ویزای کاری

10 شغل پردرآمد در لوکزامبورگ

10 شغل پردرآمد در لوکزامبورگ

از جمله سوالاتی که ذهن متقاضیان کار در اروپا را به خود جلب کرده است آشنایی با 10 شغل پردرآمد در لوکزامبورگ به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیاست. لوکزامبورگ کشوری ذره بینی است منتهی اقتصادی پیشرفته، رفاه اجتماعی بالا و فرهنگی مشابه بلژیک و فرانسه دارد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به 10 شغل پردرآمد در لوکزامبورگ، شرایط کاری در لوکزامبورگ و غیره ارائه شده است.

  • شرایط کار در لوکزامبورگ چیست؟
  • فرایند مهاجرت کاری به لوکزامبورگ چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند ایرانی در لوکزامبورگ کار کرد؟
  • مزایای کار در لوکزامبورگ چیست؟
  • درآمد در لوکزامبورگ چگونه است؟
  • چگونه می توان به درآمد بالا در این کشور دست یافت؟

مهاجرت کاری به لوکزامبورگ در سال 2024

لوکزامبورگ اگرچه مقصد ایده آلی برای سرمایه گذاران آمریکایی و کانادایی است و افراد زیادی نیز از سایر کشورهای اروپایی در خاک آن مشغول به تحصیل و کار هستند، بین مردم سایر کشورهای دنیا طرفداران زیادی ندارد. البته مقصود از جمله پیشین علاقه مندان به مهاجرت است چرا که اگرچه هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ بسیار بالا است و شرایط را برای مهاجرت کاری و تحصیلی افراد خارج از اتحادیه اروپا خصوصا کشورهای جهان سوم دشوار نموده، جاذبه های گردشگری زیادی در این کشور وجود دارد که آن را برای اقامت کوتاه مدت و تفریح مقصد مقبولی کرده است.


برای مهاجرت به لوکزامبورگ یک راه می تواند پیدا کردن کار در این کشور باشد؛ به این صورت که متقاضی می تواند در صورتی که از یک کارفرمای لوکزامبورگی پیشنهاد شغلی داشته باشد تقاضای اخذ ویزای کاری کند. منتهی بر خلاف کار در آلمان، لوکزامبورگ ویزای جستجوی کار ندارد و کارفرما باید فرصت شغلی مربوطه را 6 ماه (3 ماه در لوکزامبورگ و 3 ماه در کل اتحادیه) آگهی کند. همچنین اگر کسی بخواهد شانسی برای اخذ پیشنهاد شغلی داشته باشد ضروری است علاوه بر داشتن مهارت های شغلی و فارغ التحصیلی از دانشگاهی با رنکینگ خوب، به یکی از 3 زبان رسمی در لوکزامبورگ یعنی آلمانی، فرانسوی یا لوکزامبورگی تسلط کامل داشته باشد. در این راستا موسسات کاریابی معتبر لوکزامبورگی می توانند کمک شایانی برای متقاضیان کار باشند؛ این موسسات عبارت هستند از:

  • Robert Half
  • Spring Professional Luxembourg
  • KR Recruitment
  • lu
  • AP Executive
  • The Recruiter
  • Fyte
  • Robert Walters Recruitment
  • Morgan Philips Group
  • ADEM
  • Redbridge Recruitment Sarl
  • The Adecco Group Luxembourg

آشنایی با 10 شغل پردرآمد در لوکزامبورگ

اگرچه متوسط درآمد در لوکزامبورگ از اکثر کشورهای اتحادیه اروپا بالاتر است، برخی مشاغل در این کشور درآمد فوق العاده بیشتری دریافت می کنند این قبیل مشاغل که رشته دانشگاهی آن ها نیز طبیعتا طرفداران بیشتری دارد و روند اخذ پذیرش از آن رقابتی تر می باشد عبارت هستند از:

رتبهعنوان شغلیمتوسط درآمد ماهیانه
1متخصص قلب و عروق50500€ (یورو)
2متخصص بیهوشی41600€ (یورو)
3متخصص مغز و اعصاب38700€ (یورو)
4متخصص روانشناسی37200€ (یورو)
5متخصص غدد درون ریز34200€ (یورو)
6آسیب شناس پزشکی قانونی32500€ (یورو)
7متخصص زنان و زایمان31900€ (یورو)
8مدیر کلینیک30000€ (یورو)
9مدیر عامل شرکت های بزرگ26200€ (یورو)
10مدیر مالی25400€ (یورو)

آشنایی با 10 شغل پردرآمد در لوکزامبورگ

نحوه رسیدن به 10 شغل پردرآمد در لوکزامبورگ

همان طور که گفته شد برای اخذ پیشنهاد شغلی (Job Offer) از کارفرمای لوکزامبورگی هم فرد متقاضی کار و هم خود کارفرما باید فرآیند زمانبر و دشواری را پشت سر بگذارند. همین مسئله سبب شده است که اگر کسی بخواهد در لوکزامبورگ کار کند اما تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) یا حوزه اقتصادی اروپا را نداشته باشد، تحصیل در لوکزامبورگ را به عنوان راه حل انتخاب نماید. البته 10 شغل پردرآمد در لوکزامبورگ همانطور که گفته شد غالبا در حوزه پزشکی هستند و افراد برای این که بتوانند پذیرش دانشگاه مورد نظر خود در این رشته را بدست آورند باید ابتدائا یک سال در دوره پیش پزشکی شرکت کنند و در انتهای دوره در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت نمایند.

منتهی تنها دانشگاه دولتی در لوکزامبورگ، دانشگاه لوکزامبورگ (University of Luxembourg) است که در پایتخت این کشور یعنی شهر لوکزامبورگ واقع گردیده است و شهریه آن حدود سالی 250€ (یورو) تا 2000€ (یورو) می باشد. دانشگاه های خصوصی لوکزامبورگ علی الخصوص در رشته پزشکی بسیار گران هستند و شهریه آن ها به سالیانه 30000€ (یورو) هم می رسد. همچنین لازم به ذکر است برای تحصیل در رشته پزشکی افراد باید علاوه بر قبولی در آزمون ورودی به یکی از 3 زبان رسمی لوکزامبورگ مسلط باشند چراکه بر خلاف رشته های مهندسی، پزشکان باید مدام با مردم در ارتباط باشند. در نهایت کسی که موفق به اخذ پذیرش در رشته مورد نظر خود از دانشگاهی در لوکزامبورگ گردد پس از فارغ التحصیلی می تواند در همین کشور مشغول به کار گردد و بدین وسیله اقامت خود را تمدید نماید.

شرایط اقتصادی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ جزو گران ترین کشورهای اروپایی می باشد منتهی تامین هزینه زندگی در این کشور که ماهیانه 1500€ (یورو) تا 1800€ (یورو) است برای کسانی که در لوکزامبورگ مشغول به کار هستند دشوار نخواهد بود. دلیل این امر بالا بودن درآمد متوسط افراد در لوکزامبورگ به طور کلی است که طی سال 2024 ماهیانه در حدود 15200€ (یورو) می باشد. در جدول زیر نرخ تورم در طی چند سال اخیر در لوکزامبورگ نشان داده شده است که این نکته را مشخص می کند که قیمت اقلام و خدمات مختلف در لوکزامبورگ به مرور زمان تغییر عمده ای نخواهد داشت.

سالنرخ تورم
20172.11%
20182.02%
20191.73%
20201.74%
20211.92%
20221.83%
20231.93%
20242.4%

علاوه بر نرخ تورم پایین، سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی در لوکزامبورگ نیز بالا است و به همین دلایل این کشور یکی از شادترین مردم جهان را دارد. نکته مهم دیگر شرایط خوب بازار کار در لوکزامبورگ است که اگرچه نسبت به سوئیس با 3.2% بیکاری، مجارستان با 3.4% بیکاری، آلمان با 5.5% بیکاری، هلند با 2.9% بیکاری، مالتا با 3.3% بیکاری و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نرخ بیکاری در لوکزامبورگ بالا است اما در مقایسه با فرانسه، ایتالیا، یونان، اسپانیا و غیره لوکزامبورگ شرایط خوبی دارد.

نمودار مقایسه نرخ بیکاری در لوکزامبورگ و برخی از کشورهای دیگر

مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ

یافتن کارفرما و متقاعد کردن او برای انعقاد قرارداد کاری بسیار دشوار است، زیرا لوکزامبورگ اروپایی‌های بسیار واجد شرایط و تحصیلات عالی را استخدام می‌کند. برای استخدام یک خارجی، کارفرما باید یک شغل خالی را به اداره ملی اشتغال (ADEM) ارسال کند. نحوه درخواست مجوز کار اتباع کشورهای ثالث باید درخواست کتبی برای مجوز کار به اداره مهاجرت در وزارت امور داخله ارسال کنند. جزئیات بیشتر در مورد درخواست و مدارک مورد نیاز را در اینجا خواهید یافت. وزارتخانه معمولاً ظرف 3 ماه پاسخ خواهد داد.

لوکزامبورگ موقعیت هایی را برای کارگران با مشخصات مختلف ارائه می دهد. طبق گزارش ADEM ، 10 شغل و موقعیت های باز پرتقاضا در لوکزامبورگ عبارتند از:

  • حسابرسی و کنترل مالی
  • حسابداری
  • تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات
  • تحلیل ریسک اعتباری
  • دبیر، منشی
  • سرویس رستوران
  • تخصص و پشتیبانی فنی در سیستم های اطلاعاتی
  • کارکنان آشپزخانه
  • مشاوره حقوقی
  • تحلیلگران سیستم (فروشگاه، بازارهای مالی)

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی در خصوص 10 شغل پردرآمد در لوکزامبورگ و متوسط درآمد ماهیانه آن ها، شرایط اقتصادی لوکزامبورگ به لحاظ درصد تورم و نرخ بیکاری در این کشور، بهترین راه اخذ اقامت لوکزامبورگ و غیره اطلاعاتی ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. مطالعه این مقاله نشان می دهد که دلیل پرطرفدارتر بودن آلمان، فرانسه، هلند، مجارستان، ایتالیا وغیره نسبت به لوکزامبورگ، علاوه بر سیاست های مهاجرپذیرانه این کشورها، هزینه های پایین تر زندگی و شرایط اقتصادی بهتر می باشد.

پرسش هایی درباره مشاغل پردرآمد در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی می تواند مقصد عالی برای کار باشد. افرادی که قصد دارند در این کشور زندگی کنند، باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشند. مشاغل مورد نیاز در لوکزامبورگ می تواند به فرد کمک کند که بهترین شغل ممکن را برای خود انتخاب کند. درآمد نیز در این کشور از نظر بسیاری از شهروندان اروپایی بسیار قابل توجه است. پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • مشاغل مورد نیاز در لوکزامبورگ کدامند؟ حسابرسی و کنترل مالی، حسابداری، تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات، تحلیل ریسک اعتباری، دبیر، منشی، سرویس رستوران، تخصص و پشتیبانی فنی در سیستم های اطلاعاتی، کارکنان آشپزخانه، مشاوره حقوقی، تحلیلگران سیستم (فروشگاه، بازارهای مالی) و چند شغل دیگر
  • آیا سطح درآمد در لوکزامبورگ مناسب است؟ بله این کشور یکی از کشورهایی است که بالاترین سطح درآمد را در اختیار نیروی کار قرار می دهد. شهروندان خارجی نیز با رسیدن به این شغل ها می توانند درآمد بالا داشته باشند.
  • بالاترین سطح درآمد در لوکزامبورگ چقدر است؟ متخصصین قلب و عروق در این کشور به طور متوسط 50500€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *