ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی سوئیس

مدارس ایرانی سوئیس

در حال حاضر تحصیل در مدارس ایرانی سوئیس یکی از امکاناتی است که مهاجرت به این کشور می تواند برای بسیاری از متقاضیان بهمراه داشته باشد. سوئیس یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر همچنان به عنوان مقصد ایده آل مهاجرت در نظر گرفته شده است و داده های رسمی نیز نشان می دهند که سوئیس در جمع بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت قرار دارد و تمایل ایرانیان به زندگی در این کشور نیز بی دلیل نیست. یکی از دغدغه هایی که ممکن است هر خانواده با آن روبرو شود آن است که فرد برای تحصیل فرزند خود در مدارس این کشور چه گزینه هایی را پیش رو دارد و چگونه می تواند امکان تحصیل او را به بهترین شکل فراهم آورد.

در حال حاضر سوئیس یکی از قوی ترین نظام های آموزشی در خارج از کشور را در اختیار دارد و به همین دلیل می توان آن را در جمع بهترین های جهان برای ادامه تحصیل قرار داد اما بنا بر دلایل مختلف، ممکن است که دانش آموز نتواند در مدرسه ای خارجی به ادامه تحصیل مشغول شوند و نیاز داشته باشد که مدارس ایرانی این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کند. وقوع چنین مسئله ای سبب شده است تا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی سوئیس بپردازند و به سوالاتی که ممکن است در ذهن مخاطبان ایجاد شود پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل دانش آموزان ایرانی در سوئیس چیست؟
  • آیا می توان مدارس ایرانی با کیفیت را در سوئیس انتخاب کرد؟
  • امکان ادامه تحصیل در مدارس دولتی سوئیس برای دانش آموزان ایرانی وجود دارد؟
  • محدودیت های انتخاب مدارس ایرانی در سوئیس چیست؟

تحصیل در مدارس بین المللی یا ایرانی سوئیس

سوئیس یکی از کشورهایی است که بهترین کیفیت آموزش در جهان در دوره ابتدایی تا دبیرستان را ارائه می کند و به همین دلیل است که مهاجران نیز می توانند با آسودگی خاطر این کشور را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب کنند. در حال حاضر سوئیس مدارس بین المللی زیادی را نیز در خواد جای داده است و به همین دلیل دانش آموزان ممکن است در این پروسه گزینه های متعددی را پیش روی داشته باشند.

مزیت اصلی انتخاب مدارس بین المللی آن است که دانش آموزان را با زبان های بومی سوئیس نیز آشنا می کنند و این کلاس های فوق برنامه می تواند روند زندگی در این کشور را برای دانش آموزان نیز هموارتر سازد. یکی از گزینه های خوب برای دانش آموزانی که از ایران، مهاجرت به سوئیس را تجربه می کنند، تحصیل در مدارس ایرانی این کشور است. اگرچه تعداد مدارس ایرانی این کشور بسیار محدود است اما می توان آن را یک گزینه ایده آل دانست. برخی از مهم ترین امتیازاتی که تحصیل در مدارس ایرانی سوئیس می تواند به همراه داشته باشد عبارتند از:

مهمترین امتیازات تحصیل در مدارس سوئیس

معرفی دبستان ایرانیان ژنو در سوئیس

تحصیل در مدارس ایرانی سوئیس یک محدودیت بسیار بزرگ نیز به همراه دارد و آن که دانش آموزان برای تحصیل در این کشور تنها یک گزینه را پیش روی خود خواهند داشت و اگر این مدرسه کیفیت کافی را نداشته باشد، دانش آموزان نمی توانند در مدرسه دیگری به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دبستان ایرانینا ژنو یکی از تازه تاسیس ترین مدارس ایرانی اروپا است که فعالیت خود را از سال 1381 آغاز کرده است.

تعداد دانش آموزان این مدرسه نسبتا زیاد است اما با توجه به این که امکان ادامه تحصیل در تعداد بالای کلاس های آموزشی در این مدرسه وجود دارد، دانش آموزان در کلاس های درس با جمعیت کمتر از 17 نفر در حال تحصیل در این مدرسه هستند و به همین دلیل می توان آن را مطابق با بسیاری از استانداردهای آموزشی دانست. مساحت زیاد زمین های ورزشی و حیاط این مجموعه نیز می تواند آسودگی خاطر بیشتری برای دانش آموزان به والدین از نظر امکانات آموزشی داشته باشد.

دبیرستان ایرانیان ژنو از مدارس ایرانی سوئیس

دبیرستان ایرانیان ژنو از مدارس ایرانی سوئیس

دانش آموزان مقطع دوم متوسطه می توانند این مدرسه را برای ادامه تحصیل خود در سوئیس انتخاب کنند. این دبیرستان فعالیت خود را از سال 1366 در سوئیس آغاز کرده است و امروزه به عنوان یکی از مدارس قدیمی ایرانی در خارج از کشور شناخته می شود. 8 کلاس درس در این مجموعه وجود دارد و کلاس ها به صورت مختلط اداره می شوند. در حال حاضر امکان تحصیل در این دبیرستان تنها در رشته های علوم تجربی و ریاضی امکان پذیر است و علاقمندان به سایر رشته های تحصیلی نمی توانند این مدرسه را برای خود انتخاب کنند.

دبیرستان ایرانیان ژنو نیز تنها گزینه در دسترس دانش آموزان ایرانی است و به همین دلیل می توان گفت که ساکنین سایر شهرهای این کشور، از تحصیل در مدارس ایرانی محروم هستند. در صورتی که به دنبال مسیری مطمئن برای مهاجرت خود به همراه خانواده یا تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *