ویزای تحصیلی

مدارس دولتی آفریقای جنوبی

مدارس دولتی آفریقای جنوبی

مدارس دولتی آفریقای جنوبی غالبا رایگان می باشد و مخصوص کسانی است که تابعیت این کشور را دارند، در این کشور اقامت داشته و زندگی میکنند. البته مدارس معمولی آفریقای جنوبی که در گروه مدارس دولتی قرار می گیرند و از دولت این کشور بودجه دریافت می نمایند رایگان هستند. این در حالی است که مدارس دولتی خاصی که برای دانش آموزانی که ناتوانایی دارند، مثلا بهره هوشی پایینی دارند یا ناشنوا هستند، از دانش آموزان شهریه دریافت می کنند و در گروه مدارس رایگان طبقه بندی نمی شوند. آفریقای جنوبی، جنوبی ترین کشور در قاره آفریقا است که بیش از 59 میلیون نفر جمعیت دارد یعنی بیست و چهارمین کشور پرجمعیت دنیا می باشد. در آفریقای جنوبی مردم در گروه های دینی، قومیتی و زبانی بسیار متعددی قرار می گیرند اما بخش عظیمی از آن ها به اتفاق در فقر زندگی می کنند.

  • شهریه مدارس آفریقای جنوبی در سال 2022 چقدر است؟
  • امنیت و هزینه زندگی در آفریقای جنوبی چگونه است؟
  • آیا آفریقای جنوبی شرایط مناسبی برای تحصیل دارد؟
  • فرایند مهاجرت به آفریقای جنوبی برای مهاجران چیست؟
  • شرایط تحصیل در مدارس این کشور چیست؟

هزینه تحصیل در مدارس دولتی آفریقای جنوبی

مدارس دولتی آفریقای جنوبی، که در سال 1996 به واسطه تصویب “قانون مدارس آفریقایی” تشکیل شدند، به طور کلی رایگان هستند منتهی همان طور که گفته شد مدارس خصوصی و همچنین مدارسی که برای دانش آموزان ناتوان ایجاد شده است، از افراد شهریه دریافت می کند. والدین در آفریقای جنوبی با توجه به امکانات مدارس و غیره باید سالانه حدود 64200ZAR (راند) به عنوان شهریه بپردازند. هرچند پیش بینی می شود این رقم تا سال 2030 به 165600ZAR (راند) در سال افزایش پیدا کند.

از دیگر هزینه هایی که برای تحصیل در آفریقای جنوبی باید در نظر گرفته شود هزینه های زندگی است. آفریقای جنوبی هرچند در مقایسه با آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، ایسلند و غیره کم هزینه تر است، کشور ارزانی به حساب نمی آید. به عبارت دقیق تر در سال 2022 هزینه زندگی ماهانه یک خانواده 4 نفره در این کشور حدود 2200$ تا 2600$ (دلار آمریکا) در ماه است که با توجه به سبک زندگی و شهر محل زندگی آن ها متفاوت خواهد بود. در نمودار ذیل مشخص شده که هر بخشی از هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی به چه بخشی اختصاص پیدا می کند:

در واقع آفریقای جنوبی در گروه کشورهای در حال توسعه و تقریبا فقیر طبقه بندی می شود که اگرچه از سال 2010 به دلیل میزبانی جام جهانی توجه بیشتری به آن شد و فرصت های شغلی بیشتری در خاک آن ایجاد گردید، هنوز هم جزو کشورهای پردرآمد نیست. به همین دلیل است که تعداد کسانی که مهاجرت به آفریقای جنوبی را انتخاب می کنند خیلی زیاد نیست هرچند نیاز این کشور به استخدام نیروی کار متخصص در حوزه های مختلف مهندسی و رسمی بودن زبان انگلیسی سبب شده است برخی افراد تمایل به کار و تحصیل در آفریقای جنوبی داشته باشند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مدارس دولتی آفریقای جنوبی به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی

امنیت مدارس دولتی آفریقای جنوبی

محیط مدارس و دانشگاه های آفریقای جنوبی معمولا امن است اما متاسفانه خطرات زیادی دانش آموزان و دانشجویان را به محض خروج از منزل یا مدرسه تهدید می کند. در واقع بر اساس معیارهای بین المللی آفریقای جنوبی حتی از کشورهای آمریکای لاتین از جمله اکوادور که شرایط خوبی ندارند و امن نیستند نیز ناامن تر و خطرناک تر است. شاخص امنیت در آفریقای جنوبی حدود 22% است در حالی که شاخص جرم و جنایت در این کشور 78% می باشد. در آفریقای جنوبی تقریبا تمامی جرایم به کرات اتفاق می افتند یعنی علاوه بر این که دزدی، آدم ربایی، قتل، تجاوز و غیره بیشتر از بسیاری از کشورهای دیگر است، بدنه این جامعه نیز خوب بنا نشده و فساد و رشوه نیز به دفعات در ادارات دولتی و شرکت های خصوصی انجام می شود.

کسانی که فرزندان خود را برای تحصیل در آفریقای جنوبی به این کشور می فرستند باید توجه داشته باشند که بر اساس آمارهای جهانی سطح امنیت در خیابان های آفریقای جنوبی در طول روز “پایین” و در شب “بسیار پایین” است و مردم این کشور از خطرات مختلفی که هرروزه تهدیدشان می کند، از جمله زورگیری های خیابانی و غیره، ناراضی اند و احساس عدم امنیت می کنند. البته نکته مثبتی که با اخذ ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی فرد این شانس را دارد که برای فرزندان زیر 18 سال و همسر خود نیز ویزای همزمان بگیرد، موجب شده است برخی افراد همچنان تمایل داشته باشند مهاجرت به آفریقای جنوبی را انتخاب کنند. البته نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی همان طور که در جدول ذیل مشخص شده است بالا می باشد:

نرخ بیکاریبازه زمانی
%28.9اوایل سال 2022
%30.1اواخر سال 2022

امنیت مدارس دولتی آفریقای جنوبی

اخذ پذیرش از مدارس خصوصی و دولتی آفریقای جنوبی

برای اخذ پذیرش مدارس دولتی آفریقای جنوبی فرد باید حتما اقامت یا تابعیت این کشور را داشته باشد. دانش آموزان بین المللی امکان تحصیل در مدارس خصوصی آفریقای جنوبی را خواهند داشت که برخی از مدارک برای اخذ پذیرش از آن ها عبارت است از:

  • کارنامه تحصیلی و ترجمه رسمی آن
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • ترجمه رسمی مدارک شناسایی از جمله کارت ملی
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی از سوی والدین یا سرپرست دانش آموز
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک

مقایسه مدارس آفریقای جنوبی و کانادا

هزینه تحصیل در کانادا بیشتر است و شهریه مدارس بین المللی آن سالانه بین 20000$ تا 45000$ (دلار کانادا) می باشد اما به دلایل متعددی از جمله امنیت بالای کانادا چه به لحاظ اقتصادی چه اجتماعی، امکانات رفاهی و آموزشی زیاد، تورم و نرخ بیکاری پایین، توسعه یافتگی و اقتصاد قدرتمند، شاخص توسعه انسانی و تولید ناخالص داخلی بالا و غیره، به کسانی که تمکن مالی لازم را دارند پیشنهاد می شود این کشور را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب کنند. والدین کودکانی که در کانادا مشغول تحصیل هستند نیز قادر خواهند بود ویزای مولتی 5 ساله ای اخذ نمایند هرچند با ویزای مولتی امکان کار یا تحصیل برای والدین وجود نخواهد داشت. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مدارس دولتی آفریقای جنوبی در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *