ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی کانادا

مدارس ایرانی کانادا

در حال حاضر باید به مدارس ایرانی کانادا بیش از پیش توجه داشت چراکه روز به روز بر تعداد مهاجران ایرانی این کشور اضافه می شود. مدارس ایرانی یکی از امتیازاتی است که در خارج از کشور می توان به آن دسترسی پیدا کرد. این مدارس امکان تحصیل به زبان فارسی را برای افراد و گروه های مختلف فراهم می کنند و به همین دلیل می توان گفت که از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. باید به این نکته اشاره کرد که ایرانیان می توانند برای ادامه تحصیل خود در مدارس دولتی و خصوصی کانادا نیز به ادامه تحصیل بپردازند اما بنا بر دلایل مختلف، می توان گفت که تحصیل در مدارس ایرانی برای بسیاری از افراد می تواند ارزشمندتر باشد.

با توجه به شرایطی که در حال حاضر در میان ایرانی ها به وجود آمده است، تمایل به تحصیل در مدارس ایرانی به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و همین مسئله سبب شده تا از تعداد مدارس ایرانی فعال در خارج از کشور نیز کاسته شود. کانادا یکی از کشورهایی است که تعداد بسیار زیادی مدرسه ایرانی را در خود جای داده و به همین دلیل از نظر سهولت دسترسی می توان آن را یکی از بهترین کشورهای جهان برای ایرانیان دانست. با توجه به آن چه که گفته شد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی کانادا خواهند پرداخت.

  • آیا می توان در کانادا به زبان فارسی به ادامه تحصیل مشغول شد؟
  • شرایط تحصیل در بهترین مدارس کانادا چیست؟
  • آیا مدارس شبانه روزی کانادا برای تحصیل ایرانیان مناسب است؟
  • مهم ترین مدارس ایرانی کانادا کدامند؟
  • در کدام شهرهای کانادا می توان در مدارس ایرانی تحصیل کرد؟

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

در کانادا تعداد زیادی مدارس ایرانی وجود دارد که این امکان را برای دانش آموزان ایرانی فراهم می کند تا در این مدارس به زبان فارسی ادامه تحصیل دهند. بنابراین دانش آموزان پس از اتمام دوره 12 ساله و اخذ مدرک دیپلم شان اگر قصد تحصیل در دانشگاه های کانادا را داشته باشند بایستی حتما مدرک زبان هم ارائه دهند. نکته مهم در خصوص مدارس ایرانی کانادا هم این است که مدرک اعطایی این مدارس نیز همانند مدرک دیگر مدارس کانادایی معتبر است. چرا که اینگونه مدارس نیز کاملا مطابق استانداردهای آموزشی کانادا عمل می کنند و در واقع از شورای وزرای آموزش کانادا (CMEC) مجوز رسمی دارند.

با این توضیح اکنون به معرفی انواع دوره های تحصیلی در مدارس ایرانی کانادا به شرح زیر می پردازیم:

دوره های تحصیلی مختلف در مدارس ایرانی کانادا
مقطع پیش دبستانی1 تا 6 سالگی
مقطع دبستان7 تا 12 سالگی
مقطع راهنمایی13 تا 14 سالگی
مقطع دبیرستان15 تا 18 سالگی
دوره دانشگاهی18 سالگی به بعد (پس از اخذ مدرک دیپلم)

برخی از مدارس ایرانی کانادا برای پذیرش و ثبت نام دانش آموزان از آنها آزمون ورودی یا مصاحبه می گیرند. در حالت کلی برای ثبت نام در مدارس ایرانی کانادا ارایه یکسری مدارک به شرح زیر الزامی است:

  • مدارک شناسایی دانش آموز
  • کارنامه تحصیلی سال قبل
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • توصیه نامه از معلمان قبلی
  • گواهی واکسیناسیون
  • مدارک مشخص کننده وضعیت مهاجرتی والدین
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام

در مجموع، تحصیل در مدارس ایرانی کانادا یکسری مزایا و معایبی به همراه دارد که شامل:

مزایا و معایب تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

شهریه مدارس ایرانی کانادا

یکی از موضوعات مهمی که درباره مدارس ایرانی کانادا مطرح می شود، سطح شهریه اینگونه مدارس است. معمولا سطح شهریه انواع مدارس در کانادا بسته به سطح و امکانات مدارس متغیر است. مثلا متوسط شهریه مدارس دولتی کانادا از $9500 الی $17000 (دلار) و متوسط شهریه مدارس خصوصی کانادا نیز از $15000 تا $30000 (دلار) در سال متفاوت است. همچنین متوسط شهریه مدارس شبانه روزی کانادا از $63000 تا $83000 (دلار) متغیر است. در این میان، شهریه مدارس ایرانی در کشور کانادا نیز سالانه بین $200 تا $20000 (دلار) در سال متغیر است.

معرفی مدرسه سینا تورنتو در کانادا

تورنتو یکی از شهرهایی است که بالاترین جمعیت ایرانی را در خود جای داده است و به همین دلیل می توان مدارس ایرانی زیادی در این شهر یافت. در حال حاضر دبستان سینا در تورنتو یکی از بهترین مدارسی است که دانش آموزان ایرانی می توانند آن را برای تحصیل خود انتخاب کنند. این دبستان در جمع مدارس بین المللی کانادا به حساب می آید و به همین دلیل تحت تایید سازمان آموزش و پروش کانادا نیز هست.

برخی از مهم ترین ویژگی های این دبستان عبارتند از:

مهمترین ویژگی های مدرسه سینا تورنتو در کانادا

علاوه بر دبستان، دانش آموزان ایرانی می توانند در مقطع دوم متوسطه نیز در این مدرسه به ادامه تحصیل بپردازند و در رشته های علوم تجربی و ریاضی پذیرش دریافت کنند. در حال حاضر می توان گفت که این دبیرستان ظرفیت ثبت نام 400 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی را دارد.

مدرسه البرز تورنتو از مدارس ایرانی کانادا

یکی دیگر از مدارس غیردولتی که در کانادا و برای تحصیل دانش آموزان ایرانی می تواند ارزشمند باشد، مدرسه البرز تورنتو است که فعالیت رسمی خود را در سال 1352 و با یک دبستان در این شهر آغاز کرده است. در سال 1367، مدرسه راهنمایی البرز نیز فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه به عنوان یک مدرسه متوسطه اول شناخته می شود. دبیرستان البرز تورنتو نیز در سال 1392 رسما فعالیت تحصیلی خود را آغاز کرده است و این مسئله نشان از تمایل ایرانی ها به تحصیل در کانادا در مدارس ایرانی دارد. در حال حاضر نزدیک به 500 دانش آموز در حال تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این مدرسه هستند.

مدرسه فردوسی مونترال از مدارس دولتی ایرانی در کانادا

مدرسه فردوسی مونترال دیگر مدرسه ایرانی در دسترس برای ایرانیان خارج از کشور است که بتوانند تحصیلات خود را به زبان فارسی در این کشور ادامه دهند. در حال حاضر این مدرسه در سه مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم اقدام به پذیرش دانش آموزان می کند و این مسئله می تواند برای علاقمندان به زندگی در این کشور اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

برخی از مهم ترین ویژگی هایی که این مدرسه دولتی دارد عبارتند از:

ویژگیدبستانمتوسطه اولمتوسطه دوم
سال تاسیس137813861379
تعداد دانش آموز320240150
مساحت مدرسه950700910
تعداد کلاس29256
تعداد دانش اموز در کلاس12926

مدرسه فردوسی مونترال از مدارس دولتی ایرانی در کانادا

مدرسه فارسی از مدارس ایرانی کانادا در تورنتو

یکی دیگر از مدرسه های ایرانی در شهر تورنتو، مدرسه فارسی است که امکان تحصیل را به دانش آموزان ایرانی در تمامی مقاطع تحصیلی می دهد. این مدرسه را می توان به عنوان جدیدترین مدرسه ایرانی در تورنتو و کشور کانادا معرفی کرد. دبستان فارسی در سال 1381 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است و متوسطه اول و دوم آن نیز در سال های 1395 و 1396 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده اند. در حال حاضر در حدود 300 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیل در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مزایا تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

مدارس ایرانی کانادا برخلاف اغلب مدارس معتبر بین المللی در سراسر جهان، مزیت های متعددی را در اختیار تمامی دانش آموزان قرار می دهد. برخی از مهمترین مزیت های تحصیل در مدارس ایرانی کانادا به شرح زیر می باشد:

مزایا تحصیل در مدارس ایرانی کاناداتوضیحات
محیطی متنوع و فراگیرمدارس ایرانی کانادا معمولا دارای تنوع فرهنگی قابل توجهی است، که هر ساله دانش آموزان بی شماری را در خود جای می دهد.
یک گزینه مقرون به صرفهتحصیل در مدارس ایرانی کانادا یک گزینه ایده آل و بسیار مقرون به صرفه برای دانش آموزان کم بضاعت است. علاوه بر این مدارس ایرانی کانادا بورسیه های متعددی را نیز به متقاضیان ارائه می دهد.
تجربه ماجراهای به یاد ماندنیبا تحصیل در مدارس ایرانی کانادا می توانید غنای فرهنگ کانادایی، زندگی اجتماعی، ماجراهای سفر و چهار فصل را تجربه کنید.

هزینه تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

یکی از اصلی ترین دلایلی که خانواده های ایرانی از سراسر جهان، مدارس ایرانی کانادا را برای فرزندان خود انتخاب می کنند، پایین بودن هزینه زندگی در کانادا می باشد. هزینه تحصیل در مدارس ایرانی کانادا نیز به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. به طور کلی، هزینه تحصیل در مدارس دولتی ایرانی کانادا برای هر دانش آموز بین 15000CAD تا 18000CAD (دلار کانادا) در سال می باشد. در مقایسه با مدارس آمریکایی و اروپایی و با توجه به استاندارد ها و مزایا منحصر به فرد سیستم آموزشی کانادا، این میزان برای افرادی که به دنبال پیشرفت فرزندان خود هستند، منطقی است.

کانادا یکی از کشورهایی است که مدارس ایرانی زیادی را در خود جای داده است و به همین دلیل می توان آن را کشوری مناسب برای علاقمندان به این موضوع دانست. در صورتی که در جستجوی بهترین ها برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص مدارس ایرانی کانادا

بخش پایانی مقاله به پاسخدهی سوالات پرتکرار شما اختصاص داده شده است:

  • مدرسه البرز تورنتو از مدارس ایرانی کانادا به چه صورت است؟ یکی دیگر از مدارس غیردولتی که در کانادا و برای تحصیل دانش آموزان ایرانی می تواند ارزشمند باشد، مدرسه البرز تورنتو است که فعالیت رسمی خود را در سال 1352 و با یک دبستان در این شهر آغاز کرده است. در سال 1367، مدرسه راهنمایی البرز نیز فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه به عنوان یک مدرسه متوسطه اول شناخته می شود. دبیرستان البرز تورنتو نیز در سال 1392 رسما فعالیت تحصیلی خود را آغاز کرده است و این مسئله نشان از تمایل ایرانی ها به تحصیل در کانادا در مدارس ایرانی دارد. در حال حاضر نزدیک به 500 دانش آموز در حال تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این مدرسه هستند.
  • مدرسه فردوسی مونترال از مدارس دولتی ایرانی در کانادا به چه صورت است؟ مدرسه فردوسی مونترال دیگر مدرسه ایرانی در دسترس برای ایرانیان خارج از کشور است که بتوانند تحصیلات خود را به زبان فارسی در این کشور ادامه دهند. در حال حاضر این مدرسه در سه مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم اقدام به پذیرش دانش آموزان می کند و این مسئله می تواند برای علاقمندان به زندگی در این کشور اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *