

سطح درآمد در اتریش

اتریش یکی از مرفه ترین کشورهای دنیا است که مردم آن قدرت خرید بالایی دارند. میزان دقیق درآمد البته در اتریش نیز همانند سایر کشورهای دنیا به عوامل مختلفی از جمله سطح تحصیلات، جنسیت، حوزه کاری، سابقه و غیره بستگی دارد. در جدول ذیل سطح درآمد ماهانه در اتریش طی سال 2022 بررسی شده است:

سطح درآمد ماهانه در اتریش به یوروتوضیحات
€960کم ترین میزان درآمد ماهانه در اتریش
€3790متوسط درآمد ماهانه در اتریش
€16900بیشترین میزان درآمد ماهانه در اتریش

لیست مشاغل مورد نیاز ویزای جستجوی کار اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهایی است که به ارائه ویزای جست و جوی کار می پردازد با دریافت این ویزا فرد می تواند به مدت 6 ماه در کشور اتریش به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی یا مهارت و تخصص خود باشد. اگر فردی موفق شود در طول این مدت شغل مورد نظر خود را پیدا کند می تواند پس از اخذ دعوت نامه کاری ویزای کار اتریش را دریافت کند و اقدامات لازم را در جهت اقامت در این کشور انجام دهد اما اگر فردی در طول این مدت موفق نشود شغل مورد نظر را پیدا کند باید این کشور را ترک کند.

برای اخذ این ویزا سیستم امتیاز بندی در نظر گرفته شده است که متقاضی باید موفق شود از 100 امتیاز حداقل 70 امتیاز کسب کند، امتیازها بر اساس معیارهای مختلفی مثل سن، مدرک تحصیلی، تسلط به زبان و سوابق کاری ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزای جسجوی کار پیشنهاد می شود به مقاله ویزای در جستجوی کار اتریش رجوع کنید یا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

پرسش و پاسخ در رابطه با مهاجرت کاری به اتریش

برای مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش پرسش هایی توسط متقاضیان مطرح می شود که در ادامه به برخی از این سوالات پاسخ می دهیم.

  • امتیاز بندی ویزای جست و جوی کار اتریش به چه نحوی است؟ مدرک تحصیلی بین 5 تا 40 امتیاز، مدرک زبان بین 5 یا 10 امتیاز، سوابق کاری بین 2 تا 30 امتیاز و سن بین 10 تا 20 امتیاز.
  • متقاضیان خارجی و بین المللی چگونه می توانند ویزای کار اتریش را کسب کنند؟ متقاضیان می توانند پس از اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرما معتبر در اتریش ویزای کار این کشور را کسب کنند. همچنین فردی که از طریق ویزای جست و جوی کار وارد بازار کسب و کار اتریش شود می تواند پس از عقد قرارداد کاری ویزای کار اتریش را دریافت کند.
  • با مدرک زبان انگلیسی می تواند ویزای جست و جوی کار دریافت کرد؟ بله اما در حقیقت شانس کاریابی به این زبان در کشور اتریش به شدت کم است.
  • حقوق و درآمد ماهانه در کشور اتریش چقدر است؟ میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در کشور اتریش در سال 2022 3820€ (یورو) است.

امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود در رابطه با شرایط کار در کشور اتریش را کسب کرده باشید، متقاضیانی که قصد کار و زندگی در این کشور را دارند باید آگاه باشند که زندگی در این کشور علاوه بر این که مزایایی دارد با معایبی نیز همراه است که برای اطلاع از این معایب می توانید مقاله مشکلات زندگی در اتریش و هزینه زندگی در اتریش را مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط کار در کشور اتریش می توانید با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

22 دیدگاه برای “لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش

  1. مسلم گفت:

    سلام وقت بخیر من متولد 1362 متاھل 8سال سابقہ بیمہ دارم زبانم ضعیف ھست،دیپلم تاسیسات لولہ کشی وحرارتی وبرودتی دارم ومدرکھای چون نقاشی ساختمان،جوشکاری آرگون، آرایشگری درجہ1و2 دارم ودر رستہ ھای رنگ آمیزی چوب ودکوراسیون ساختمان،رویہ کوبی پارچہ مبل ودیوارکوب ساختمان،ونصب کارھای mdf ھم حرفہ ای ھستم آیا شرایط گرفتن ویزای کاری را دراتریش دارم؟ آیا از لحاظ سن مشکل ندارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از نظر سنی مشکل ندارید ولی حقیقت امر این هست که برای ورود به اتریش به عنوان نیروی کار حداقل مدرک B2 زبان آلمانی نیاز دارید

  2. محمد گفت:

    باسلام
    بنده ۵۷ سال دارم درحال دفاع دکتری رشته مدیریت IT هستم (تا پایان سال آتی 1402) و ۱۶ سال سابقه کار و دوره DBA یکساله تحول دیجیتال دانشگاه تهران ، ۱۰ سال قبل متارکه کردم بدون فرزند. امکان دریافت ویزای کار اتریش دارم ؟
    مدارک دانشگاهی : مهندسی نرم افزار
    ارشد مدیریت آی تی
    دکتری تخصصی مدیریت آی تی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست به دنبال مسیرهای دیگه ای برای مهاجرت خودتون باشید. مثلا استارت آپ فنلاند یکی از راه هایی هست که بهتر می تونید توی اون مانور بدید

  3. محمد گفت:

    وقت بخیر آقا 37 ساله هستم متاهل لیسانس معدن و لیسانس حسابداری و 10 سال سابقه حسابداری دارم
    برای اتریش کاری چه جوری میشه اقدام کرد یه شرکت بازرگانی تو حوزه فولاد هم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید در این رابطه امتیازهای خودتون رو محاسبه کنید اگر واجد شرایط بودید، اقدام کنید. در نظر داشته باشید که ویزای جستجوی کار به شما تعلق می گیره که بتونید دنبال کار بگردید.
      اگر از طریق موسسات کاریابی موفق به کاریابی شدید، می تونید مستقیم برای ویزای کاری اقدام کنید

  4. امیرحسین گفت:

    سلام ۲۴ سالمه دارای مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو مدرک فنی حرفه ای تامین حفاظت مسلط به زبان انگلیسی شرایط کار کشور اتریش برای بنده چطوره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید امتیازات خودتون برای بدست آوردن ویزای کار اتریش رو محاسبه کنید

  5. بردیا گفت:

    مهندس عمران با ده سال سابقه نقشه برداری هستم ممکنه ویزای ژبانی المانی برای اتریش گرفت و بعد از اون در دوره های فنی حرفه ای به صورت کاراموز شرکت کرد ک ضمن کسب درامد کم حرفه جدیدی اموخت و سوال بعدی اینکه با این گپ تحصیلی ممکنه در کورس فوق لیسانسدبا زبان المانی در اتریش شرکت کرد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایرانی ها به شدت سخت می تونن برای دوره زبان در اتریش ویزا دریافت کنند.
      شرکت در دوره های کارآموزی هم بیشتر برای سن کمتر از 25 سال هست.
      گپ تحصیلی با شرایط کار و عوامل دیگری قابل جبران هست. در نظر داشته باشید که در حال حاضر مهاجرت به اتریش برای ایرانی ها از خیلی از کشورهای اروپایی سخت تره. توصیه می کنم با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند.

  6. رقیه گفت:

    سلام.ممنون بابت مطلب خوبتون.منظور از بیمه نامه مسافرتی به اعتبار۳۰۰۰۰ یورو چیه؟من فوق لیسانس مدیریت صنعتی با ۸ سال سابقه کار دارم.برای ویزای کار میخواستم اقدام کنم.باید چقدر هزینه کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما.
      یک بیمه نامه مسافرتیه که ارزشش معادل 30000 یورو هست اما شما نیازی به پرداخت این هزینه نخواهید داشت و از طریق بسیاری از بیمه های فعال در کشور هم می تونید اون رو به دست بیارید.
      به دست آوردن ویزای کار اتریش از ایران تقریبا غیر ممکن هست اما میشه از طرق دیگه برای کار به این کشور مهاجرت کرد.

  7. فردین گفت:

    سلام
    با سن 35 سال و رشته فوق لیسانس مهندسی عمران با 10سال سابقه کار آیا شرایط خوبی برای پذیرش داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط کلی شما خوبه و میشه برای اتریش اقدام کرد اما در خصوص زبان باید بررسی کنید که میخواین زبان آلمانی بخونید یا نه
      و اینکه باقی شرایط این کشور رو هم بررسی نمایید

  8. پرستو گفت:

    با سلام من خانم دارای یک فرزند دختر هستم حدودا چهارده ساله و خودم با 44 سال سن مدرک ارشد ریاضی و سابقه 24سال تدریس می تونم در اتریش کارپیدا کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تدریس در اتریش بایستی زبان آلمانی رو در بالاترین سطح ممکن بلد باشید و شرایط سنی شما هم مناسب این قضیه نیست لذا در ابتدا تماس بگیرید تا بهترین راه رو به شما معرفی کنیم

  9. مهدی گفت:

    سلام
    با سن 26 سال و رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر و فوق لیسانس هوش مصنوعی و نمره آیلتس 6.5 چه کاری بایستی انجام داد و امکان کار چقدر فراهم هستش؟
    تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در اتریش روزمه خوبی دارید برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  10. فاطمه گفت:

    سلام شرایط کار یه دامپزشک زن محجبه در اتریش چطور است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی بتونید به طریقی وارد این کشور بشید تا با کافرماهای این کشور برای کار وارد مذاکره بشید
      بحث محجبه بودن یا نبودن در مورد کارفرمای منطقی و معقول علی اصول تاثیری در کار شما نداره و در اروپا خیلی مطرح نیست و مهم تخصص شماست
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

    2. شیما گفت:

      باسلام.من ۳۰ ساله هستم کارشناسی ارشد میکروبیولوژی دارم ۲ سال و نیم سابقه کار در آزمایشگاه تشخیص طبی دارم همسرمن کارشناسی مهندسی مکانیک دارن یه شرکت در حوزه پهپاد دارن که ۶ ساله مدیرعاملش هستن مسلط به ساخت انواع پهپادها.تعمیرات پهپاد و نقشه برداری هوایی با پهپاد هستن سطح زبان همسرم بهتر از من هست شرایط مالی خیلی اوکی نیستیم آیا شانسی برای دریافت اقامت کاری اتریش داریم؟!

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        در صورتی که برای کارشون با شرکت های نظامی ارتباط داشته باشند، ورودشون به اتریش ممکن نیست.
        شما می تونید اقدام کنید برای کار پیدا کردن در اتریش. اکثر شرکت ها زبان آلمانی رو نیاز دارند و خیلی کم پیش میاد که به زبان انگلیسی کسی رو پذیرش کنند.
        سایت های کاریابی رو چک کنید حتما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *