ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی آفریقای جنوبی

مدارس ایرانی آفریقای جنوبی

باید به این نکته اشاره داشت که مدارس ایرانی آفریقای جنوبی بسیار محدود هستند و این یک چالش بزرگ به حساب می آید. آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که فرصت های مهاجرتی زیادی را در اختیار افراد متخصص برای کار در این کشور قرار داده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که در سال های پیش رو، جمعیت قابل توجهی از ایرانیان و سایر ملیت ها به این کشور مهاجرت کنند. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره داشت که آفریقای جنوبی یکی از شناخته شده ترین کشورهایی است که جمعیت نسبت کمی از ایرانیان را در خود جای داده است ولی با این وجود، فراهم بودن شرایط تحصیل در مدارس ایرانی در این کشور همچنان یکی از دغدغه هایی است که می تواند همراه ایرانیان باشد.

آفریقای جنوبی این امکان را به شهروندان خارجی می دهد که به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند و همین مسئله سبب می شود تا بسیاری از افراد این کشور را به عنوان یکی از ایده آل ترین گزینه های خود برای مهاجرت به خارج از کشور در نظر داشته باشند. با این حال نباید از این مسئله غافل شد که آفریقای جنوبی زمانی می تواند برای مهاجرت یک خانواده مناسب باشد که همه آن ها بتوانند از شرایط مناسب برای زندگی برخوردار باشند. در حال حاضر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی آفریقای جنوبی پرداخته و به سوالات مخاطبان در این زمینه پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل در مدارس آفریقای جنوبی چیست؟
  • چگونه می توان در آفریقای جنوبی به ادامه تحصیل در مدارس پرداخت؟
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مدارس ایرانی این کشور چیست؟
  • بهترین مدارس ایرانی این کشور کدامند؟

انتخاب مدارس ایرانی یا دولتی آفریقای جنوبی

یکی از چالش هایی که هر ایرانی در خارج از کشور با آن روبرو می شود، فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل فرزندان خواهد بود. مدارس موجود در همه کشورهای جهان با توجه به استانداردهای تعیین شده در همان کشور تعیین شده اند و به همین دلیل است که فرد پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، آماده می شود تا در همان سیستم به ادامه تحصیل بپردازند. مدارس دولتی در آفریقای جنوبی نیز به همین روند فعالیت خود را ادامه می دهند.

باید در نظر داشت که بسیاری از شهروندان ایرانی به دلیل عدم تسلط فرزندشان به زبان های رایج در آفریقای جنوبی، نمی توانند این دسته از مدارس و حتی مدارس غیر دولتی در این کشور را موقعیت مناسبی برای تحصیل فرزند خود بدانند. در حال حاضر می توان گفت که مدارس ایرانی برای تحصیل این دسته از افراد بهترین گزینه است. در آفریقای جنوبی تنها یک مدرسه برای دانش آموزان ایرانی در نظر گرفته شده است و به همین دلیل است که بسیاری از شهروندان ایرانی ناچار می شوند تا از مدارس انگلیسی زبان برای تحصیل فرزند خود در این کشور استفاده کنند.

انتخاب مدارس ایرانی یا دولتی آفریقای جنوبی

مدرسه امام خمینی پرتوریا در آفریقای جنوبی

در حال حاضر تنها مدرسه در مقطع دبستان که زبان فارسی را برای تحصیل خود ارائه می کند، مدرسه امام خمینی (ره) پرتوریا در این کشور است. دانش آموزان اندکی در این مدرسه در حال تحصیل هستند و یکی از دلایل اصلی آن است که تعداد ایرانیانی که این شهر را برای زندگی خود انتخاب می کنند بسیار محدود است.

مراکز اصلی زندگی در آفریقای جنوبی از این شهر فاصله قابل توجهی دارد و این مدرسه که یکی از مدارس ایرانی موجود در قاره آفریقا است، از گروه های متمرکز ایرانی در این کشور به دور است. دانش آموزان در این مدرسه می توانند علاوه بر یادگیری دروس به زبان فارسی، با توجه به شرایط سنی خود با زبان های رایج در آفریقای جنوبی نیز آشنا شوند و از این طریق آمادگی کافی برای تحصیل در این کشور در سال های آینده را به دست آورند.

برخی از مهم ترین ویژگی های این مدرسه عبارتند از:

مهم ترین ویژگی های مدرسه امام خمینی پرتوریا

دبیرستان امام خمینی پرتوریا از مدارس ایرانی آفریقای جنوبی

دانش آموزانی که در مقطع دبیرستان در حال تحصیل هستند نیز می توانند در مدرسه امام خمینی پرتوریا به ادامه تحصیل مشغول شوند چراکه این مدرسه در رشته های ریاضی فیزیک و همچنین تجربی آمادگی پذیرش دانش آموزان ایرانی را دارد. این دبیرستان در سال 1366 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و یکی از قدیمی ترین مدارس ایرانی در قاره آفریقا به حساب می آید. این مدرسه در سال گذشته نزدیک به 100 دانش آموز را در خود جای داده بود که این مسئله به خوبی نشان می دهد که ایرانیان کمی به این مدرسه دسترسی دارند. کلاس های دبیرستان امام خمینی پرتوریا در آفریقای جنوبی به صورت مختلط اداره می شود.

در صورتی که در صدد مهاجرت به آفریقای جنوبی قرار دارید و تمایل دارید که مسیر مهاجرت خود را به بهترین شکل طی کنید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *