ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی اندونزی

مدارس ایرانی اندونزی

مدارس ایرانی اندونزی به شهروندان ایرانی در این کشور کمک خواهد کرد تا بتوانند بهترین شرایط برای تحصیل فرزند خود را فراهم کنند. در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که کمتر شهروند خارجی را می توان در این کشور یافت که اندونزی را به عنوان مقصد نهایی مهاجرت خود در نظر بگیرد و قصد داشته باشد تا برای بلند مدت در این کشور بماند. در چنین شرایطی تحصیل در مدارس اندونزی برای فرزندان می تواند بسیار دشوار باشد چراکه در شرایطی به ادامه تحصیل خواهند پرداخت که با زبان آن کشور آشنایی کافی ندارند و این مسئله می تواند در روند تحصیل آن ها در کشوری دیگر خلل بزرگی ایجاد کند. افرادی که از ایران به این کشور مهاجرت می کنند نیز شرایط مشابهی دارند و این مسئله می تواند روند تحصیل آن ها را نیز مختل کند.

در شرایط کنونی می توان گفت اندونزی یکی از کشورهایی است که کمتر از سایر کشورهای جهان و به ویژه آسیای شرقی مورد توجه قرار می گیرد اما به دلایل مختلف، ایرانیان زیادی در این کشور ماموریت های کاری دریافت می کنند و همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت می کنند. در چنین شرایطی است که تحصیل فرزندان در این کشور از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می شود. در حال حاضر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی اندونزی پرداخته اند تا علاقمندان به این کشور با آسودگی خاطر بیشتری مهاجرت کنند.

  • آیا می توان در مدارس دولتی اندونزی به تحصیل پرداخت؟
  • فرصت های تحصیلی فرزندان در اندونزی چگونه فراهم می شود؟
  • بهترین مدارس ایرانی اندونزی کدامند؟
  • آیا ایرانیان می توانند به راحتی در مدارس ایرانی این کشور تحصیل کنند؟

شرایط تحصیل در مدارس دولتی یا ایرانی در اندونزی

ایرانیانی که به هر دلیل قصد مهاجرت به اندونزی به صورت خانوادگی را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل فرزند آن ها در این کشور می تواند یک چالش بسیار بزرگ به حساب آید. در حال حاضر مدارس اندونزی که به صورت دولتی و خصوصی اداره می شوند، زبان اندونزیایی را به عنوان تنها زبان رسمی در مدارس این کشور می شناسند و همین مسئله سبب شده است تا تحصیل در این کشور برای دانش آموزان خارجی بسیار سخت و دشوار شود.

باید به این نکته اشاره داشت که دانش آموزانی که به زبان اندونزیایی آشنایی ندارند، باید شخصا این زبان را بیاموزند و سپس وارد مدارس دولتی یا خصوصی این کشور شوند و برای افرادی که به صورت موقت قصد دارند در این کشور زندگی کنند، تحصیل در مدارس دولتی یا خصوصی می تواند فشار زیادی را به دانش آموزان وارد کند.

در حال حاضر فرصت مهاجرت به اندونزی برای افراد محدودی امکان پذیر می شود اما خوشبختانه این فرصت در اختیار آن ها وجود دارد که بتوانند شرایط تحصیل فرزند خود در مدارس ایرانی در این کشور را فراهم آورند. محدودیت های بسیار کمتری برای دانش آموزان ایرانی و حتی فارسی زبان در این مدارس به وجود می آید.

شرایط تحصیل در مدارس دولتی یا ایرانی در اندونزی

معرفی دبستان امام خمینی (ره) جاکارتا اندونزی

با توجه به این که ایرانیان کمی در کشور اندونزی سکونت دارند، نباید انتظار داشت که مدارس ایرانی زیادی در دسترس آن ها قرار داشته باشد. در حال حاضر دبستان امام خمینی (ره) جاکارتا، تنها مدرسه ایرانی موجود در این کشور است که دانش آموزان می توانند شش مقطع اول تحصیلی خود را در آن سپری کنند.

این دبستان یکی از مدارس ایرانی قدیمی در منطقه شرق آسیا است ولی دانش آموزان محدودی را در خود جای داده است به طوری که تعداد دانش آموزان آن در سال گذشته تحصیلی در حدود 100 نفر گزارش شده است. برخی از مهم ترین ویژگی های این دبستان ایرانی در اندونزی عبارتند از:

مهمترین ویژگی های دبستان ایرانی در اندونزی

دبیرستان امام خمینی (ره) جاکارتا از مدارس ایرانی اندونزی

دبیرستان امام خمینی جاکارتا نیز تنها دبیرستان در دسترس ایرانیان برای تحصیل در مدارس ایرانی اندونزی است که به صورت دولتی اداره می شود. دانش آموزان در این مدرسه می توانند در رشته های ریاضی- فیزیک و همچنین تجربی به ادامه تحصیل مشغول شوند و در نهایت مدرکی دریافت کنند که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ایران است. این مدرسه که فعالیت خود را در سال 1356 آغاز کرده است یکی از مدارس بزرگ ایرانی در خارج از کشور به حساب می آید که بیش از 1000 مترمربع مساحت دارد.

28 کلاس درس در این مدرسه وجود دارد و به همین دلیل اکثر آن ها با کمتر از 10 دانش آموز دختر و پسر تشکیل می شوند. در حال حاضر امکانات ورزشی و آموزشی بسیار مناسبی در این مدرسه وجود دارد که می توان آن ها را به شرح زیر معرفی کرد:

  • زمین فوتسال
  • میز پینگ پونگ
  • زمین والیبال
  • زمین هندبال
  • فضای بدمینتون
  • آزمایشگاه شیمی
  • کتابخانه مجهز

در حال حاضر اگر به فکر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *