ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی ارمنستان

مدارس ایرانی ارمنستان

باید به این نکته توجه داشت که تحصیل در مدارس ایرانی ارمنستان یکی از مهم ترین دغدغه های علاقمندان به مهاجرت به این کشور است. افرادی که ارمنستان را برای زندگی خود در خارج از کشور انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که فرزند آن ها نیز برای ادامه تحصیل باید شرایط ایده آلی داشته باشد. در حال حاضر برخی از مدارس دولتی ارمنستان امکان ادامه تحصیل در این کشور را فراهم کرده اند اما ممکن است دانش آموز نتواند به راحتی در این کشور و به زبان ارمنی به ادامه تحصیل مشغول شود و به همین دلیل است که او دچار افت تحصیلی شده و این مسئله می تواند آینده اش را تحت تاثیر قرار دهد.

برخی از خانواده ها ترجیح می دهند که فرزند خود را در مدارس ایرانی در خارج از کشور ثبت نام کنند تا بتواند از این طریق در بهترین شرایط ممکن و مطابق با نظام آموزشی ایران به تحصیل بپردازند. این روش بیشتر به افرادی توصیه می شود که قصد دارند بعد از مدتی بار دیگر به ایران بازگردند و شرایط مناسبی برای تحصیل خود در ایران فراهم کنند. در حال حاضر مدارس ایرانی کمی در ارمنستان به صورت فعال وجود دارد و این مسئله می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. به منظور توجه به همین موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی در ارمنستان پرداخته اند و به سوالات کلیدی که در این رابطه مطرح می شود پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل در مدارس ارمنستان چگونه است؟
  • در کدام شهرهای ارمنستان می توان به ادامه تحصیل در مدارس ایرانی پرداخت؟
  • آیا مدارس ایرانی ارمنستان دروس را به زبان فارسی ارائه می کنند؟
  • بهترین مدارس ایرانی ارمنستان برای تحصیل دانش آموزان کدامند؟

معرفی دبستان ایرانی شهید فهمیده از مدارس ایرانی ارمنستان

معرفی دبستان ایرانی شهید فهمیده از مدارس ایرانی ارمنستان

یکی از مدارس ایرانی که امکان تحصیل دانش آموزان به زبان فارسی را فراهم کرده است، مدرسه شهید فهمیده در شهر ایروان است. این دبستان، تنها مدرسه ایرانی در این مقطع در کشور ارمنستان است که امکان تحصیل را برای دانش آموزان دختر و پسر ایرانی فراهم کرده است. افتتاح دبستان شهید فهمیده ایروان به سال 1360 باز می گردد و می توان آن را در دسته مدرسه هایی نسبتا قدیمی ایرانی در خارج از کشور معرفی کرد.

ساعت فعالیت این دبستان برای دانش آموزان از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 14:30 است و در برخی از مواقع و به خواست والدین و دانش آموزان ممکن است کلاس های فوق برنامه نیز برای آن ها در نظر گرفته شود. مساحت محیط آموزشی این مدرسه به 421 متر مربع می رسد و حیاط آن نیز تقریبا 450 متر مربع است.

محیط کلاس های دبستان شهید فهمیده ایراوان نسبتا شلوغ است و دانش آموزان بر روی نیمکت های دونفره به تحصیل می پردازند. از امکانات این مدرسه می توان به محیط آزمایشگاهی و همچنین کتابخانه نسبتا مجهز آن اشاره داشت. دانش آموزان در این مدرسه همچنین به محیط بازی که شامل زمین های ورزشی می شود نیز دسترسی دارند.

برخی از مهم ترین ویژگی های دبستان شهید فهمیده ایروان عبارتند از:

مهم ترین ویژگی های دبستان شهید فهمیده ایروان

آشنایی با مدرسه دبیرستان ایرانی شهید فهمیده ایروان ارمنستان

دبیرستان دوره دوم شهید فهمیده در ارمنستان در رشته های نظری امکان ادامه تحصیل دانش آموزان ایرانی را فراهم کرده است و می توان آن را به عنوان تنها گزینه در دسترس برای ایرانیان در این کشور در نظر داشت. علاقمندان به تحصیل در ارمنستان در صورتی که تمایل به تحصیل در سایر مدارس بین المللی این کشور داشته باشند، با محدودیت خاصی روبرو نخواهند شد و این یکی از نکات مثبتی است که در رابطه با تحصیل دانش آموزان در این کشور وجود دارد.

دبیرستان شهید فهمیده ایروان در حال حاضر 217 دانش آموز در حال تحصیل دارد و با توجه به این که 18 کلاس درس در این مدرسه ساخته شده است، می توان تخمین زد که در هر کلاس به طور متوسط 12 دانش آموز وجود دارد. دبیرستان دولتی شهید فهمیده ایروان از مدارس نسبتا تازه تاسیس ایرانی در خارج از کشور است که فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرده است. در حال حاضر وسعت این مدرسه کوچک تر از دبستان آن است به طوری که مساحت محیط آموزشی این مدرسه به 331 متر مربع می رسد و حیاط آن نیز 414 مترمربع است. در شرایط عادی ساعت فعالیت مدرسه بین ساعت 7:30 تا 13 است و دانش آموزان ممکن است در کلاس های فوق برنامه این مدرسه نیز شرکت کنند.

علاقمندان به پروسیه مهاجرت به ارمنستان به صورت خانوادگی باید در نظر داشته باشند که این کشور تنها یک مدرسه ایرانی فعال دارد و این مسئله می تواند برای بسیاری حائز اهمیت باشد. در صورتی که در صدد مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید و می خواهید بهترین شرایط را برای خانواده خود رقم بزنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *