ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی تاجیکستان

مدارس ایرانی تاجیکستان

تاجیکستان یکی از کشورهای فارسی زبان جهان برای مهاجرت بوده و به همین دلیل است که اهمیت تحصیل در مدارس ایرانی تاجیکستان بالا است. در سال های اخیر، ایرانیان زیادی به دلیل شرایط فرهنگی و زبانی مشترک، تاجیکستان را برای مهاجرت خود انتخاب کرده اند و به همین دلیل می توان گفت که این کشور در دسته کشورهای پرمتقاضی برای مهاجرت در آسیای میانه به حساب می آید. کیفیت آموزش در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر منطقه چندان مناسب نیست و به همین دلیل است که افراد زیادی تمایل دارند تا این کشور را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب نکنند اما گروهی از افراد که به این کشور مهاجرت کرده اند، به ناچار باید این کشور را برای تحصیل فرزندان برگزینند.

در حال حاضر مدارس فارسی زبان زیادی در تاجیکستان وجود دارد اما زبان اصلی تحصیل در این کشور روسی است و به همین دلیل است که بسیاری از والدین ایرانی تلاش می کنند تا شرایط تحصیل فرزند خود در مدارس ایرانی این کشور را فراهم کنند. بسیاری از افرادی که تاجیکستان را برای مقصد زندگی خود انتخاب کرده اند، تمایل دارند تا پس از مدتی بار دیگر مهاجرت کنند و به همین دلیل است که انتخاب مدارس ایرانی تاجیکستان، مورد توجه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار گرفته است.

  • شرایط تحصیل در مدارس ایرانی کشور تاجیکستان برای دانش آموزان چیست؟
  • آیا می توان در تمامی مقاطع تحصیلی در مدارس ایرانی این کشور تحصیل کرد؟
  • کدام مدرسه ایرانی در تاجیکستان بهترین شرایط را دارد؟
  • آیا مدارس ایرانی تاجیکستان به صورت خصوصی اداره می شوند؟

شرایط تحصیل در مدارس بین المللی تاجیکستان

در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که تاجیکستان یکی از کشورهایی است که به زبان فارسی در آن تکلم می شود و به همین دلیل است که مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته. مدارس تاجیکستان ضمن پاسداشت زبان فارسی، خط الرسم روسی را برای تحصیل برگزیده اند و به همین دلیل نمی توان به راحتی در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت به ویژه زمانی که فرد قصد داشته باشد پس از مدتی این کشور را ترک کند.

در چنین شرایطی، امکان تحصیل در مدارس بین المللی تاجیکستان برای دانش آموزان به وجود می آید و آن ها می توانند به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند تا حداقل در مرحله دوم مهاجرت خود، به مشکلات کمتری برخورد کنند. در حال حاضر کشورهای مختلف از جمله ایران، مدارس بین المللی را در تاجیکستان دایر کرده اند و این مدارس می تواند جایگاه مناسبی برای تحصیل بسیاری از ایرانیان در این کشور باشد. برخی از مهم ترین ویژگی هایی که تحصیل در مدارس بین المللی تاجیکستان می تواند به همراه داشته باشد عبارتند از:

مهم ترین ویژگی های تحصیل در مدارس بین المللی تاجیکستان

در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در تاجیکستان برای بسیاری از افراد می تواند به عنوان یک پدیده ارزش آفرین قلمداد شود ضمن این که دانش آموزان برای تحصیل در مدارس این کشور نیازی به دریافت مجدد ویزای تحصیلی نخواهند داشت و می توانند از طریق اقامت قانونی خود در این کشور به ادامه تحصیل در تاجیکستان مشغول شوند.

معرفی مدرسه ایرانی امام صادق (ع) در تاجیکستان

یکی از مدارس نسبتا تازه تاسیس ایرانی در خارج از کشور، مدرسه امام صادق (ع) در تاجیکستان است که با نام مدرسه سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان نیز شناخته می شود. سال احداث این مدرسه به 1372 باز می گردد و به همین دلیل در جمع مدارس تازه تاسیس خارجی قرار می گیرد.

مدرسه امام صادق (ع) تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور واقع شده است و آن را می توان به عنوان تنها دانشگاه ایرانی این کشور معرفی کرد که مساحت آن به 585 متر مربع می رسد. این مدرسه به مانند اکثر مدارس خارجی ایران به صورت مختلط دانش آموزان را در مقاطع مختلف تحصیلی پذیرش می کند. یکی از معایب این مدرسه آن است که تنها 6 کلاس آموزشی در آن وجود دارد و به همین دلیل در هر کلاس به طور متوسط 40 دانش آموز در حال تحصیل هستند و به دلیل این که مدرسه ایرانی دیگری در این کشور وجود ندارد، وقوع چنین اتفاقاتی کاملا طبیعی به نظر می رسد.

معرفی مدرسه ایرانی امام صادق (ع) در تاجیکستان

کتابخانه این مدرسه تا حد زیادی تجهیز است و حدود 210 جلد کتاب کمک آموزشی در آن برای دانش آموزان در دسترس قرار گرفته است. از امکانات این مدرسه می توان به زمین های فوتبال و والیبال و همچنین زمین مناسب پینگ پنگ اشاره کرد. آزمایشگاه علوم این مدرسه نیز از تجهیزات کافی برای تحصیل دانش آموزان برخوردار است.

فرایند ساده مهاجرت به تاجیکستان بسیاری را مشتاق به ورود کرده است و تحصیل فرزندان آن ها در این کشور یک اولویت است. در صورتی که به دنبال راهی برای تحصیل فرزند خود در خارج از کشور هستید، کافی است تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا در این مسیر شما را همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *