ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی اتریش

مدارس ایرانی اتریش

در حال حاضر امکان تحصیل در مدارس ایرانی اتریش برای علاقمندان به مهاجرت به این کشور از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برخی از افراد تلاش می کنند تا فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس خارج از کشور اعزام کنند ولی در این صورت بدیهی است که مدارس ایران مد نظر قرار نمی گیرد و افراد در تلاش خواهند بود تا مدارس بین المللی را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب کنند. این مدارس بیشتر به زبان انگلیسی امکان ادامه تحصیل را فراهم می کنند و دانش آموزان باید پیش از ورود به مدرسه توانمندی کافی در این زمینه را به دست آورند.

مدارس ایرانی بیشتر برای تحصیل افرادی مناسب هستند که قصد دارند پس از مدتی مجدد به ایران بازگردند و تمایلی به اقامت در اتریش ندارند. باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر مدارس ایرانی در خارج از کشور، دارای مجوز فعالیت از آموزش و پرورش ایران هستند و در غیر این صورت اعتبار آن ها مورد تایید قرار نمی گیرد. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تحصیل در مدارس خارج از ایران برای دانش آموزان خارجی به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به طور ویژه به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی اتریش خواهند پرداخت.

  • آیا تحصیل در مدارس ایرانی اتریش رایگان است؟
  • آیا دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس اتریش به ادامه تحصیل مشغول شوند؟
  • بهترین مدارس ایرانی در اتریش کدامند؟
  • آیا می توان با ثبت نام در مدارس اتریش، ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورد؟

شرایط تحصیل در مدارس بین المللی اتریش

باید به این نکته اشاره کرد که در اتریش مدارس بین المللی زیادی وجود دارد که امکان ادامه تحصیل به دانشجویان خارجی را می دهند. این مدارس بیشتر به زبان انگلیسی دروس را ارائه می کنند و مورد تایید وزارت آموزش و پرورش اتریش نیز قرار دارند. با این حال در این مدارس زبان دوم برای تحصیل زبان آلمانی است تا دانش آموزان برای زندگی در این کشور نیز آشنا شوند.

تحصیل در این مدارس از اعتبار بالایی برخوردار است و دانش آموزان می توانند در پایان مدرکی دریافت کنند که در تمامی دانشگاه های اتریشی نیز مورد تایید است و در نتیجه از آن می توان برای تحصیل در مقاطع بالاتر در اتریش نیز بهره برد. البته باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در مدارس بین المللی در اتریش بسیار بالا است و تفاوت بسیاری با مدارس دولتی اتریش دارد.

شرایط تحصیل در مدارس بین المللی اتریش

تحصیل در مدارس ایرانی یا بین المللی در اتریش

یکی از سوالات مهمی که تحصیل در اتریش در مدارس بین المللی و مدارس ایرانی به همراه دارد برای دانش آموزانی است که از ایران یا سایر کشورهای جهان قصد ورود به این کشور را دارند. در حال حاضر دانش آموزانی که در ایران تحصیل می کنند، نمی توانند برای تحصیل در مدارس ایرانی در اتریش اقدام کنند چراکه توجیهی برای ورود به این کشور و دریافت ویزای تحصیلی اتریش برای آن ها وجود ندارد. برخی از مهم ترین ویژگی هایی که تحصیل در مدارس بین المللی اتریش نسبت به مدارس ایرانی خواهند داشت عبارتند از:

مهمترین ویژگی های تحصیل در مدارس بین المللی اتریش

در چنین شرایطی است که به علاقمندان زندگی در اتریش توصیه می شود تا به جای تحصیل در مدارس ایرانی در این کشور، مدارس بین المللی یا دولتی اتریش را انتخاب کنند تا از این طریق بتوانند شرایط بهتری را برای آینده فرزندان خود شکل دهند.

معرفی مدرسه فارابی از مدارس ایرانی اتریش

در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که مدرسه فارابی، تنها مدرسه فعال ایرانی در اتریش است که فعالیت خود را از سال 1365 آغاز کرده است و امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی را به دانش آموزان ایرانی می دهد. این مدرسه در پایتخت اتریش و شهر وین واقع شده است. این مدرسه علاوه بر فعالیت های آموزشی، مسئولیت بسیاری از مراسم فرهنگی را نیز به عهده می گیرد. دانش آموزان ایرانی به صورت مختلط امکان تحصیل در این مدرسه را خواهند داشت و تمام دروس به زبان فارسی در این مدرسه ارائه می شوند.

باید در نظر داشت که بر اساس قوانین موجود در اتریش، زبان آلمانی نیز به تمامی دانش آموزان این مدرسه آموزش داده می شود و این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد ارزشمند باشد. در حال حاضر اتریش یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت است و به همین دلیل می توان دید که تحصیل دانش آموزان در این کشور از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افرادی که این کشور را برای تحصیل و کار خود انتخاب می کنند، نیاز خواهند داشت که شرایط تحصیل فرزندان خود را نیز فراهم کنند.

در صورتی که به دنبال مهاجرت به اتریش یا سایر کشورهای جهان هستید یا در نظر دارید که شرایط تحصیل فرزند خود در خارج از کشور را فراهم کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *