ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی مالزی

مدارس ایرانی مالزی

آگاهی از شرایط تحصیل در مدارس ایرانی مالزی برای مهاجران به این کشور می تواند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. باید به این نکته اشاره کرد که در دو دهه گذشته، ایرانیان بسیار زیادی مالزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند و در نهایت در همین کشور اقامت به دست آورده اند. برخی از خانواده ها ترجیح می دهند که فرزندشان در کشورهای خارجی نیز به زبان فارسی به ادامه تحصیل بپردازند که البته در آن مزایا و معایبی نهفته است. مالزی یکی معدود کشورها در آسیای شرقی است که همچنان مدارس ایرانی در آن فعال هستند و دانش آموزان ایرانی نیز می توانند به تحصیل به زبان مادری خود در این کشور مشغول شوند.

باید در نظر داشت که محدودیت هایی برای ثبت نام در این مدارس در نظر گرفته نشده است و تنها تسلط نداشتن به زبان فارسی است که می تواند برای دانش آموزان ایرانی در این مدارس ایجاد اشکال کند. هر فرد بسته به شرایط خود و آینده ای که برای زندگی برنامه ریزی کرده است، باید اقدام به ثبت نام فرزند خود در مدارس کند و این مسئله می تواند شرایط زندگی آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی مالزی خواهند پرداخت.

  • آیا تحصیل در مدارس ایرانی مالزی بهتر است یا مدارس بین المللی؟
  • تفاوت مدارس ایرانی با سایر مدارس در مالزی چیست؟
  • آیا مدارس ایرانی مناسبی در کشور مالزی برای تحصیل وجود دارد؟
  • برتری تحصیل در مدارس ایرانی مالزی نسبت به سایر مدارس چیست؟

بررسی تفاوت مدارس ایرانی و مدارس بین المللی در مالزی

در تمامی کشورهای جهان، مدارس بین المللی در اختیار دانش آموزان خارجی قرار داده می شود تا بتوانند به راحتی به ادامه تحصیل بپردازند. مدارس خارجی در این کشورها به زبان انگلیسی یا یک زبان بومی دروس را ارائه می دهند اما مجوزهای لازم را از اداره آموزش و پرورش کشور مقصد دریافت کرده اند.

در مالزی مدارس بین المللی بسیار زیادی وجود دارد که امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را به دانش آموزان می دهند و دیگر نیازی به یادگیری زبان مالایی در این کشور نیست. افرادی که قصد ندارند برای بلند مدت در مالزی اقامت داشته باشند، می توانند با استفاده از این مدارس، آینده بهتری برای فرزند خود تامین کنند.

در مالزی تعداد کمی مدرسه ایرانی نیز وجود دارد که دروس را به زبان فارسی در این کشور تدریس می کنند. اکیدا به افرادی که قصد بازگشت به ایران را ندارند، توصیه می شود تا در مدارس بین المللی مالزی به ادامه تحصیل بپردازند یا اگر قصد ماندن در مالزی را دارند، مدارس دولتی مالزی را برای تحصیل خود انتخاب کنند. برخی از مهم ترین مزایا و معایب تحصیل در مدارس ایرانی در مالزی عبارتند از:

مهم ترین مزایا و معایب تحصیل در مدارس ایرانی در مالزی

معرفی مدرسه ایرانی امام خمینی در مالزی

یکی از مهم ترین مدارسی که در مالزی برای ایرانیان در دسترس بوده، مدرسه نمونه مردمی امام خمینی در این کشور است. دانش آموزان برای ثبت نام در این مدرسه به مدارکی که در ایران نیز به آن نیاز خواهند داشت نیازمندند. این مدرسه تخفیفات ویژه ای برای خانواده ایثارگران و شهدا در نظر گرفته است و این نکته ای است که می تواند در روند تحصیل آن ها اثر گذار باشد. هزینه تحصیل در مقطع ابتدایی برای دانش آموزان در این مدرسه 2750RM (رینگیت) در سال است و در مقطع راهنمایی، دانش آموزان باید مبلغ 3700RM (رینگیت) و هزینه دوره دبیرستان در این مقطع نیز 4750RM (رینگیت) در سال است. از جمله امکانات این مدرسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالن همایش های ویژه
  • اتاق مشاوره
  • مرکز اینترنت
  • کتابخانه
  • بخش مراقبت های درمانی
  • سالن ورزشی

دوره تحصیل در دبستان این مدرسه از 5 سالگی برای دانش آموزان آغاز می شود. دانش آموزان در این مدرسه می توانند به صورت آنلاین نیز تحصیل کنند که البته دوره های درسی را پشت سر نمی گذارند و فقط باید در آزمون ها شرکت کنند.

معرفی مدرسه ایرانی امام خمینی در مالزی

معرفی مدرسه معرفت از مدارس ایرانی مالزی

یکی از مدارس خصوصی مناسب برای ایرانیان در مالزی مدرسه معرفت است که از سال اول دبستان تا دهم را پوشش می دهد. هزینه تحصیل در این مدرسه از سایر مدارس در این کشور بالاتر و به شرح زیر است.

مقطع تحصیلیاول تا سوم ابتداییچهارم تا ششم ابتداییهفتم تا نهم متوسطهسال دهم متوسطه
مجموع هزینه به رینگیت21470222702447024970

افرادی که پدر یا مادر معلم داشته باشند، در این مدرسه 20% تخفیف شهریه دریافت می کنند و افرادی که دو یا سه فرزند در این مدارس داشته باشند نیز از تخفیفات تا سقف 10% برخوردار می شوند. در صورتی که تصمیم به مهاجرت به مالزی دارید و می خواهید فرزند خود را در مدارس ایرانی ثبت نام کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *