ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی یونان

مدارس ایرانی یونان

در سال های اخیر، تمایل برای تحصیل در مدارس ایرانی یونان به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده و این نکته ای حائز اهمیت است. یونان یکی از کشورهایی است که از آن می توان به عنوان دروازه ورود به حوزه شنگن یاد کرد و روش های مختلفی برای دریافت اقامت این کشور وجود دارد. افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، یا قصد سرمایه گذاری و کار در این کشور را دارند یا این که از طریق خرید ملک وارد یونان می شوند، نیاز خواهند داشت که در کوتاه مدت شرایط مناسبی برای تحصیل فرزند خود در این کشور ایجاد کنند و با توجه به این که تسلط به زبان یونانی به سادگی امکان پذیر نمی شود، تحصیل در مدارس ایرانی می تواند یکی از بهترین گزینه های در دسترس برای خانواده ها باشد.

در یونان مدارس ایرانی محدودی وجود دارد و به همین دلیل نمی توان به راحتی شرایط مناسب تحصیل در این گروه از مدارس را برای افراد مختلف مناسب ارزیابی کرد. چنین مسئله ای سبب شده است تا خانواده های محدودی به این امکان دسترسی داشته باشند اما با این حال از مدارس دولتی موجود در این کشور استقبال مناسبی صورت گرفته است. در راستای توجه به همین موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی یونان پرداخته و به سوالاتی که ممکن است برای هر فردی پیش آید پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل در مدارس یونان چگونه است؟
  • آیا می توان به زبان فارسی در یونان تحصیل کرد؟
  • بهترین مدارس یونان برای تحصیل کدامند؟
  • آیا مدارس ایرانی با کیفیتی در یونان وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل در مدارس ایرانی یونان چقدر است؟

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی یا دولتی در یونان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که اولین گزینه برای تحصیل در مدارس این کشور، استفاده از مدارس دولتی یونان است اما مشکل آن جا است که همه دانش آموزان نمی توانند در این مدراس به ادامه تحصیل مشغول شوند چراکه زبان یونانی تنها زبان آموزشی در این مدارس است و دانش آموزانی که به این زبان تسلط کافی نداشته باشند، با افت تحصیلی روبرو خواهند شد.

دیگر گزینه ای که می توان به آن دسترسی پیدا کرد، تحصیل در مدارس خصوصی این کشور است که هزینه های نسبتا سنگینی را به خانواده تحمیل می کند و در این صورت است که بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را در این نوع از مدارس ثبت نام نمی کنند. گزینه دیگری که در دسترس قرار دارد، مدارس بین المللی هستند که البته این مدارس نیز می توانند پر هزینه باشند و مدارس ایرانی نیز در همین دسته قرار خواهند گرفت. مدارس ایرانی موجود در یونان دولتی هستند و دانش آموزان ایرانی بدون نیاز به پرداخت شهریه می توانند این مدارس را برای خود انتخاب کنند. در صورتی که به دنبال مهاجرت به یونان هستید، می توانید با آسودگی خاطر مدارس ایرانی را برای ادامه تحصیل فرزند خود انتخاب کنید.

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی یا دولتی در یونان

معرفی دبستان جمهوری اسلامی ایران در آتن یونان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دبستان جمهوری اسلامی ایران در آتن تنها دبستان ایرانی و دولتی موجود در کشور یونان است که دانش آموزان از سال اول تا ششم دبستان را می توانند در آن به پایان ببرند. این مسئله سبب شده است تا شهروندان ایرانی که در سایر شهرهای یونان اقامت دارند، فرصت تحصیل در مدارس ایرانی را پیدا نکنند و این یکی از چالش های مهمی است که ممکن است خانواده های ایرانی با آن روبرو شوند.

این مدرسه فعالیت رسمی خود را در سال 1357 و از همین رو یکی از قدیمی ترین مدارس ایرانی در منطقه شرق اروپا به حساب می آید. برخی از مهم ترین ویژگی های دبستان جمهوری اسلامی ایران در آتن عبارتند از:

مهم ترین ویژگی های دبستان جمهوری اسلامی ایران در آتن

دبیرستان جمهوری اسلامی ایران در آتن از مدارس ایرانی یونان

علاقمندان به تحصیل در مدارس ایرانی یونان می توانند مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آتن را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب کنند. این مدرسه سال دوم متوسطه در ایران را ارائه می کند و دانش آموزان این امکان را خواهند داشت که در رشته های ریاضی یا تجربی در این مدرسه به ادامه تحصیل مشغول شوند. با توجه به این که این مدرسه تنها گزینه در دسترس برای ایرانیان است، نزدیک به 300 دانش آموز در آن مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی هستند.

تمایل به تحصیل در مدارس ایرانی در این کشور سبب شده است تا این مدرسه در سال 1388 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کند و به همین دلیل در دسته مدارس نسبتا جدید ایرانی در خارج از کشور قرار می گیرد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که مدرسه های ایرانی محدودی در جهان فعال هستند و وجود چنین مدارسی در یونان می تواند برای بسیاری از افراد یک امتیاز باشد. در صورتی که به دنبال ایمن ترین مسیرهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *