ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی در دانمارک

مدارس ایرانی دانمارک

باید در نظر داشت که شرایط آموزش مدارس ایرانی دانمارک با مدارس داخلی تقریبا مشابه به یکدیگر بوده و تفاوت های جزئی دارد. افرادی که دانمارک را برای تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند یا قصد دارند برای کار به این کشور مهاجرت کنند، ممکن است به صورت خانوادگی در این مسیر گام بردارند و در نتیجه فرزندان آن ها نیز نیاز به این مسئله پیدا خواهند کرد که در این کشور به ادامه تحصیل در مدارس مشغول شوند. در چنین شرایطی است که ممکن است چالش های جدید برای متقاضیان زندگی در این کشور به وجود آید و به همین دلیل است که والدین باید پیش از عزیمت به این کشور، برنامه ریزی دقیقی برای شرایط بهینه تحصیل فرزند خود در این کشور داشته باشند.

در حال حاضر دانمارک را می توان به عنوان یکی از کشورهایی در نظر گرفت که مهاجران زیادی از ایران دارد و این خانواده ها باید شرایط مناسبی برای فرزند خود در این کشور ایجاد کنند. یکی از مهم ترین چالش هایی که می تواند برای آن ها، به ویژه افرادی که به تازگی به این کشور مهاجرت کرده اند، پیش آید، ثبت نام فرزند خود در مدارس دولتی دانمارک است. برای شرح بهتر این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل دانش آموزان ایرانی در دانمارک چگونه است؟
  • بهترین مدارس ایرانی در دانمارک کدامند؟
  • آیا می توان در مدارس دانمارک به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • تفاوت مدارس ایرانی و بین المللی در چیست؟
  • چه کسانی می توانند در مدارس ایرانی دانمارک به ادامه تحصیل مشغول شوند؟

بررسی یک تفاوت: مدارس بین المللی یا ایرانی دانمارک

افرادی که به صورت خانوادگی به خارج از کشور مهاجرت می کنند، باید در نظر داشته باشند که در این پروسه، یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه داشته باشند، شرایط تحصیل فرزندان است. افرادی که قصد دارند در این کشورها زندگی کنند باید بهترین شرایط را برای تحصیل فرزند خود ایجاد کنند و در دانمارک گزینه های زیر در دسترس خواهد بود:

  • مدارس دولتی دانمارک
  • مدرسه های خصوصی دانمارک
  • مدارس بین المللی از جمله مدارس ایرانی دانمارک

در حال حاضر تحصیل در مدارس دولتی به افرادی توصیه می شود که فرزند آن ها به زبان دنیش یا سوئدی تسلط نسبی دارد چراکه در غیر این صورت، افت شدید تحصیلی یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای دانش آموز به وجود آید. دانشگاه های خصوصی دانمارک گاه به زبان انگلیسی دروس را ارائه می کنند که البته در این صورت شهریه بسیار بالایی را به همراه خواهند داشت.

مدارس بین المللی دانمارک نیز به زبان انگلیسی یا زبان بومی دروس را ارائه می کنند و در برخی از آن ها امکان نام نویسی برای دانش آموزان خارجی وجود ندارد. تحصیل در مدارس ایرانی دانمارک را می توان به گروه های زیر توصیه کرد:

گروه بندی محصلان مدارس ایرانی در دانمارک

در حال حاضر دانش آموزانی که به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت می کنند، نیازی به ویزای تحصیلی دانمارک برای تحصیل در مدارس این کشور نخواهند داشت.

معرفی دبستان دولتی ایرانیان کوپنهاگ در دانمارک

در سال های اخیر، متقاضیان ایرانی تحصیل در مدارس بومی به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل گزینه های تحصیل در خارج از کشور نیز به محدودترین شرایط خود رسیده است. در حال حاضر مدرسه دبستان دولتی ایرانیان کوپنهاگ، تنها دبستان ایرانی در دسترس برای تحصیل در این کشور به حساب می آید و به همین دلیل است که جمعیت کلاس های درس این دبستان نسبتا بالاتر از استانداردهای موجود است.

بر اساس آمارهای سال گذشته، 231 دانش آموز در این مدرسه تحصیلی کرده اند و به دلیل این که تنها 7 کلاس درس در این مدرسه در دسترس دانش آموزان قرار دارد، متوسط تعداد دانش آموزان هر کلاس بیش از 30 نفر بوده است.

دبیرستان ایرانیان کوپنهاگ از مدارس ایرانی دانمارک

دبیرستان ایرانیان کوپنهاگ از مدارس ایرانی دانمارک

دانش آموزان ایرانی که در مقطع دوره دوم دبیرستان مشغول به تحصیل خواهند شد نیز می توانند مدرسه دولتی ایرانیان کوپنهاگ را برای تحصیل خود انتخاب کنند تا بتوانند یک دیپلم ایرانی دریافت کنند. در حال حاضر این مدرسه تنها 130 دانش آموز را در خود جای داده است و در رشته های تجربی و ریاضی دانش آموزان را پذیرش می کند. این مدرسه از سال 1375 در این کشور دایر است و از نظر قانونی به سفارت ایران در دانمارک وابستگی دارد و به همین دلیل است که متقاضیان ایرانی می توانند به صورت رایگان در این مدرسه به ادامه تحصیل مشغول شوند.

یکی از مزیت های انتخاب این مدرسه برای تحصیل آن است که به دانش آموزان زبان دانمارکی نیز آموزش داده می شود و آن ها می توانند آماده برقراری ارتباط با سایرین شوند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مدارس ایرانی در دانمارک

  1. پرپریوش فرکیش گفت:

    من پریوش فرکیش مادر بزرگ امیلیا هستم که او را در مدرسه ایرانی م تی أ (MTO) ثبت نام کرده‌ام و همیشه او را همراهی می‌کنم
    من و امیلیا خیلی از این مدرسه خوشحال و راضی هستیم
    در این مدرسه معلم های خوب ومهربان و با تجربه کار می‌کنند و زحمت می‌کنند
    ‌واقعا بچه های ایرانی که در دانمارک متولد شده احتیاج به چنین مدرسه فارسی زبان دارد تا با فرهنگ و آداب و رسوم قشنگ و زیبای کشورمان آشنا شوند
    ممنون از همه زحمات دست اندرکاران 🌸

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آرزوی موفقیت برای شما و نوه اتون داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *