ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی تایلند

مدارس ایرانی تایلند

مدارس ایرانی تایلند این امکان را ایجاد می کنند که دانش آموزان در این کشور به زبان فارسی به ادامه تحصیل مشغول شوند. تایلند را می توان به عنوان یکی از 5 گزینه اصلی مهاجرت به شرق آسیا معرفی کرد و ایرانیان زیادی نیز در این کشور سکونت دارند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دانش آموزان ایرانی که همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت می کنند، باید شرایطی مناسب برای تحصیل داشته باشند و به همین دلیل است که وجود مدارس ایرانی در آن از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مدارس ایرانی در این کشور این فرصت را در اختیار فرد قرار می دهند تا به زبان فارسی به ادامه تحصیل مشغول شده و در صورت تمایل با زبان تای نیز آشنایی پیدا کنند.

در حال حاضر تایلند یکی از کشورهایی است که جمعیت نسبتا قابل توجهی از ایرانی ها در آن زندگی می کنند و همین مسئله سبب شده است تا شرایط تحصیل فرزندان آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شود. دسترسی به مدارس ایرانی در این کشور منجر به آن خواهد شد که خانواده ها با آسودگی خاطر بیشتری شرایط تحصیل فرزند خود در این کشور را فراهم آورند. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی روند تحصیل در مدارس ایرانی تایلند پرداخته اند تا راهنمای افرادی باشد که قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

  • چرا تحصیل در مدارس دولتی تایلند نمی تواند مناسب باشد؟
  • فرایند تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی تایلند چه تفاوتی با مدارس ایرانی دارد؟
  • بهترین مدارس ایرانی تایلند کدامند؟
  • شرایط تحصیل در مدارس ایرانی تایلند چیست؟
  • مدرک دریافت شده از مدارس ایرانی تایلند دارای اعتبار است؟

شرایط انتخاب مدرسه دولتی یا ایرانی در تایلند

افرادی که قصد مهاجرت به تایلند را دارند، باید یک برنامه ریزی دقیق برای آینده خود داشته باشند. افرادی که قصد اقامت بلند مدت در این کشور را دارند، می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی تایلند ثبت نام کنند تا فرزندشان با شرایط تحصیل و برقراری ارتباط با شهروندان این کشور آشنایی پیدا کند. با این حال افرادی که قصد دارند به صورت موقتی و کوتاه مدت در این کشور به ادامه تحصیل یا کار بپردازند، می توانند از مدارس ایرانی تایلند برای تحصیل در این کشور استفاده کنند.

مدارس دولتی تایلند زبان تای را برای تحصیل دانش آموزان در نظر گرفته اند و به همین دلیل می توان گفت که تسلط به این زبان برای ورود به مدرسه الزامی است اما مدارس ایرانی در تایلند این فرصت را در اختیار افراد قرار می دهند که به زبان فارسی در این مدارس به ادامه تحصیل مشغول شده و در نتیجه نیازی به یادگیری زبان این کشور نداشته باشند. ضمن این که این دسته از مدارس ایرانی، علاوه بر این که دروس را به زبان فارسی ارائه می کنند، این امکان را در اختیار فرد می گذارند که زبان تای را نیز در همین مدارس بیاموزد و آماده زندگی در محیط شهری و برقراری ارتباط با شهروندان بومی شود. از همین رو است که می توان گفت مهاجرت به تایلند باید با یک برنامه ریزی دقیق انجام بپذیرد.

شرایط انتخاب مدرسه دولتی یا ایرانی در تایلند

معرفی دبستان ولایت بانکوک در تایلند

با توجه به این که ایرانیان کمی در تایلند زندگی می کنند، باید به این نکته توجه داشت که مدارس محدودی نیز برای این گروه خاص در نظر گرفته شده و دبستان ولایت بانکوک تنها دبستان ایرانی در این کشور است. با این وجود، داده های آماری نشان می دهد که در حدود 280 دانش آموز در کلاس های مختلف این مدرسه در حال تحصیل هستند. برخی از مهم ترین ویژگی های کلی دبستان ولایت در بانکوک عبارتند از:

برخی از مهم ترین ویژگی های کلی دبستان ولایت در بانکوک

در حال حاضر می توان گفت که این مدرسه یکی از مدرسه های با کیفیت ایرانی در شرق آسیا است و کارنامه ای که از آن دریافت می شود، مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ایران قرار دارد.

دبیرستان ولایت بانکوک از مدارس ایرانی تایلند

دبیرستان ولایت بانکوک را می توان به عنوان یکی از کم جمعیت ترین مدارس ایرانی در خارج از کشور معرفی کرد که در حدود 100 دانش آموز دختر و پسر در آن مشغول تحصیل هستند. این مدرسه از 10 کلاس مختلف درسی تشکیل شده است که نشان از آن دارد که برخی از کلاس های درس آن با کمتر از 10 دانش آموز برگزار می شود.

دانش آموزان این دبیرستان نمی توانند رشته های فنی حرفه ای، هنر یا علوم انسانی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند و باید در رشته های مرتبط با علوم ریاضی و تجربی به ادامه تحصیل مشغول شوند و این یکی از مهم ترین محدودیت هایی است که تحصیل در این مدرسه به همراه دارد. دبیرستان ولایت بانکوک از نظر امکانات آموزشی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و والدین می توانند از کیفیت آن مطمئن باشند. در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *