ویزای کاری

لیست مشاغل مورد نیاز یونان

لیست مشاغل مورد نیاز یونان

آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز یونان هم برای کسانی که قصد دارند به روش تحصیلی یونان را انتخاب کنند مفید است هم برای علاقه مندان به اخذ ویزای کاری مستقیم. چرا که نرخ بیکاری در یونان بالا است و حتی دانشجویانی که از دانشگاه های یونانی فارغ التحصیل شوند در صورتی شانس خوبی برای یافتن کار دارند که در رشته های مورد نیاز این کشور تحصیل کرده باشند. پایتخت یونان شهر آتن است که فرصت های شغلی بیشتری دارد و در عین حال گران تر است. البته یونان علی رغم بحران های مالی اخیر در حوزه بالکان صاحب بزرگ ترین اقتصاد می باشد. همچنین استانداردهای زندگی و امکانات رفاهی و اجتماعی در این کشور نیز مقبول است و منجر به محبوب بودن یونان بین توریست ها شده است.

یونان همچنین عضو سازمان های بین المللی بی شماری است که از آن جمله می توان به شورای اروپا، ناتو، سازمان تجارت جهانی و غیره اشاره نمود. میراث فرهنگی متمایز یونان، صنعت گردشگری، صنعت کشتی سازی و دریانوردی و اهمیت جغرافیایی آن منجر شده بتواند در گروه کشورهای توسعه یافته قرار بگیرند و اقتصاد بزرگی داشته باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • لیست مشاغل مورد نیاز یونان کدام است؟
  • نرخ بیکاری در یونان به چه صورت است؟
  • شرایط کار در یونان چیست؟
  • محدودیت های کار در یونان برای شهروندان خارجی چیست؟
  • بهترین راه برای مهاجرت کاری به یونان چیست؟
  • فاصله درآمد زنان و مردان در یونان چقدر است؟

سطح درآمد لیست مشاغل مورد نیاز یونان

کار در یونان به راحتی یافت نخواهد شد؛ چرا که حتی خود یونانی ها نیز با بحران بیکاری روبه رو هستند و نتیجتا پروسه برای خارجی ها دشوارتر خواهد بود. در نمودار ذیل برای بررسی بهتر این موضوع نرخ بیکاری در یونان با کشور قدرتمند آلمان طی سال 2024 مقایسه شده است:

مقایسه نرخ بیکاری در یونان و آلمان

با وجود کمی فرصت های شغلی، علی الخصوص پس از شیوع ویروس کرونا، کسانی که در رشته های مورد نیاز یونان تحصیل کرده باشند و از دانشگاه های برتر این کشور فارغ التحصیل شده باشند، در صورت تسلط به زبان انگلیسی و یونانی به طور همزمان، شانس خوبی برای پیدا کردن شغل در یونان خواهند داشت.

در جدول ذیل برخی از مشاغل مورد نیاز یونان و سطح درآمد آنان طی سال 2024 بیان شده است:

ردیفمشاغل مورد نیاز یونانسطح درآمد ماهیانه
1حسابدار€1830 (یورو)
2مهندس هوا و فضا€2870 (یورو)
3مسئول کنترل ترافیک هوایی€2900 (یورو)
4دستیار خلبان€1740 (یورو)
5خلبان€4100 (یورو)
6معمار€2900 (یورو)
7مکانیک خودرو€1880 (یورو)
8معلم€1750 (یورو)
9مترجم€2200 (یورو)
10پرستار کودک€1700 (یورو)
11معلم مهدکودک€2100 (یورو)
12مهندس عمران€2400 (یورو)
13مهندس برق و الکترونیک€2340 (یورو)
14مهندس مکانیک€2560 (یورو)
15آشپز€1980 (یورو)
16کارمند آژانس مسافرتی€2040 (یورو)
17دندانپزشک€5350 (یورو)
18متخصص تغذیه€4380 (یورو)
19تکنسین آزمایشگاه€1810 (یورو)
20پرستار€1840 (یورو)
21تکنسین کامپیوتر€1720 (یورو)
22توسعه دهنده وب و برنامه نویس€2330 (یورو)
23داروساز€2860 (یورو)

سطح درآمد لیست مشاغل مورد نیاز یونان

نحوه دستیابی به لیست مشاغل مورد نیاز یونان

به این منظور 2 راه وجود دارد:

  1. تحصیل در یونان و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از فارغ التحصیل در نتیجه پیدا کردن شغل
  2. اخذ مستقیم پیشنهاد شغلی از کارفرمای یونانی و درخواست ویزای کاری یونان از ایران

با توجه به این که نرخ بیکاری در یونان بالای 15% است و حتی برخی منابع نرخ بیکاری جوانان را بالای 30% گزارش کرده اند، شانس بسیار کمی وجود دارد کسی موفق شود از راه دوم، یعنی اخذ ویزای کاری مستقیم یونان، وارد این کشور شود. چرا که کارفرمای یونانی باید مطابق قوانین ابتدائا فرصت شغلی را 3 ماه در یونان و سپس 3 ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی کند و در صورتی که در این فاصله فرد مناسبی پیدا نشد می تواند فردی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه نیست را استخدام کند.

منتهی تقاضای کار در کشور یونان بسیار بالا است در نتیجه علاقه مندان به ورود به اروپا بهتر است یا مقصد خود را تغییر دهند و کشوری مثل آلمان را انتخاب کنند که نه تنها ویزای جستجوی کار صادر می کند و داشتن پیشنهاد شغلی را بدوا اجباری نمی داند، بلکه نرخ بیکاری و تورم پایین تر و اقتصاد قدرتمندتر و باثبات تری نیز دارد. لازم به ذکر است متوسط درآمد ماهیانه در آلمان نیز بیشتر از یونان می باشد در نتیجه مردم در آلمان از سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی بالاتری نیز برخوردارند. در جدول ذیل سطح درآمد در یونان بررسی شده است:

سطح درآمد ماهیانه در یونان طی سال 2024توضیحات
€1820 (یورو)کم ترین میزان درآمد ماهیانه در یونان
€3630 (یورو)متوسط درآمد ماهیانه در یونان
€12700 (یورو)بیشترین میزان درآمد ماهیانه در یونان

شرایط کاری در یونان

کسانی که بیکار باشند بعضا از مزایای حقوق بیکاری در یونان و غیره برخوردارند اما غالبا زندگی سختی دارند. لازم به ذکر است سطح دقیق درآمد در یونان بستگی به موارد مختلفی دارد از جمله اینکه فرد چه سطح تحصیلاتی دارد، چه میزان سابقه کار دارد و غیره. منتهی متاسفانه یکی دیگر از عوامل تعیین کننده جنسیت افراد است و در یونان، زنان در موقعیت شغلی مشابه با همکار مرد خود، حتی در صورت داشتن رزومه و مهارت های شغلی یکسان، 7% کم تر حقوق دریافت می کنند که در جدول ذیل نشان داده شده است:

جنسیتمتوسط درآمد در یونان
زنان€2950 (یورو)
مردان€3200 (یورو)

در یونان هر 16 ماه 1 بار برای جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم در نتیجه تورم، 9% مطابق قوانین به حقوق آن ها افزوده می گردد. البته در سایر کشورهای دنیا به طور میانگین هر 16 ماه یکبار تنها 3% به حقوق افراد افزوده می گردد، که طبیعتا میزان آن در هر کشوری متفاوت است. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، سعی شد علاقه مندان به کار و تحصیل در یونان راهنمایی شوند که چه شرایطی بر اقتصاد یونان حکم فرماست و لیست مشاغل مورد نیاز یونان در سال 2024 کدام است. پیشنهاد می شوند علاقه مندان به مهاجرت به اروپا کشورهایی که در حال حاضر ثبات اقتصادی بهتری دارند را انتخاب کنند چرا که کشورهای دارای بحران مثل اسپانیا و یونان غالبا درگیر مشکلات داخلی هستند و کم تر مهاجرپذیر می باشند.

سوالات تخصصی در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز یونان

در بخش پایانی مقاله لیست مشاغل مورد نیاز یونان به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • نحوه دستیابی به لیست مشاغل مورد نیاز یونان به چه صورت است؟ به این منظور 2 راه وجود دارد. تحصیل در یونان و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از فارغ التحصیل در نتیجه پیدا کردن شغل و  اخذ مستقیم پیشنهاد شغلی از کارفرمای یونانی و درخواست ویزای کاری یونان از ایران.
  • شرایط کاری در یونان به چه صورت است؟ کسانی که بیکار باشند بعضا از مزایای حقوق بیکاری در یونان و غیره برخوردارند اما غالبا زندگی سختی دارند. لازم به ذکر است سطح دقیق درآمد در یونان بستگی به موارد مختلفی دارد از جمله اینکه فرد چه سطح تحصیلاتی دارد، چه میزان سابقه کار دارد و غیره. منتهی متاسفانه یکی دیگر از عوامل تعیین کننده جنسیت افراد است و در یونان، زنان در موقعیت شغلی مشابه با همکار مرد خود، حتی در صورت داشتن رزومه و مهارت های شغلی یکسان، 7% کم تر حقوق دریافت می کنند.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *