ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی اسپانیا

مدارس ایرانی اسپانیا

تحصیل در مدارس ایرانی اسپانیا یکی از مهم ترین چالش هایی است که برخی از خانواده های ایرانی در این کشور با آن روبرو هستند. تمایل به تحصیل در مدارس ایرانی نسبت به دهه گذشته به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل بسیاری از مدارس ایرانی به ویژه آن دسته از مدارس که به صورت خصوصی اداره می شدند، فعالیت خود را به پایان رسانده اند و این مسئله سبب شده است تا بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در این کشور به زبان فارسی داشتند، با محدودیت هایی برای ورود به این عرصه روبرو شوند. در حال حاضر امکان تحصیل به زبان فارسی و در مدارس ایرانی در تمامی مقاطع در این کشور وجود ندارد و این یکی از چالش هایی است که می تواند آینده دانش آموزان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

مدارس ایرانی در خارج از کشور تنها برا گروه های خاصی از جامعه مهاجران می تواند موثر باشد و به همین دلیل است که تمایل به تحصیل در این مدارس نیز به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده و این مسئله اعزام معلمان به خارج از کشور را نیز با چالش های بسیار زیادی همراه ساخته است. با وجود همه این مسائل به وجود آمده، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی اسپانیا پرداخته و به ابهاماتی که ممکن است پیش روی متقاضیان باشد پاسخ داده اند.

  • آیا در تمامی شهرهای اسپانیا می توان در مدارس ایرانی به تحصیل پرداخت؟
  • مهم ترین مدارس ایرانی مادرید کدامند؟
  • آیا مدارس ایرانی مناسبی در شهر بارسلونا وجود دارد؟
  • محدودیت های تحصیل در مدارس ایرانی در خارج از کشور چیست؟
  • چرا مدارس ایرانی در اسپانیا می توانند یک انتخاب برای ایرانیان باشد؟

انتخاب مدارس بین المللی یا ایرانی اسپانیا

یکی از چالش هایی که یک خانواده مهاجرت با آن روبرو خواهد شد، ایجاد فرصت های مناسب برای ادامه تحصیل فرزندان در مدارس خارجی است. برخی از افراد که برنامه ریزی بلند مدتی برای زندگی خود در اسپانیا دارند، این فرصت را خواهند داشت که از مدارس دولتی این کشور استفاده کنند و در نتیجه شرایط استاندارد آموزشی را برای فرزند خود در این کشور به صورت رایگان ایجاد نمایند که البته مستلزم در اختیار داشتن مدارکی خاص است.

برخی دیگر برای دسترسی به شرایط بهتر ترجیح می دهند تا فرزند خود را در مدارس خاص این کشور که به صورت خصوصی اداره می شوند ثبت نام کنند یا این که مدارس بین المللی را در این زمینه انتخاب کنند. باید در نظر داشت که این مدارس هزینه های بالایی برای تحصیل در اسپانیا به همراه خواهند داشت و ممکن است بسیاری از خانواده های ایرانی نتوانند آن را پرداخت کنند.

در حال حاضر مدارس ایرانی محدودی در اسپانیا دایر هستند و دانش آموزان ایرانی که علاقمند به ادامه تحصیل به زبان فارسی هستند، گزینه های محدودی را پیش روی خود خواهند داشت که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

انتخاب مدارس بین المللی یا ایرانی اسپانیا

معرفی دبستان جمهوری اسلامی ایران در مادرید

با توجه به کاهش درخواست ها برای تحصیل در مدارس ایرانی اسپانیا، در حال حاضر دبستان جمهوری اسلامی ایران در مادرید تنها دبستان موجود برای تحصیل ایرانیان در این کشور است. دانش آموزان ایرانی می توانند در این مدرسه به ادامه تحصیل مشغول شوند ولی شرط اصلی برای آن ها اقامت در شهر مادرید یا اطراف آن است که بتوانند خود را هر روز به مدرسه برسانند. در دوره شیوع بیماری کرونا و امکان تحصیل آنلاین، تعداد دانش آموزان این مدرسه به 280 نفر رسید که بیشترین مقدار در طول سال های گذشته بوده است.

از جمله مهم ترین ویژگی های این دبستان ایرانی در اسپانیا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین ویژگی های دبستان ایران در مادرید

دبیرستان جمهوری اسلامی ایران در مادرید از مدارس ایرانی اسپانیا

علاقمندان به تحصیل در مقطع دوره دوم متوسطه و در رشته های نظری در اسپانیا، می توانند مدرسه ایرانی جمهوری اسلامی ایران در مادرید را برای تحصیل خود انتخاب کنند که آن نیز تنها گزینه در دسترس برای ایرانیان است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که این مدرسه از 7 کلاس درس تشکیل شده و در حدود 100 دانش آموز نیز در آخرین سال تحصیلی در این مدرسه مشغول به تحصیل بوده اند.

سال ساخت آن به سال 1374 باز می گردد و از نظر وسعت یکی از مدارس بزرگ ایرانی در خارج از کشور است به طوری که 475 مترمربع از مساحت آن را محیط آموزشی و 557 مترمربع دیگر را حیاط و محیط بازی و ورزش دانش آموزان تشکیل می دهد. افرادی که برای ادامه تحصیل یا به منظور زندگی به اسپانیا مهاجرت می کنند، می توانند با انتخاب این مدرسه شرایط متفاوت و آسان تری را برای فرزند خود ایجاد کنند. شما نیز در صورتی که تمایل دارید بهترین مسیر را برای مهاجرت خانوادگی به این کشور تجربه کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *