ویزای کاری

لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی

لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی

برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور کرواسی را دارند اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی اولین و مهم ترین بخش مهاجرت می باشد. کرواسی در مقایسه با کشورهای شمال اروپا اقتصاد قدرتمند و بازار کار ایده آلی ندارد؛ اما به دلایل بسیار مانند هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه انتخاب اول بسیاری از متقاضیان مهاجرت کاری محسوب می شود.

  • مشاغل مورد نیاز کرواسی کدام اند؟
  • شرایط پیدا کردن کار در کرواسی در مشاغل مورد نیاز کرواسی چیست؟

زبان اصلی و رسمی مردم کشور کرواسی زبان کروات می باشد اما صحبت به زبان روسی و انگلیسی در برخی از شرکت های بین المللی رایج است. افرادی که قصد مهاجرت کاری به کرواسی را دارند بهتر است کمتر از 40 سال سن داشته باشند. زیرا ویزای افرادی که بیش از این مقدار سن دارند به راحتی صادر نمی شود. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهتر علاقه مندان مهاجرت کاری به خاک کرواسی تهیه و تنظیم شده است.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی در 2024

نه تنها کشور کرواسی بلکه تمام کشورهای پیشرفته جهان سالانه لیست مشاغل مورد نیاز برای افرادی که قصد مهاجرت به آن کشور را دارند منتشر می کنند. اگر رشته تحصیلی یا تخصص فرد در لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی قرار داشت برای پذیرش صرفا ثبت نام کافی نیست و باید بعد از ثبت نام در فرآیند بررسی شرایط و احراز صلاحیت قرار بگیرد. لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی در سال 2024 میلادی به شرح زیر می باشد:

  • مکانیک با تجربه
  • جوشکار با سابقه
  • راننده وسایل نقلیه سنگین
  • متخصص پرورش ماهی
  • تکنسین تاسیسات کارخانه ای
  • مهندسین کامپیوتر
  • مهندسین الکترونیک
  • مهندسین نرم افزار
  • متخصصان تراشکاری
  • نقاشی صنعتی ساختمان
  • مددکار سالمندان
  • پرستار بیمارستان
  • پرستار خصوصی
  • فیزیوتراپیست ها
  • آشپز حرفه ای و کمک آشپز
  • طراح تبلیغاتی
  • طراح صنعتی
  • عکاس صنعتی

لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی سالانه بروز می شود و افرادی که می خواهند این کشور را به عنوان مقصد کاری خود انتخاب کنند باید قبل از مهاجرت لیست را بررسی کنند. کشور کرواسی بعد از گذراندن بحران مالی جهانی توانست رشد اقتصادی خوبی را تجربه کند و به ثبات اقتصادی برسد. لازم به ذکر است که شهروندان کشورهای غیر از اتریش و هلند و انگلستان و اسلوونی و جزیره مالت باید برای کار در کرواسی ویزا و جواز کار دریافت کنند.

مشاغل مورد نیاز کرواسی

کرواسی در حال حاضر با کمبود نیروی کار در چندین صنعت از جمله ساخت و ساز و تجارت ساختمان، خودروسازی و خدمات حمل و نقل، هنرهای آشپزی و تولید مواد غذایی و فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار مواجه است. مشاغل ساختمانی و ساختمانی از جمله کارگران ساختمانی، نظاره گر، نقاش و دکوراتور، سقف ساز، لوله کش، برق کار، کارگران مهندسی عمران و غیره مورد نیاز هستند. خدمات خودرو و حمل و نقل مانند رانندگان کامیون، رانندگان کامیون نیمه تریلر، مکانیک خودرو، نقاش خودرو، و کارگران بدنه خودرو هم در لیست وجود دارند. هنرهای آشپزی و تولید غذا مثل سرآشپزان غذاهای ملی، قصابان، نانواها و قنادی ها نیز مورد توجه هستند. در نهایت در بخش فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار یعنی توسعه دهندگان نرم افزار، طراحان رابط کاربری و مدیران سیستم استقبال می شوند.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی

مشاغل مورد نیاز کرواسی در فصول گرم سال

کرواسی به عنوان کشوری بسیار مرطوب و گرم، همواره مورد استقبال گردشگران مختلف بین المللی در فصول گرم سال می باشد. به همین جهت، مشاغل مورد نیاز کرواسی در تابستان دارای تنوع بیشتری نسبت به فصول دیگر سال می باشد. به طور کلی فرصت های بی شماری در بخش مهمان نوازی و گردشگری در ماه های تابستان برای اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در کرواسی هستند وجود دارد. این امر به ویژه در مورد شهرهای مانند زاگرب، زادار و اسپلیت بیشتر از دیگر نقاط کرواسی صدق می کند.  گزینه دیگر در مشاغل مورد نیاز کرواسی در فصول گرم سال، کار در یک کمپ از طریق یک شرکت مسافرتی است که این فرصت ها اغلب در سراسر کشور در دسترس است.

در نهایت اینکه می توانید از مشاغل زیر برای کار در فصول گرم سال در کرواسی استفاده کنید:

مشاغل برای کار در فصول گرم سال در کرواسی

اقامت کاری و ورود به لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی

کشور کرواسی در واقع از شبکه کارت آبی اروپا پیروی می کند و جزئی از این برنامه می باشد. در تعریف کارت آبی باید گفت این یک مجوز برای اقامت دو ساله خواهد بود در حالی که ویزای کار قانونی کشور کرواسی تنها 12 ماه معتبر است. متقاضیان کار در کرواسی بعد از یافتن شغل مورد نظر در لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی باید برای اخذ ویزا اقدام کنند. تسلط به زبان کروات برای کار در کشور کرواسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در کنار زبان کروات اگر متقاضیان به زبان انگلیسی یا روسی نیز مسلط باشند این توانایی برای آن ها یک برگ برنده محسوب می شود. افرادی که در مشاغل املاک یا مجری تلویزیون، روزنامه نگار یا اعضای فرقه مذهبی فعالیت می کنند باید گواهینامه ثبت نام در شغل به جای جواز کار دریافت کنند. کارفرمای افرادی که در مشاغل خاص مشغول هستند باید برای اخذ گواهینامه ثبت نام کارمندان خود از طریق اداره پلیس مهاجرت در کرواسی اقدام کنند.

قوانین کار و مدارک لازم اخذ ویزای کرواسی

کرواسی با بیش از 4 میلیون و 110 هزار نفر جمعیت دارای بازار کار رقابتی است و هرچه دایره تخصص شما گسترده تر باشد شانس بیشتری برای کاریابی در کرواسی دارید. برای دریافت ویزای کار کشور کرواسی مجموعه ای از مدارک به شرح زیر باید به سفارت این کشور ارائه کنید و ممکن است با توجه به شرایط هر متقاضی متفاوت باشد:

  • گذرنامه معتبر همراه با دو فقره کپی
  • شش فقره عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • ارائه گواهی بیمه سلامت پزشکی جسمانی
  • ارائه قرارداد استخدام در کرواسی
  • ارائه گواهی توانایی و صلاحیت آکادمیک
  • اثبات توانایی مالی برای زندگی در کرواسی

با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی این کشور برای افرادی که به دنبال یک زندگی آرام با امکانات متوسط می باشند انتخابی مناسب خواهد بود.

شرایط درآمد و هزینه ها در کشور کرواسی

نرخ بیکاری کشور کرواسی در سال 2024 حدودا 6.9% است بیان شده است. در 5 سال گذشته بالاترین نرخ بیکاری در این کشور تقریبا 10.5 بوده است. این اعداد و ارقام نشان دهنده رشد اقتصادی و کاهش میزان بیکاری در این کشور است. درباره میزان درآمدها در این کشور می توان گفت میانگین آن به صورت ماهیانه 14.800 HRK (کونای کرواسی) است. این میزان در بیشترین حالت خود به 66.300 HRK (کونای کرواسی) خواهد رسید. آگاهی از حقوق شغل های مختلف می تواند راهنمای خوبی برای کار و اقامت در کشور مقصد باشد. البته این مبالغ، بسته به سوابق کاری، سن، مهارت ها و حتی مرد یا زن بودن تفاوت خواهند داشت.

درآمد برترین مشاغل در کشور کرواسی در سال 2024 به شرح جدول زیر است:

برترین مشاغلمیزان درآمد ماهیانه به HRK (کونای کرواسی) 
مشاغل آموزشی10000 تا HRK 11.600
مهندسی کامپیوتر11.100 HRK
مدیریت فناوری اطلاعات23.800 HRK
دندانپزشک36.400 HRK
پرستار11.000 HRK
مدیریت هتلداری26.900 HRK
آشپزی9000 HRK
مهندسی مکانیک13.200 HRK
حسابدار10.500 HRK

مشاور املاک در لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی

طبق آمار به دست آمده در سال 2024 مشاول املاک به عنوان محبوب ترین شغل در لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی قرار دارد. به هیمن جهت تمامی اتباع کشورهای خارجی برای کار در کرواسی به مشاغل املاک و مشاور املاک در این کشور مراجعه می کنند. البته لازم به ذکر است که موانع زبان گسترده ای در لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی به ویژه در شغل مشاور املاک در این کشور وجود دارد که تمامی متقاضیان باید رعایت کنند. زیرا اغلب شهروندان کرواسی به زبان محلی صحبت می کنند و کمتر به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

البته لازم به ذکر است که، با شروع مهاجرت بی رویه اتباع کشورهای خارجی به کرواسی، تنیاز روز افزون به مشاوران املاک نیز در این کشور وجود دارد. یک مشاور املاک در کرواسی مسئول یافتن خاننه ها و واحدهای مناسب برای زندگی خریداران بالقوه در این کشور است. از سوی دیگر، متخصصین املاک در کرواسی همواره در مورد قیمت ملک در این کشور نیز مذاکره می کنند. یکی از اصلی ترین مزیت های شغل مشارو املاک در کرواسی این است که، متقاضیان به صرفه داشتن تجربه در زمینه املاک در کشورهای مختلف جهان می توانند در مشاور املاک کرواسی مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که، افرادی که قصد دارند یک مشاور املاک حرفه ای در کرواسی باشند، باید یک کارت حرفه ای صادر شده توسط سازمان مشاورین املاک کرواسی داشته باشد.

در نمودار زیر می توانید روند رو به رشد میانگین حقوق مشاورین املاک در کرواسی را مشاهده فرمایید:

روند رو به رشد میانگین حقوق مشاورین املاک در کرواسیبرای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در کرواسی می توانید با کارشناسان متخصص و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه امور مهاجرتی همراه و راهنمای شما در این مسیر خواهند بود.

سوالات متداول در باب مشاغل مورد نیاز کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مشاغل مورد نیاز کرواسی می باشیم:

  • قوانین کار و مدارک لازم اخذ ویزای کرواسی چیست؟ گذرنامه معتبر همراه با دو فقره کپی، شش فقره عکس پاسپورتی با زمینه سفید، ارائه گواهی بیمه سلامت پزشکی جسمانی، ارائه قرارداد استخدام در کرواسی، ارائه گواهی توانایی و صلاحیت آکادمیک و اثبات توانایی مالی برای زندگی در کرواسی
  • شرایط ورود به لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی چیست؟ کشور کرواسی در واقع از شبکه کارت آبی اروپا پیروی می کند و جزئی از این برنامه می باشد. در تعریف کارت آبی باید گفت این یک مجوز برای اقامت دو ساله خواهد بود در حالی که ویزای کار قانونی کشور کرواسی تنها 12 ماه معتبر است. متقاضیان کار در کرواسی بعد از یافتن شغل مورد نظر در لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی باید برای اخذ ویزا اقدام کنند. تسلط به زبان کروات برای کار در کشور کرواسی از اهمیت زیادی برخوردار است. در کنار زبان کروات اگر متقاضیان به زبان انگلیسی یا روسی نیز مسلط باشند این توانایی برای آن ها یک برگ برنده محسوب می شود. افرادی که در مشاغل املاک یا مجری تلویزیون، روزنامه نگار یا اعضای فرقه مذهبی فعالیت می کنند باید گواهینامه ثبت نام در شغل به جای جواز کار دریافت کنند. کارفرمای افرادی که در مشاغل خاص مشغول هستند باید برای اخذ گواهینامه ثبت نام کارمندان خود از طریق اداره پلیس مهاجرت در کرواسی اقدام کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی

  1. حسین رنگاور گفت:

    سلام وقت بخیر من نقاش ساختمان هستم میخواستم ببین برای کار میتونم به کرواسی مهاجرت کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فقط در صورتی که به پیشنهاد کاری از این کشور دست پیدا کنید

  2. مهدی شمری گفت:

    سلام وقت بخیر من مهندسی کامپیوتر دارم با ۲۰ سال سابقه کار تو کشور کرواسی شغل مناسبی پیدا میشه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما ممکن هست تا حدودی به عنوان یک مانع در نظر گرفته بشه اما باید در نظر داشته باشید که برای کار در کرواسی، شما باید یک پیشنهاد شغلی از این کشور داشته باشید

  3. سید مهدی گفت:

    سلامو خسته نباشید
    من یه نوجوان 19 ساله هستم امسال کنکور دادم و منتظر نتایج دانشگاه هستم . رشته های 1- مهندسی مکانیک 2- مهندسی صنایع 3- مهندسی عمران 4- مهدسی شهرسازی این هارو انتخاب کردم
    میخواستم بدونم تو کشور کرواسی یا کشور های دیگه کدوم یکی از مشاغل رو راحت تر میتونم در اینده در کشور های دیگه برای خودم پذیرش بگیرم و قبولم کنن . راهنمایی کنید ممنون میشم
    باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      دوست من هیچکس نمیتونه به شما بگه که 4 سال آینده چه رشته ای خوبه و کجا میتونید برید ولی در کل رشته های مهندسی مخصوصا دو تا رشته اولی که گفتید برای کشورهای درجه یک کشورهای خوبی هستن اما شما رشته ای رو بخونید که دوست دارید…
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  4. محمد باقر سلطانی گفت:

    سلام من راننده پایه یک هستم کارم رانندگی با تریلی هست خواستم ببینم کار رانندگی هست برا من تجربه هم دارم ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید شرایط شما بررسی برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *