ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی مجارستان

مدارس ایرانی مجارستان

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی مجارستان به گونه ای است که می توان انتظار داشت ایرانیان زیادی به سمت آن سوق پیدا کنند. در حال حاضر مجارستان یکی از کشورهای حوزه شنگن است که انواع ویزاهای خود را با شرایط مناسب در اختیار ایرانیان قرار می دهد و همین مسئله سبب شده است تا این کشور به یکی از بهترین کشورهای جهان برای ایرانیان جهت مهاجرت تبدیل شود. کیفیت زندگی در این کشور نیز بسیار مناسب است و همین مسئله موجب جذابتر شدن انتخاب این کشور برای ایرانی ها شده است. در حال حاضر یکی از دغدغه هایی که مهاجران ایرانی در این کشور با آن روبرو هستند، تامین شرایطی مناسب برای ادامه تحصیل فرزندان خود است. مجارستان زبان رسمی خود را دارد که در ایران کمتر کسی با آن آشنایی دارد و ورود دانش آموزان به مدارس این کشور می تواند از همین رو منجر به افت تحصیلی شود.

در حال حاضر به بسیاری از افراد توصیه می شود تا برای سهولت بیشتر دانش آموزان، مدارس بین المللی در این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند چراکه در کنار تحصیل به زبان انگلیسی، امکان یادگیری زبان رسمی این کشور برای دانش اموزان نیز فراهم می شود و می توانند در آینده ای نزدیک، تحصیل در مدارس دولتی این کشور را نیز تجربه کنند. در شرایط کنونی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی مجارستان پرداخته اند تا بتوان بهترین اطلاعات در این رابطه را به دست آورد.

  • شرایط تحصیل در مدارس ایرانی مجارستان چیست؟
  • مهم ترین مدارس ایرانی مجارستان کدامند؟
  • فرایند تحصیل در مدارس ایرانی مجارستان چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در مدارس ایرانی، وارد مدارس دولتی مجارستان شد؟
  • آیا مدارس ایرانی در مجارستان دارای اعتبار هستند؟

یک انتخاب چالشی: مدارس دولتی یا مدارس ایرانی در مجارستان

افرادی که قصد ادامه زندگی در خارج از کشور به همراه خانواده خود را دارند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که چالش های بسیاری پیش روی آن ها قرار خواهد گرفت که یکی از مهم ترین آن ها یادگیری زبان مجارستانی است و دیگری می تواند شرایط تحصیل فرزندان در مدارس این کشور باشد. در مجارستان مدارس با کیفیت زیادی وجود دارد که به صورت دولتی اداره می شوند و شهروندان این کشور می توانند به صورت رایگان در این مدارس تحصیل کنند.

دانش آموزانی که از سال اول دبستان وارد این مدارس می شوند، این امکان را خواهند داشت که طبق برنامه های موجود در طرح آموزشی مدارس مجارستان، زبان مجاری را نیز یاد بگیرند اما این مسئله برای سایر دانش آموزان می تواند دشواری ایجاد کرده و منجر به افت تحصیلی شود.

یکی از مزیت های مهاجرت به مجارستان آن است که دانش آموزان می توانند به زبان فارسی نیز در این کشور به ادامه تحصیل در مقطع دبستان تا دبیرستان نمایند. برخی از مهم ترین تفاوت هایی که میان تحصیل در مجارستان در مدارس دولتی و مدارس ایرانی وجود دارد به شرح زیر هستند.

تفاوت انتخاب مدارس ایرانی و مجاری

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که انتخاب هر یک از این دانشگاه ها، نمی تواند در روند تحصیل دانش آموزان در مقاطع دانشگاهی خللی ایجاد کند.

معرفی دبستان جمهوری اسلامی ایران در بوداپست مجارستان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که تنها یک دبستان ایرانی در مجارستان وجود دارد و آن هم مدرسه جمهوری اسلامی ایران در بوداپست است که به سفارت ایران در این کشور وابسته است. با توجه به این که ایرانیان محدودی در این کشور زندگی می کنند، باید به این نکته توجه داشت که تعداد دانش آموزان این مدرسه نیز بسیار محدود است و در سال گذشته کمتر از 150 دانش آموز دوره تحصیلی خود را در آن به پایان برده اند.

این مدرسه که به صورت مختلط اداره می شود، از سال 1354 در این کشور فعال است و یکی از قدیمی ترین مدارس ایرانی در خارج از کشور به حساب می آید. وجود 26 کلاس درس در این مدرسه سبب شده است تا در هر سال تحصیلی، جمعیت هر کلاس این دبستان کمتر از 10 نفر باشد.

دبیرستان جمهوری اسلامی ایران در بوداپست از مدارس ایرانی مجارستان

دبیرستان جمهوری اسلامی ایران در بوداپست از مدارس ایرانی مجارستان

ایرانیانی که در مقطع دبیرستان باید به ادامه تحصیل مشغول شوند، این امکان را خواهند داشت که در دبیرستان جمهوری اسلامی ایران به ادامه تحصیل مشغول شوند. این دبیرستان که به صورت مختلط اداره می شود نیز از سال 1374 آموزش ایرانیان در این کشور را به عهده گرفته است و به نسبت دبستان، جمعیت بیشتری از دانش آموزان را در خود جای داده است.

یکی از مهم ترین محدودیت هایی که دانش آموزان ایرانی برای انتخاب این دبیرستان دارند آن که تنها در رشته های ریاضی و تجربی امکان ثبت نام در این مدرسه به وجود می آید و تعداد کلاس های درس آن نیز کم است و در نتیجه تعداد دانش آموزان در هر کلاس بالا می رود. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *